Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Egy jó weboldal a mai világban sokkal többet jelent egy egyszerű információforrásnál. Digitális marketingkampányod legfontosabb eleme, melynek feladata, hogy vállalkozásod a lehető legprofibb módon képviselje az online világban.
Az elhanyagolt honlap nem csupán haszontalan, de cégedet, márkádat is rossz színben tünteti fel látogatóid előtt. De honnan állapíthatod meg, hogy oldalad nem elég felhasználóbarát és azonnali frissítésre, újratervezésre szorul?
Az alábbi posztban bemutatunk pár problémát, melyek felmerülése esetén érdemes megfontolnod weboldalad újratervezését.
Minden jól működő honlap lelke az egyszerű és átlátható navigáció. Célközönséged minél egyszerűbben tud tájékozódni online felületeiden, annál valószínűbb, hogy nem fog elveszni az érdektelen részletekben. A komplikált menürendszer sokakat eltántoríthat az oldal tüzetesebb felderítésétől, ami üzleti szempontból semmiképp sem jövedelmező, hiszen ilyen módon könnyedén elveszítheted potenciális kuncsaftjaidat.
Ha egy látogató gyorsan, célirányosan megtalálja azt, amit keres, annál biztosabban lesz belőle a jövőben valódi ügyfél, éppen ezért fontos a jól átgondolt oldaltérkép és a letisztult, könnyedén áttekinthető menü megtervezése.
Első ránézésre apróságnak tűnik, azonban nem véletlenül említettük már többször is. A lassú betöltési sebesség rengeteg embert képes elriasztani oldaladról. Olyan világot élünk ugyanis, ahol minden egyes másodperc számít. Az emberek nem szeretnek várni az információra, ha pedig nem kapják meg tőled pillanatok alatt azt, amiért érkeztek, akkor bizony elpártolnak tőled, és elmennek máshova, ahol megszerezhetik azt.
Egy oldal lassúsága rengeteg türelmetlen ügyfelet riaszthat el, ezen túl pedig megbízhatatlanságot, felületességet is sugall. Azt az érzést kelti a felhasználókban, hogy vállalkozásod nem képes azonnal reagálni a felmerülő kérdésekre, nem tudja hatékonyan megoldani az ügyfelek problémáit.
Napjainkban egyre nagyobb a verseny az online láthatóságért. Minden vállalkozás próbál weboldalával a népszerű keresőmotorok találati listájának élén végezni, nem véletlenül: ha egy cég nem szerepel a Google találatok első két oldalán, olyan, mintha nem is létezne.
A sikerhez azonban nem elég tetszetős weboldal és a minőségi tartalom. Rendkívül fontos a tudatosan felépített keresőoptimalizálás is, ami a tévhitekkel ellentétben jóval többet jelent néhány releváns, vagy épp felkapott kulcsszó használatánál. Az igazán jó tartalomgyártók és SEO szakemberek nem csak aktuális trendekkel vannak képben, de a keresőoptimalizálás legapróbb trükkjeiket is úgy ismerik, mint a saját tenyerüket.
Hallottál már a mikro-interakciók fogalmáról? Sokan átsiklanak felettük, pedig ezek az apróságok azok, melyek igazán emlékezetessé, élvezetessé tudnak tenni egy weboldalt a látogatók számára.
A mikro-interakciók olyan apró, vizuális visszajelzések, melyek szinte észrevétlenül épülnek be weboldalba, hiányukban azonban nagyban csorbulhat a felhasználói élmény.
A honlap apró beállításainak megváltoztatása, a közösségi médiában történő megosztást lehetővé tévő opciók, az online keresés, vagy épp a termékek, szolgáltatások értékelésének lehetősége mind olyan tényezők, melyek lehetővé teszik a látogatók számára, hogy ne egyszerű, passzív olvasóként böngésszék oldaladat.
A mikor-interakciók integrálása a felhasználókat aktív résztvevővé teszi, a kezükbe adja az irányítás lehetőségét. Ha ügyfeleid érzik rajtad, hogy egyenrangú félként kezeled őket, sokkal nagyobb bizalmat fektetnek vállalkozásodba, jobban tudnak azonosulni márkáddal, céged küldetésével.
Összességében azt mondhatjuk, hogy egy weboldal sikere sokszor apróságokon múlik. Minden esetben érdemes odafigyelni a részletekre, és nem szabad sajnálni az energiát a tervezéstől. Az esetek többségében a befektetett munka jelenti a siker zálogát, és hosszú távon biztosra vehető, hogy némi idővel ugyan, de kamatostól megtérül.
2020. augusztus 11.
Sokan gondolják úgy, hogy a sikerhez vezető út a már működő formulák másolása. Ugye te sem szeretnél beolvadni a tömegbe? Te sem szeretnél plágium vétsége miatt a bíróságra járni? Akkor itt az ideje, hogy lemondj a szolgai másolásról! Most megmutatjuk, saját weboldal tervezése során miért nem szabad száz százalékosan lemásolnod azt, amit a konkurencia csinál!
2021. január 05.
Napjainkban a technológia rendkívül gyorsan változik. Nem meglepő tehát, hogy a webdesign is folyamatosan alakul, az új eszközökhöz, azok felhasználóinak igényeihez igazodik. Éppen ezért érdemes lépést tartani a korral és képben lenni a legújabb trendekkel. Most összegyűjtöttünk néhány olyan dolgot, melyek az idei év tapasztalatai alapján előre láthatólag nagy hatással lesznek 2021 webdesign divatjára!