Utolsó frissítés: Szerző:

4 alapvető dolog, ami nem hiányozhat egy jó landing oldalról a CTA-n kívül

A landing oldal az online marketing egy fontos eszköze, melyet kifejezetten egy adott kampányhoz tervezünk legfőbb célja a lead és konverzió generálása, azaz, hogy a látogatói az átböngészés után rákattintsanak a vásárlásra vagy épp feliratkozásra ösztöntő CTA gombra.

Éppen ezért akkor működik igazán, ha az általa kommunikált üzenet konkrét, figyelemfelkeltő és legfőképp meggyőző. Most megmutatjuk azt, mi az az öt dolog, ami egy jól konvertáló landing oldal nem létezhet!

Ütős cím és alcím

Egy landing oldal címe az, amin sokszor egy üzlet hatékonysága áll vagy bukik. Itt kezdődik ugyanis minden, ez az a pont, amin a látogatók szeme először megakad és ami után eldöntik, tovább olvassák-e az ajánlatod.

Fontos, hogy a címsor megragadja az olvasók figyelmét, megfogalmazása rövid és tömör, de egyben ütős és hatékony is legyen. Mindössze 10-15 szavad van arra, hogy tudasd a látogatókkal, hogy mi az általad kínált termék vagy szolgáltatás, és miért érdemes tovább olvasnia.

De legalább ennyire fontos az alcím is, melyben a fő címsornál némileg hosszabban kifejtheted vállalkozásod értékajánlatát. Ennek a szekciónak a célja ugyanis, hogy megerősítse a látogatót az elköteleződési folyamatban.

Az erősebb hatás érdekében a címsort akár egy ütős fejlécképpel vagy animációval is megtámogathatod, mely a termékedet vagy szolgáltatásodat mutatja be a gyakorlatban.

Magyarázat

Habár a főcím és az alcím nagyon fontos, hiszen bevonzza a látogatókat, önmagában azonban nem elég ahhoz, hogy meg is tartsa őket. Ahhoz, hogy a végén a rákattintsanak a CTA gombra, szükséged lesz egy jól megfogalmazott magyarázatra, mely részletesen kifejti, mit is kínálsz valójában a célközönségednek.

Ha a magyarázó részben nem fejted ki pontosan azt, hogy az általad kínált termék vagy szolgáltatás miben képes megoldást nyújtani látogatóid problémáira, szinte biztos lehetsz benne, hogy még azelőtt elveszíted őket, mielőtt egyáltalán elérnének a call-to-actionig.

Az egyértelmű és lényegre törő magyarázat tehát legalább annyira fontos, mint a figyelemfelkeltő és megkapó címsor használata.

Értékajánlat

Legyen szó akár termékről akár szolgáltatásról, akár egy hírlevélre történő feliratkoztatásról, egy landing oldal legfőbb célja mindig az értékesítés. Ebben a szóban már alapvetően benne rejlik az „érték”, ami azt jelenti, hogy az általad kínált dolognak a felhasználók számára valami olyasmit kell képviselnie, ami könnyebbé teszi mindennapi életüket.

Az értékajánlatot persze nem feltétlenül lehet külön elemként kezelni, hiszen, mint ahogy fentebb már említettük, érdemes röviden és lényegre törően a címsorban is megjelennie. Termékeid vagy szolgáltatásaid előnyét azonban a landingen egy áttekinthető lista formájában is feltüntetheted, hiszen ez határozottan vonzza a látogatók tekintetét és pillanatok alatt képes lehet meggyőzni őket a döntésről.

Vizuális tartalom

Az igazán jó landing alapvető elemét jelentik a szöveges kontent mellett a jó minőségű, figyelemfelkeltő képek vagy videók is. Nem véletlenül, hiszen a vizuális tartalmat az agyunk sokkal gyorsabban képes befogadni és feldolgozni, mint az írott szót.

A landingen található képek és animációk tehát azonnali hatásként érik a felhasználókat, és nagyban befolyásolják azt, hogyan fognak vélekedni az általad kínált termékről vagy szolgáltatásról.

A pozitív hatás érdekében érdemes olyan nagyméretű, jó minőségű képeket használni, melyek relevánsak vállalkozásod szempontjából. Fontos, hogy a képeken ne csak egy tárgy, hanem emberek is szerepeljenek, hiszen az emberi arc látványa segít abban, hogy a felhasználók könnyebben tudjanak azonosulni az adott termékkel vagy szolgáltatással.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. március 21.

Egy igazán jó honlap felépítése kihívásokkal teli feladat, mely a biztos alapok mellett elkötelezettséget, és komoly szakmai tudást igényel. Habár a technológia ma már lehetővé teszi, hogy saját oldalad viszonylag egyszerűen, előre gyártott sablonok segítségével Te magad is megtervezhesd, felmerül a kérdés, hogy valóban érdemes-e ezzel bajlódnod, ha a munkát profikra is bízhatod?

2019. május 15.

Sok kisvállalkozás akad, akik szolgáltatásaikból fakadóan nem nemzetközi vagy országos célközönségre, hanem kisebb, lokális ügyfelekre fókuszálnak. Az ő számukra a legfontosabb, hogy minél közvetlenebbül, minél hatékonyabban sikerüljön megszólítaniuk szűkebb célcsoportjukat. Segíthet-e a weboldal abban, hogy effektívebben kommunikáljunk egy kisebb közösséggel, és ha igen, milyen verbális és vizuális elemek alkalmazásával működhet ez igazán hatékonyan?

Népszerű bejegyzések