Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan növelheted a konverziós arányt a webshopodnál?

Mi az a konverzió, mi a konverziós arány?

A konverzió latin eredetű szó, jelentése: átváltoztatás, átalakulás, transzformáció. A marketingben olyan pontot értünk alatta, amikor valami megváltozik, például érdeklődőből vásárló lesz.

Ebből kifolyólag egy webshop akkor lesz sikeres, ha ez a folyamat minél gyakoribb, azaz minél többször válik az egyszerű látogatókból vevő. Szakkifejezéssel ezt úgy mondjuk, hogy üzletileg hasznos cselekvést hajt végre.

A konverziós arány könnyen kiszámolható egy egyszerű képlet segítségével: a konverziók (például rendelések, feliratkozások) számát el kell osztanod az oldalon tett látogatások számával, majd a végeredményt 100-zal megszorozni. Így egy százalékos értéket fogsz kapni, amely iránymutatásként szolgálhat a későbbiekben.

A webshopok esetében a konverziós arány növelése a cél, ezt pedig úgy lehet elérni, ha minél többen vásárolnak, rendelnek az oldalról. Nem kell feltétlen a látogatók számát növelni ehhez, bár az is tény, hogy nagyobb számú érdeklődés esetén nagyobb esély van a vásárlások lefolytatására is.

Ha például naponta 100 ember nézi meg a termékedet, és közülük 5 vásárol, akkor a konverziós rátád 5%. Ha ugyanennyi látogató mellett 20 ember teszi a virtuális kosárba és fizeti ki az árut, akkor konverziós arány növekedéséről beszélhetünk, hiszen így ez már 20%.

Most mutatunk 3 hatékony tippet ahhoz, hogyan érhetsz el javulást e téren, miket tegyél annak érdekében, hogy minél több vásárlód legyen.

1. tipp: Legyen tökéletes a webáruházad minden szempontból!

Mit értünk tökéletes webáruház alatt? Számos olyan szempontnak való megfelelést, amely ma már alapkövetelmény, hiszen növeli a felhasználói élményt. Csak néhány dolog ezek közül:

  • Reszponzív weboldal megléte: az utóbbi időben megnőtt a mobilon történő vásárlások aránya, ezért a mobiltelefonra optimalizált weboldal létfontosságú az e-kereskedelemben.
  • SSL tanúsítvány: a megbízhatóság miatt fontos, hogy a weboldalon titkosítottak legyenek az adatok. A felhasználók egyébként sem szívesen adják meg személyes adataikat, de az SSL tanúsítvány megléte garanciaként szolgálhat.
  • Egyszerű vásárlási folyamat: ez talán a legfontosabb tényező. A felhasználóknak nincs idejük arra, hogy hosszú időn át űrlapokat töltsenek ki, több oldalon keresztül kattintgatva jussanak el a vásárlás véglegesítéséig. Az egyszerűségre kell tehát törekedni, engedélyezni kell például a vendégmódban történő rendelést is.
  • A betöltési idő csökkentése: a gyorsaság alapkövetelmény. Ha túl nagy a termékképek felbontása, sok a videó az oldalon, az lassíthatja az oldal betöltését. A leendő vásárló nem fogja megvárni, hogy minden információ elékerüljön, inkább bezárja a weboldalt. Hatékonyságnövelő tippjeinket egy korábbi írásunkban megtalálod.

2. tipp: Hozz létre informatív termékoldalakat!

Nagyon fontos, hogy magát a termékoldalt megfelelően építsd fel: minden fontos információt tartalmaznia kell, de nem mindegy, hogyan. Biztosan hallottál már arról, mennyire fontos a hajtás (scroll) feletti rész: az a látvány és a rövid szöveges tartalom, az értékajánlat, ami a látogatót fogadja, mielőtt görgetne egyet.

A jó termékoldalakon itt vannak elhelyezve a legfontosabb információk: a termék neve, felhasználási módja, képe, ára, a rendelés lehetősége. Mindenképp legyen kiemelve jól látható módon a CTA, azaz a vásárlásra ösztönző szöveg, például: „Kosárba rakom” felirat.

Érdemes vásárlói véleményeket is elhelyezni az oldalon, mert ezzel is növelhető a konverziós arány, szívesebben vásárolnak az emberek megbízható bolttól.

3. tipp: Bízd profikra a webáruház-készítést!

A felhasználói élményt, ezáltal pedig a vásárlási hajlandóságot is nagyban növeli, ha egy jól felépített, áttekinthető, egyedi webáruházad van. Ennek elkészítését érdemes profi csapatra bízni. Tekintsd meg referenciáinkat és kérj tőlünk ingyenes árajánlatot, amennyiben webshopindítást tervezel. A dizájn megalkotásán túl online marketing tanácsokkal is tudunk szolgálni. Keress minket bátran!

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. június 20.

A vevőnek mindig igaza van! –tartja a régi mondás, azonban a legjobb szakemberek esetében is akadnak olyan kérések, melyektől pillanatok alatt kitörheti őket a frász. Nincs ez másképp természetesen a weboldalfejlesztők és designerek körében sem. Most mutatunk nektek négy olyan, visszatérő kérést, melyeket érdemes nagyívben elkerülni, hiszen még a sokat látott, tapasztalt tervezőknek is azonnal égnek áll tőlük a haja!

2024. május 13.

Minden cég szeretne kitűnni a versenytársai közül, emellett pedig pozitív benyomást tenni vásárlóira, illetve megrendelőire, ezt pedig egyedi sajátosságokkal érheti el. Ezt az egyediséget többek között a vállalati arculat elemei hordozzák, emiatt különös hangsúlyt kell fektetni rájuk. Mind a belső, mind a külső kommunikációban. Hogy jobban megértsd, miről is van szó, bemutatjuk, milyen elemei vannak a vállalati arculatnak és elmondjuk azt is, hogy a honlapodon ezt hogyan lehet megjeleníteni.

Népszerű bejegyzések