Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Egy vállalkozás számára az online jelenlét egyik legfontosabb eleme a jól felépített saját weboldal. Nem szabad azonban megfeledkezni a közösségi médiában való jelenlétről sem, hiszen a Facebook és társai mára a reklámozás legfőbb felületeivé nőtték ki magukat.
Nem elég azonban az, ha cégünkkel jelen vagyunk a Facebook-on, legalább ennyire fontos az is, hogy milyen az oldalunk megjelenése. Most a tökéletes hatás érdekében megmutatjuk azt, hogyan méretezd tökéletesen a közösségi felületen használt borítóképed, profilképed, és milyen minőségű illusztrációkat használj posztjaidhoz!
Ahhoz, hogy céges Facebook oldalad hiteles és megbízható legyen, fontos, hogy a rátévedő látogatók rendezettnek, jól felépítettnek találják. Figyelmük pedig elsőként a borítóképre téved, éppen ezért ennek a megtervezése nagy szerepet játszik a Facebook-ra épülő kampányok megtervezése során.
A tökéletes borítókép megalkotása során pedig két dolgot érdemes mindenképp figyelembe venned: az egyik, hogy a mérete épp ideális legyen, a másik pedig, hogy a rajta látható grafika és az esetleges információk esztétikusan legyenek elhelyezve.
Facebook oldal esetén a borítókép ajánlott mérete számítógépen 820 X 312 képpont, mobilon pedig 640 X 360 képpont. Ha mindkét eszközre szeretnéd optimalizálni az oldalad, érdemes tehát egy 820 X 360 képpontos grafikában gondolkodnod. A fontos részeknek legalábbis, mint például a feliratoknak vagy logónak mindenképp érdemes ezen a tartományon belül elhelyezkednie.
Abban az esetben, ha nagyobb képet választasz, lehetőséged van arra, hogy körbevágd a számodra ideális részletet, kisebb képet azonban nem tudsz használni, hiszen a kevesebb képpont feltöltés után jelentős minőségromlást eredményezne. Fontos odafigyelni továbbá arra is, hogy borítóképet nem csak üzleti
Facebook oldaladhoz, de egy eseményhez vagy csoporthoz is készíthetsz, ebben az esetben más méreteket kell használnod. Utóbbi esetben az 1640 X 856 képpont, míg előbbiben az 1200 X 628 pixel lesz az ideális méretezés.
Egy vállalkozás esetében az igényes profilkép legalább annyira fontos, mint a jól megtervezett borítókép. Ez ugyanis az a grafika vagy fotó, mely bármit posztolsz, megjelenik majd a céged neve mellett a követők üzenőfalán. Az első és egyben legfontosabb szabály tehát: a Facebook profilkép elkészítését, legyen szó akár logóról, akár egyéb fotóról vagy grafikáról, minden esetben bízd hozzáértőre.
Ha pedig nincs szükséged arra, hogy egy grafikus teljesen új profilképet készítsen neked, mindenképp figyelj a következőkre:
Ha ezeket az apróságokat észben tartod, egész biztos, hogy olyan profilképet állíthatsz be, mely minden eszközön ideális módon fog majd megjelenni, és megfelelő módon reprezentálja vállalkozásodat!
Saját képeket természetesen saját posztjaidhoz is feltölthetsz, melyek méretére és minőségére szintén érdemes odafigyelni, hiszen ezek fognak illusztrációként megjelenni követőid hírfolyamában.
Az ideális képméret ebben az esetben az 1080 X 1080-as vagy az 1200 X 1200-as felbontás. Azonban itt némileg el is térhetsz ettől, hiszen a Facebook kevésbé kezeli szigorúan, mint a borító- vagy profilképek méretét. Fontos azonban, hogy sose feledkezz meg arról, hogy a lehető legjobb minőségű, egyedi képeket használd bejegyzéseidhez, hiszen egyrészt ezek segítenek felkelteni a követők figyelmét, másrészt pedig jogi problémákba sem ütközhetsz velük.
Abban az esetben, ha a közösségi médiafelületeidre tervezett képeket gyorsan és hatékonyan (ráadásul ingyen) szeretnéd optimalizálni, olvasd el a legnépszerűbb online képszerkesztőkről szóló cikkünket is, melyben rengeteg, a célnak megfelelő megoldással ismerkedhetsz meg!
Címkék
2019. szeptember 10.
Új honlap tervezése során sokan kizárólag az arculatra koncentrálnak, és megfeledkeznek a háttérben dolgozó adatok megfelelő védelemről. Az online világ azonban nem játszótér, és az adatbiztonság kérdése napjainkra fontosabbá vált, mint korábban valaha. De hogyan védhetjük meg hatékonyan oldalunkat a rosszindulatú támadásoktól és adathalászati kísérletektől?
2020. augusztus 28.
Egy felugró ablak nem csak kéretlen, irritáló reklám lehet. Egy pop-up kiválóan alkalmas lead generálásra, új feliratkozók szerzésére, vagy akár a vásárlás ösztönzésére is. Ahhoz, hogy jól működjön, nem kell mást tennünk, mint megismerni a különböző fajtáit és megfelelően használni őket. Most megmutatjuk, milyen célból működhetnek a felugró ablakok!