Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Weboldalad betöltési sebessége fontos tényező. Nem csak a felhasználói élményt határozza meg alapjaiban, de keresőoptimalizálás szempontjából is kritikus jelentőségű. Éppen ezért fontos, hogy üzleti honlapod mindig a lehető leggyorsabban elérhető legyen.
Most mutatunk néhány trükköt, melyek segítségével egyszerűen és gyorsan felpörgetheted weboldalad betöltési sebességét!
Habár egy megbízható üzleti weboldal esetében rendkívül fontosak a jó minőségű illusztrációk, akad néhány dolog, melyekre a honlapunkon használt képekkel kapcsolatban érdemes odafigyelni. Fontos, hogy mindig optimális méretű fotókat és grafikákat használjunk, hiszen a túlzottan nagy felbontású képek lényegesen lassíthatják az oldal betöltési sebességét.
A különböző grafikai szoftverek segítenek abban, hogy képeinket kifejezetten webes megjelenésre optimalizáljuk. Ilyen többek közt a Photoshop „save for web” funkciója, mely Jpeg formátumú képeinket az online megjelenésnek megfelelően tömöríti.
A képek méretének csökkentése, valamint a tartalom optimalizálása csodákra lehet képes, ha weboldalunk betöltési sebességéről van szó.
A gyorsítótárazás egy rendkívül hasznos funkció, melynek segítségével a böngésző nem tölti le újra és újra a webszerverről a külső fájlokat, hanem a gyorsítótárból hívja elő azokat.
Többféle gyorsítótár is létezik, ezeket pedig weboldalunk felépítése során párhuzamosan is használhatjuk. A lényeg, hogy a gyorsítótárazás lehetőségét leginkább olyan elemek esetében alkalmazzuk, melyek ritkán jelennek meg az oldalon, vagy épp statikusak, mint például a reklámok vagy a nem változó grafikai elemek.
Az, hogy weboldalunkat milyen szerveren üzemeltetjük, sok szempontból meghatározó lehet. Egyrészt a biztonság, másrészt pedig az elérhetőség szempontjából is.
Sokan döntenek azonban úgy, hogy egy újonnan induló üzleti weboldal esetében nem szeretnének sokat költeni a honlap megtervezésére és üzemeltetésére, így a lehető legolcsóbb szolgáltató legolcsóbb ajánlatát veszik igénybe.
Ez a spórolás azonban hosszabb távon pénzkidobás is lehet, hiszen rengeteg, előre nem várt problémát idézhet elő. Többek közt a betöltési sebesség lassulását is, mely által cégünk rengeteg potenciális kuncsaftot veszíthet.
Éppen ezért fontos, hogy mielőtt szolgáltatót választanánk honlapunk üzemeltetésére, térképezzük fel az ajánlatokat, és ne kizárólag az ár alapján döntsünk.
A betöltési sebesség javításának rengeteg egyéb módja is akad, ezek többsége azonban olyan, mely legalább minimális programozói tudást igényel. Ilyen többek közt a mobilra történő optimalizálás, a JavaScripteket blokkolása, vagy épp a HTML és CSS fájlok megfelelő kezelése.
Éppen ezért érdemes weboldalunk fejlesztését és karbantartását olyan csapatra bízni, akik naprakész szaktudással dolgoznak azon, hogy a honlapunkra tévedő látogatók számára a felhasználói élmény mindig a lehető legjobb legyen.
A legtöbb felmérés szerint a netet böngésző felhasználók többsége egyáltalán nem a türelméről híres. Közel 40 százalékuk ugyanis nem hajlandó többet várni 2-3 másodpercnél egy weboldal betöltésére. Ha ennyi idő alatt nem kapja meg az őt érdeklő tartalmat, nagy eséllyel kattint el a honlapról és a problémájára ezután a konkurenciánál fog megoldást keresni.
Annak érdekében tehát, hogy potenciális ügyfeleinket meggyőzzük és meg is tudjuk tartani, érdemes képben lennünk saját honlapunk betöltési sebessége mellett a konkurens cégek oldalainak gyorsaságával is.
Ebben olyan különböző, weboldal-sebesség mérő alkalmazások lehetnek a segítségünkre, mint például a Pingdom.com, vagy a GTmetrix.com, melyek a sebességteszt lefuttatása mellett részletes elemzést is adnak a betöltési erőforrások állapotáról.
Címkék
2019. augusztus 24.
Az okoseszköz-forradalom kezdete óta az internethasználók fogyasztói szokásai merőben átalakultak. A hagyományos weboldalak és portálok háttérbe szorultak, és egyre nagyobb figyelem irányul a kifejezetten cégek számára fejlesztett mobilalkalmazásokra. Másról sem hallani szinte, csak az applikációkról. Ennek hatására egyre több kisvállalkozóban is felmerül a következő kérdés: egy mobilapplikáció, vagy pedig egy mobilbarát weboldal vonzza jobban a látogatókat?
2020. június 06.
A webáruházak célja mindig a forgalom generálás és az eladás, ehhez viszont látogatók kellenek. Hiába van egy nagyon szép webáruházad, ha nem képes eladni és csak pár ember látogatja havonta. Ahhoz, hogy rendszeresen érkeznek a weboldalra új egyedi látogatók, folyamatos munka és optimalizálás szükséges.