Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan növelheted a konverziós arányt a webshopodnál?

Mi az a konverzió, mi a konverziós arány?

A konverzió latin eredetű szó, jelentése: átváltoztatás, átalakulás, transzformáció. A marketingben olyan pontot értünk alatta, amikor valami megváltozik, például érdeklődőből vásárló lesz.

Ebből kifolyólag egy webshop akkor lesz sikeres, ha ez a folyamat minél gyakoribb, azaz minél többször válik az egyszerű látogatókból vevő. Szakkifejezéssel ezt úgy mondjuk, hogy üzletileg hasznos cselekvést hajt végre.

A konverziós arány könnyen kiszámolható egy egyszerű képlet segítségével: a konverziók (például rendelések, feliratkozások) számát el kell osztanod az oldalon tett látogatások számával, majd a végeredményt 100-zal megszorozni. Így egy százalékos értéket fogsz kapni, amely iránymutatásként szolgálhat a későbbiekben.

A webshopok esetében a konverziós arány növelése a cél, ezt pedig úgy lehet elérni, ha minél többen vásárolnak, rendelnek az oldalról. Nem kell feltétlen a látogatók számát növelni ehhez, bár az is tény, hogy nagyobb számú érdeklődés esetén nagyobb esély van a vásárlások lefolytatására is.

Ha például naponta 100 ember nézi meg a termékedet, és közülük 5 vásárol, akkor a konverziós rátád 5%. Ha ugyanennyi látogató mellett 20 ember teszi a virtuális kosárba és fizeti ki az árut, akkor konverziós arány növekedéséről beszélhetünk, hiszen így ez már 20%.

Most mutatunk 3 hatékony tippet ahhoz, hogyan érhetsz el javulást e téren, miket tegyél annak érdekében, hogy minél több vásárlód legyen.

1. tipp: Legyen tökéletes a webáruházad minden szempontból!

Mit értünk tökéletes webáruház alatt? Számos olyan szempontnak való megfelelést, amely ma már alapkövetelmény, hiszen növeli a felhasználói élményt. Csak néhány dolog ezek közül:

  • Reszponzív weboldal megléte: az utóbbi időben megnőtt a mobilon történő vásárlások aránya, ezért a mobiltelefonra optimalizált weboldal létfontosságú az e-kereskedelemben.
  • SSL tanúsítvány: a megbízhatóság miatt fontos, hogy a weboldalon titkosítottak legyenek az adatok. A felhasználók egyébként sem szívesen adják meg személyes adataikat, de az SSL tanúsítvány megléte garanciaként szolgálhat.
  • Egyszerű vásárlási folyamat: ez talán a legfontosabb tényező. A felhasználóknak nincs idejük arra, hogy hosszú időn át űrlapokat töltsenek ki, több oldalon keresztül kattintgatva jussanak el a vásárlás véglegesítéséig. Az egyszerűségre kell tehát törekedni, engedélyezni kell például a vendégmódban történő rendelést is.
  • A betöltési idő csökkentése: a gyorsaság alapkövetelmény. Ha túl nagy a termékképek felbontása, sok a videó az oldalon, az lassíthatja az oldal betöltését. A leendő vásárló nem fogja megvárni, hogy minden információ elékerüljön, inkább bezárja a weboldalt. Hatékonyságnövelő tippjeinket egy korábbi írásunkban megtalálod.

2. tipp: Hozz létre informatív termékoldalakat!

Nagyon fontos, hogy magát a termékoldalt megfelelően építsd fel: minden fontos információt tartalmaznia kell, de nem mindegy, hogyan. Biztosan hallottál már arról, mennyire fontos a hajtás (scroll) feletti rész: az a látvány és a rövid szöveges tartalom, az értékajánlat, ami a látogatót fogadja, mielőtt görgetne egyet.

A jó termékoldalakon itt vannak elhelyezve a legfontosabb információk: a termék neve, felhasználási módja, képe, ára, a rendelés lehetősége. Mindenképp legyen kiemelve jól látható módon a CTA, azaz a vásárlásra ösztönző szöveg, például: „Kosárba rakom” felirat.

Érdemes vásárlói véleményeket is elhelyezni az oldalon, mert ezzel is növelhető a konverziós arány, szívesebben vásárolnak az emberek megbízható bolttól.

3. tipp: Bízd profikra a webáruház-készítést!

A felhasználói élményt, ezáltal pedig a vásárlási hajlandóságot is nagyban növeli, ha egy jól felépített, áttekinthető, egyedi webáruházad van. Ennek elkészítését érdemes profi csapatra bízni. Tekintsd meg referenciáinkat és kérj tőlünk ingyenes árajánlatot, amennyiben webshopindítást tervezel. A dizájn megalkotásán túl online marketing tanácsokkal is tudunk szolgálni. Keress minket bátran!

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. február 16.

Az internetet ellepték a webshopok, és ma már szinte nem is találunk olyan szolgáltatást, mely ne lenne elérhető az interneten keresztül. De lehet-e továbbra is jövedelmező egy webáruház az egyre gyarapodó konkurencia mellett, és vajon megéri-e a kisebb vállalkozásoknak is webshopot indítaniuk? Ebben a bejegyzésben ezeket a kérdéseket igyekszünk megválaszolni.

2022. április 05.

Az online marketing mára a legfontosabb dolog lett egy vállalkozás életében. Sokan azonban még mindig úgy gondolják, hogy a webes jelenlét letudható egy üzleti honlap megtervezésével. Az igazság azonban az, hogy egy valóban jól működő stratégiába ennél jóval több munkát és energiát kell fektetni, hiszen egy honlap önmagában még nem vonzza mágnesként a látogatókat és az aktív ügyfeleket.

Népszerű bejegyzések