Utolsó frissítés: Szerző:

3+1 ok, amiért érdemes megfontolnod honlapod újratervezését

Egy jó weboldal a mai világban sokkal többet jelent egy egyszerű információforrásnál. Digitális marketingkampányod legfontosabb eleme, melynek feladata, hogy vállalkozásod a lehető legprofibb módon képviselje az online világban.

Az elhanyagolt honlap nem csupán haszontalan, de cégedet, márkádat is rossz színben tünteti fel látogatóid előtt. De honnan állapíthatod meg, hogy oldalad nem elég felhasználóbarát és azonnali frissítésre, újratervezésre szorul?
Az alábbi posztban bemutatunk pár problémát, melyek felmerülése esetén érdemes megfontolnod weboldalad újratervezését.

Komplikált navigáció

Minden jól működő honlap lelke az egyszerű és átlátható navigáció. Célközönséged minél egyszerűbben tud tájékozódni online felületeiden, annál valószínűbb, hogy nem fog elveszni az érdektelen részletekben. A komplikált menürendszer sokakat eltántoríthat az oldal tüzetesebb felderítésétől, ami üzleti szempontból semmiképp sem jövedelmező, hiszen ilyen módon könnyedén elveszítheted potenciális kuncsaftjaidat.

Ha egy látogató gyorsan, célirányosan megtalálja azt, amit keres, annál biztosabban lesz belőle a jövőben valódi ügyfél, éppen ezért fontos a jól átgondolt oldaltérkép és a letisztult, könnyedén áttekinthető menü megtervezése.

Betöltési sebesség

Első ránézésre apróságnak tűnik, azonban nem véletlenül említettük már többször is. A lassú betöltési sebesség rengeteg embert képes elriasztani oldaladról. Olyan világot élünk ugyanis, ahol minden egyes másodperc számít. Az emberek nem szeretnek várni az információra, ha pedig nem kapják meg tőled pillanatok alatt azt, amiért érkeztek, akkor bizony elpártolnak tőled, és elmennek máshova, ahol megszerezhetik azt.

Egy oldal lassúsága rengeteg türelmetlen ügyfelet riaszthat el, ezen túl pedig megbízhatatlanságot, felületességet is sugall. Azt az érzést kelti a felhasználókban, hogy vállalkozásod nem képes azonnal reagálni a felmerülő kérdésekre, nem tudja hatékonyan megoldani az ügyfelek problémáit.

Optimalizálatlanság

Napjainkban egyre nagyobb a verseny az online láthatóságért. Minden vállalkozás próbál weboldalával a népszerű keresőmotorok találati listájának élén végezni, nem véletlenül: ha egy cég nem szerepel a Google találatok első két oldalán, olyan, mintha nem is létezne.

A sikerhez azonban nem elég tetszetős weboldal és a minőségi tartalom. Rendkívül fontos a tudatosan felépített keresőoptimalizálás is, ami a tévhitekkel ellentétben jóval többet jelent néhány releváns, vagy épp felkapott kulcsszó használatánál. Az igazán jó tartalomgyártók és SEO szakemberek nem csak aktuális trendekkel vannak képben, de a keresőoptimalizálás legapróbb trükkjeiket is úgy ismerik, mint a saját tenyerüket.

Gyenge felhasználói élmény

Hallottál már a mikro-interakciók fogalmáról? Sokan átsiklanak felettük, pedig ezek az apróságok azok, melyek igazán emlékezetessé, élvezetessé tudnak tenni egy weboldalt a látogatók számára.
A mikro-interakciók olyan apró, vizuális visszajelzések, melyek szinte észrevétlenül épülnek be weboldalba, hiányukban azonban nagyban csorbulhat a felhasználói élmény.

A honlap apró beállításainak megváltoztatása, a közösségi médiában történő megosztást lehetővé tévő opciók, az online keresés, vagy épp a termékek, szolgáltatások értékelésének lehetősége mind olyan tényezők, melyek lehetővé teszik a látogatók számára, hogy ne egyszerű, passzív olvasóként böngésszék oldaladat.

A mikor-interakciók integrálása a felhasználókat aktív résztvevővé teszi, a kezükbe adja az irányítás lehetőségét. Ha ügyfeleid érzik rajtad, hogy egyenrangú félként kezeled őket, sokkal nagyobb bizalmat fektetnek vállalkozásodba, jobban tudnak azonosulni márkáddal, céged küldetésével.

Sok kicsi sokra megy

Összességében azt mondhatjuk, hogy egy weboldal sikere sokszor apróságokon múlik. Minden esetben érdemes odafigyelni a részletekre, és nem szabad sajnálni az energiát a tervezéstől. Az esetek többségében a befektetett munka jelenti a siker zálogát, és hosszú távon biztosra vehető, hogy némi idővel ugyan, de kamatostól megtérül.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. december 08.

Amikor egy új termék vagy szolgáltatás után kutatsz, ugye te is rögtön a korábbi ügyfél értékelésekre vagy vásárlói véleményekre ugrasz? De legkésőbb még azelőtt, hogy rányomnál a megrendelés gombra. Nos, a jó hírünk az, hogy nem vagy egyedül. A legtöbb ember ugyanis még a megrendelés előtt szeretné tudni, hogy a kinézett termék mennyire vált be másoknak, mennyire voltak elégedettek a szolgáltatással és a kiszolgálással. Bizonyítékokat keresnek arra vonatkozóan, hogy jó döntést hoznak a vásárlással. A szó, amit keresel erre a jelenségre, a social proof, azaz a társadalmi bizonyíték.

2022. január 24.

A lead generálás egyik hatékony módja pedig nem más, mint a hatékony kapcsolati űrlapok létrehozása. De hogyan érheted el, hogy egy, a honlapodra tévedő látogató kitöltse ezeket az űrlapokat? Mit kell kínálnod annak életében, hogy a lead-ek begyűjtése hatékony folyamat legyen? Ebben a bejegyzésben ennek jártunk utána és most megmutatjuk neked!

Népszerű bejegyzések