Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A podcast már jó pár éve elérhető marketingeszköz, de az utóbbi időben rohamosan ível felfelé a népszerűsége. Ha körülnézel az interneten, láthatod, hogy szinte miden cég indít ma már podcastsorozatot, és ez nem véletlen.
A mai rohanó világban egyre kevesebb idő jut a hosszú cikkek, tanulmányok olvasására, ám egy hangfelvétel könnyebben fogyasztható. Egy podcastet akár a kocsiban ülve, vezetés közben is meg lehet hallgatni, de munkavégzés alatt is szólhat a háttérben, sőt futás, edzés közben is használhatjuk előnyeit.
A podcast népszerűsége abban rejlik, hogy bármikor hallgatható, visszanézhető, nem vagyunk időhöz kötve. Hasznos és érdekes információkhoz juthatunk általa, amelyet munkánk során is hasznosíthatunk.
A jelenlegi trendek is azt mutatják, hogy a podcastgyártásba megéri energiát fektetni, hiszen sok érdeklődőt hozhat, akikből később esetleg vásárlók lehetnek. Bizalomépítésre, márkánk megismertetésére egyaránt alkalmas, de eladásösztönző szerepe is van.
Sokan azért nem mernek belevágni a podcastek készítésébe, mert nem tudják, hogyan fogjanak neki. Pedig sok befektetést nem igényel a gyártás, legtöbbször egy jó minőségű mikrofon is elég hozzá.
Persze a magas minőség itt is kifizetődőbb lehet. Egy jól berendezett stúdió lehetővé teszi a videós podcastok gyártását is, amit akár a videómegosztó oldalakra is feltölthetünk. Léteznek ma már podcastgyártó cégek is, amelyek segítségét igénybe lehet venni.
Ne feledjük, hogy minden tartalom, amit hozzáadunk az oldalunkhoz, növeli az esélyét annak, hogy előrébb kerüljünk a keresők találati listáján. A podcast Magyarországon még újdonságnak számít, sok cég még nem használja ki előnyeit, így akár a versenytársainkat is lekörözhetjük egy ütős tartalommal.
Erre többféle válasz adható, a vállalkozás profiljától és a célközönségtől is függ. A lényeg, hogy e tekintetben is önazonosak legyünk, de tudjunk újat mutatni. Az sem biztos, hogy ugyanazok az emberek iratkoznak majd fel a podcastcsatornánkra, amelyek a blogcikkeinket is olvassák.
Ezért kísérletezzünk nyugodtan, de közben kövessük figyelemmel, mely műsorok voltak a legkedveltebbek, melyeket hallgatták végig a legtöbben. Bizonyos időközönként elemezzük az elért eredményeket és változtassunk a tematikán, ha szükséges.
Íme, néhány példa arra, miről szólhat egy podcast:
A podcast sok esetben edukációs szerepet is betölt. Nyugodtan készíts olyan tartalmat, amelyben átadsz a közönségnek hasznos információt, tudást, amelyet felhasználhatnak a későbbiekben. Néha azonban egy kis humor sem árt: ez remek feszültségcsökkentő eszköz, amelyre a legtöbb embernek szüksége van.
A jó podcast az, amelyik a SEO alapelveinek is megfelel. Legyen mindig egy kulcsszó, amely köré felépíted a beszélgetést, előadást. Ezt a kifejezést jelenítsd meg a podcast címében leírásában is.
Az elkészült hanganyagból készíts rövid szöveges kivonatot, amelyet tegyél közzé az oldalad blogján! Itt is használd a kulcsszavakat a címben, alcímben és a szövegben többször is.
Az elkészült podcastet oszd meg minél több helyen, a közösségi médiában hirdetéseket is készíthetsz. Csapatunk online marketing tanácsadással tudja segíteni a népszerűsítést. Keress bennünket, mert számos hasznosítható ötlettel tudunk szolgálni a podcastgyártással kapcsolatban is!
Címkék
2021. november 28.
Mit is takar pontosan a long tail elnevezés és miért érdemes long tail kulcsszavakat használnod oldalad keresőoptimalizálásának felépítése során? Most hoztunk néhány dolgot, melyeket érdemes lehet tudnod a témával kapcsolatban, mielőtt SEO kampányba kezdenél.
2021. április 06.
Sokan gondolják úgy, hogy a közösségi média korában vállalkozásuknak felesleges saját üzleti honlapot készíteniük. Miért költenének a tervezésre és a karbantartásra, ha a Facebookon és az Instagramon ingyen is jelen lehetnek? Az igazság az, hogy ezek a platformok valóban remek lehetőséget kínálnak az online jelenlétre, egy komoly vállalkozás számára azonban önmagukban még nem elegendőek!