CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Miért fontos a versenytárs elemzés, és hogyan csináld jól?

Az üzleti weboldal az online marketing legfontosabb eleme. Jóval több, mint egyszerű digitális katalógus, sokkal inkább úgy kell rá tekinteni, mint vállalkozásunk virtuális reprezentációjára.

Éppen ezért fontos, hogy vizuális és tartalmi szempontból egyaránt versenyképes legyen. Ahhoz pedig, hogy pontosan tudjuk, mik a piaci igények, feltétlenül fontos ismernünk azt, amit sikeres versenytársaik nyújtanak ügyfeleiknek.

De mire is figyeljünk egész pontosan a konkurens cégek weboldalának feltérképezése során? Most megmutatjuk!

Miért fontos a versenytársak elemzése?

Mivel a legtöbb vállalkozás ma már digitális formában is működik, így az elmúlt évtizedben hatalmas verseny alakult ki a weben a különböző cégek és szolgáltatók közt. Aki nem tud valami olyat mutatni, amivel képes kitűnni a tömegből, azt nagy valószínűséggel elnyelik a hullámok, vagy épp csak egy pár centivel tudja azok felett tartani magát.

Az online versenytárs elemzés segítségével feltérképezhetjük egy adott iparágban versenyző cégek online termékeinek, szolgáltatásainak színvonalát. Ötleteket szerezhetünk, a működő dolgokat pedig nyugodtan továbbgondolhatjuk és implementálhatjuk saját üzleti weboldalunk felépítése esetén.

Ezáltal rengeteg problémára találhatunk megoldást, hatékonyabbá tehetjük honlapunk működését, és sokkal több új, lojális ügyfelet szerezhetünk.

Mikor érdemes belevágni az elemzésbe?

A versenytársak elemzésére a legjobb időzítést egy új weboldal vagy applikáció tervezése jelenti. Ilyen módon már azelőtt hatékonyan építhetjük be a működő elemeket online stratégiánkba, hogy honlapunk elstartolt volna. De a konkurencia feltérképezése meglévő weboldal esetén is segít a fejlesztések, átalakítások kidolgozásában és megvalósításában.

De az elemzés egy projektektől teljesen független folyamat is lehet, mely segít abban, hogy impulzusokat, motivációt szerezzünk saját kampányaink, online jelenlétünk hatékony felépítéséhez.

Hogyan vágjunk bele az elemzésbe?

A versenytársak elemzése olyan folyamat, melyet a sikeres eredmény elérése érdekében akár lépésről lépésre is felépíthetünk.

Első körben határozzuk meg céljainkat. Döntsük el egész pontosan, milyen adatokra lesz szükségünk saját weboldalunk, online vállalkozásunk fejlesztéséhez, milyen problémákra szeretnénk hatékony megoldást találni,

Ezután térképezzük fel a konkurenciát. Nézzünk szét a virtuális térben, hány olyan céget találunk, akik hasonló tevékenységi körben mozognak, hasonló szolgáltatásokat vagy termékeket értékesítenek, mint a mi vállalkozásunk. Gyűjtsük össze a lehető legtöbbet, majd szelektáljuk azokat, akik a számunkra leginkább relevánsak.

Végül pedig végezzük el a kutatást és értékeljük az eredményeket. A számunkra szükséges információ begyűjtése céljainktól függően akár több hetes, vagy akár több hónapos munka is lehet.

Ez természetesen attól függ, mennyire mélyen gyökerezik a probléma, melyet orvosolni szeretnénk, és mennyire törekszünk arra, hogy az általunk kiértékelt adatok alapján kreált megoldás egyedi és formabontó legyen.

Mindenképp szükséges az online versenytársak elemzése?

Összességében elmondható, hogy a versenytársak elemzése időigényes feladat, azonban mindenképp olyan munka, mely megéri a befektetést. Rengeteg olyan dolgot tudhatunk meg ugyanis általa, mely közelebb vihet minket saját célközönségünk igényeinek megértéséhez és kiszolgálásához.

Sőt, a sikeres versenytársak módszereinek továbbfejlesztése olyan versenyelőnyhöz is juttathatja vállalkozásunkat, mellyel akár a hosszú évek, vagy akár évtizedek óta a piacon lévő cégek is könnyedén lekörözhetővé válnak.

A lényeg, hogy a megoldások implementálása soha ne jelentsen szolgai másolást. A versenytárs-elemzés ugyanis sokkal inkább kreatív ötletek melegágya, mely a rengeteg pozitív példa segítségével segít egy új, a korábbiaknál jobban működő, sikeres rendszer megteremtésében.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. szeptember 16.

Ahogyan egy nyomtatott vagy digitális kiadvány, úgy egy weboldal esetében is alapvető igazság, hogy nem szólhat egyszerre mindenkihez. A különböző célközönség eltérő vizuális megjelenést, másfajta oldalfelépítést, és legfőképp: más tartalmat kíván. Ebben a cikkben éppen ezért azt mutatjuk meg, hogyan határozhatod meg célközönséged hatékonyan, és növelheted ezáltal honlapod potenciális látogatóinak számát.

2020. május 22.

Egy igazán jó honlap képes megfogni a látogatókat. Bizalmat ébreszt bennük vállalkozásod iránt, és segít a lojalitás erősítésében. Éppen ezért érdemes arra koncentrálnod, hogy céged honlapja mind megjelenését, mind tartalmát tekintve egyedi legyen. Megmutatjuk, mitől lesz egy weboldal igazán emlékezetes látogatói számára

Népszerű bejegyzések