Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A konverzió latin eredetű szó, jelentése: átváltoztatás, átalakulás, transzformáció. A marketingben olyan pontot értünk alatta, amikor valami megváltozik, például érdeklődőből vásárló lesz.
Ebből kifolyólag egy webshop akkor lesz sikeres, ha ez a folyamat minél gyakoribb, azaz minél többször válik az egyszerű látogatókból vevő. Szakkifejezéssel ezt úgy mondjuk, hogy üzletileg hasznos cselekvést hajt végre.
A konverziós arány könnyen kiszámolható egy egyszerű képlet segítségével: a konverziók (például rendelések, feliratkozások) számát el kell osztanod az oldalon tett látogatások számával, majd a végeredményt 100-zal megszorozni. Így egy százalékos értéket fogsz kapni, amely iránymutatásként szolgálhat a későbbiekben.
A webshopok esetében a konverziós arány növelése a cél, ezt pedig úgy lehet elérni, ha minél többen vásárolnak, rendelnek az oldalról. Nem kell feltétlen a látogatók számát növelni ehhez, bár az is tény, hogy nagyobb számú érdeklődés esetén nagyobb esély van a vásárlások lefolytatására is.
Ha például naponta 100 ember nézi meg a termékedet, és közülük 5 vásárol, akkor a konverziós rátád 5%. Ha ugyanennyi látogató mellett 20 ember teszi a virtuális kosárba és fizeti ki az árut, akkor konverziós arány növekedéséről beszélhetünk, hiszen így ez már 20%.
Most mutatunk 3 hatékony tippet ahhoz, hogyan érhetsz el javulást e téren, miket tegyél annak érdekében, hogy minél több vásárlód legyen.
Mit értünk tökéletes webáruház alatt? Számos olyan szempontnak való megfelelést, amely ma már alapkövetelmény, hiszen növeli a felhasználói élményt. Csak néhány dolog ezek közül:
Nagyon fontos, hogy magát a termékoldalt megfelelően építsd fel: minden fontos információt tartalmaznia kell, de nem mindegy, hogyan. Biztosan hallottál már arról, mennyire fontos a hajtás (scroll) feletti rész: az a látvány és a rövid szöveges tartalom, az értékajánlat, ami a látogatót fogadja, mielőtt görgetne egyet.
A jó termékoldalakon itt vannak elhelyezve a legfontosabb információk: a termék neve, felhasználási módja, képe, ára, a rendelés lehetősége. Mindenképp legyen kiemelve jól látható módon a CTA, azaz a vásárlásra ösztönző szöveg, például: „Kosárba rakom” felirat.
Érdemes vásárlói véleményeket is elhelyezni az oldalon, mert ezzel is növelhető a konverziós arány, szívesebben vásárolnak az emberek megbízható bolttól.
A felhasználói élményt, ezáltal pedig a vásárlási hajlandóságot is nagyban növeli, ha egy jól felépített, áttekinthető, egyedi webáruházad van. Ennek elkészítését érdemes profi csapatra bízni. Tekintsd meg referenciáinkat és kérj tőlünk ingyenes árajánlatot, amennyiben webshopindítást tervezel. A dizájn megalkotásán túl online marketing tanácsokkal is tudunk szolgálni. Keress minket bátran!
2024. augusztus 19.
Az omichannel marketing fogalmáról és a multi-, illetve cross-channel marketing közötti különbségeket már kiveséztük az előző cikkünkben. Cikksorozatunk második részében azt fogjuk bemutatni, hogy mik az előnyei az ominchannel marketing stratégiai megközelítésének.
2020. december 28.
Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása. De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket?