Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan méretezd helyesen az üzleti Facebook oldalad képeit?

Egy vállalkozás számára az online jelenlét egyik legfontosabb eleme a jól felépített saját weboldal. Nem szabad azonban megfeledkezni a közösségi médiában való jelenlétről sem, hiszen a Facebook és társai mára a reklámozás legfőbb felületeivé nőtték ki magukat.

Nem elég azonban az, ha cégünkkel jelen vagyunk a Facebook-on, legalább ennyire fontos az is, hogy milyen az oldalunk megjelenése. Most a tökéletes hatás érdekében megmutatjuk azt, hogyan méretezd tökéletesen a közösségi felületen használt borítóképed, profilképed, és milyen minőségű illusztrációkat használj posztjaidhoz!

Mekkora méretű az ideális facebook borítókép?

Ahhoz, hogy céges Facebook oldalad hiteles és megbízható legyen, fontos, hogy a rátévedő látogatók rendezettnek, jól felépítettnek találják. Figyelmük pedig elsőként a borítóképre téved, éppen ezért ennek a megtervezése nagy szerepet játszik a Facebook-ra épülő kampányok megtervezése során.

A tökéletes borítókép megalkotása során pedig két dolgot érdemes mindenképp figyelembe venned: az egyik, hogy a mérete épp ideális legyen, a másik pedig, hogy a rajta látható grafika és az esetleges információk esztétikusan legyenek elhelyezve.

Facebook oldal esetén a borítókép ajánlott mérete számítógépen 820 X 312 képpont, mobilon pedig 640 X 360 képpont. Ha mindkét eszközre szeretnéd optimalizálni az oldalad, érdemes tehát egy 820 X 360 képpontos grafikában gondolkodnod. A fontos részeknek legalábbis, mint például a feliratoknak vagy logónak mindenképp érdemes ezen a tartományon belül elhelyezkednie.

Abban az esetben, ha nagyobb képet választasz, lehetőséged van arra, hogy körbevágd a számodra ideális részletet, kisebb képet azonban nem tudsz használni, hiszen a kevesebb képpont feltöltés után jelentős minőségromlást eredményezne. Fontos odafigyelni továbbá arra is, hogy borítóképet nem csak üzleti

Facebook oldaladhoz, de egy eseményhez vagy csoporthoz is készíthetsz, ebben az esetben más méreteket kell használnod. Utóbbi esetben az 1640 X 856 képpont, míg előbbiben az 1200 X 628 pixel lesz az ideális méretezés.

Mekkora méretű az ideális profilkép?

Egy vállalkozás esetében az igényes profilkép legalább annyira fontos, mint a jól megtervezett borítókép. Ez ugyanis az a grafika vagy fotó, mely bármit posztolsz, megjelenik majd a céged neve mellett a követők üzenőfalán. Az első és egyben legfontosabb szabály tehát: a Facebook profilkép elkészítését, legyen szó akár logóról, akár egyéb fotóról vagy grafikáról, minden esetben bízd hozzáértőre.

Ha pedig nincs szükséged arra, hogy egy grafikus teljesen új profilképet készítsen neked, mindenképp figyelj a következőkre:

  • Vállalkozásod Facebook profilképét minden esetben négyzetes vagy kör alakú formában tervezd.
  • A kép mérete legyen legalább 170 X 170 képpont (mobilon 128 X 128), azonban sosem baj, ha ennél jóval nagyobb felbontású fotót vagy grafikát használsz.
  • A tervezett profilkép sarkaiban ne legyen érdemleges információ, hiszen a Facebook a négyzetes képeket is kör alakúra fogja alakítani.

Ha ezeket az apróságokat észben tartod, egész biztos, hogy olyan profilképet állíthatsz be, mely minden eszközön ideális módon fog majd megjelenni, és megfelelő módon reprezentálja vállalkozásodat!

Mekkora legyen a hírfolyamban megjelenő képek mérete?

Saját képeket természetesen saját posztjaidhoz is feltölthetsz, melyek méretére és minőségére szintén érdemes odafigyelni, hiszen ezek fognak illusztrációként megjelenni követőid hírfolyamában.

Az ideális képméret ebben az esetben az 1080 X 1080-as vagy az 1200 X 1200-as felbontás. Azonban itt némileg el is térhetsz ettől, hiszen a Facebook kevésbé kezeli szigorúan, mint a borító- vagy profilképek méretét. Fontos azonban, hogy sose feledkezz meg arról, hogy a lehető legjobb minőségű, egyedi képeket használd bejegyzéseidhez, hiszen egyrészt ezek segítenek felkelteni a követők figyelmét, másrészt pedig jogi problémákba sem ütközhetsz velük.

Abban az esetben, ha a közösségi médiafelületeidre tervezett képeket gyorsan és hatékonyan (ráadásul ingyen) szeretnéd optimalizálni, olvasd el a legnépszerűbb online képszerkesztőkről szóló cikkünket is, melyben rengeteg, a célnak megfelelő megoldással ismerkedhetsz meg!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. augusztus 14.

A landing oldal az online értékesítés és a konverzióra csábítás hatékony eszköze. De csak akkor, ha a kivitelezés professzionális: a design segíti a konverziószerzést, a szöveg pedig ütős, meggyőző és nem hagyja a látogatót kihátrálni a konverzióból. A munka első felét nyugodtan bízd ránk. A másik feléhez pedig megmutatjuk, milyen elemekből kell állnia egy landing oldal szövegezésének ahhoz, hogy dőljenek a konverziók.

2024. április 22.

A webszöveg megírásakor az egyik legfontosabb kérdés, hogy tegező vagy magázó formulát használjunk-e a brandünkről való kommunikáció során. A magyar nyelvben igen éles eltérés van a két lehetőség között és valóban nem mindig egyértelmű, melyikkel leszünk sikeresebbek. Összeszedtünk néhány szempontot, ami segíthet a döntés meghozatalában.

Népszerű bejegyzések