CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan szolgáld ki hatékonyan az online célközönséged?

Egy jó üzleti weboldal megalkotása rengeteg befektetett energiába, időbe, és nem utolsó sorban pénzbe is kerül. Ha pedig már rááldozod az erőforrásaid, fontos, hogy az általad közvetíteni kívánt üzenet célba is érjen.

Meghatározott célcsoport nélkül hatékony marketingstratégiát alkotni azonban olyan, mintha vaktában lövöldöznél egy üres tisztás közepén állva. Meglehetősen kicsi az esélye annak, hogy a golyó célba találjon, és értékes vadat ejtsen el.

Éppen ezért fontos, hogy a lehető leghatékonyabb módon határold körbe weboldalad célközönségét, és próbáld meg kielégíteni látogatóid igényeit. Lehetőleg még azelőtt, hogy nekiállnál ötleteid formába öntésének.

És hogy hogyan? Ebben a rövid bejegyzésben most ezt is megmutatjuk neked!

Miért fontos a megfelelő célcsoport körülhatárolása?

Az, hogy oldaladnak minél előbb megtaláld a megfelelő célközönséget, elengedhetetlen a látogatók és vásárlók számának növelése érdekében. Konkrét célcsoport nélkül ugyanis gyakorlatilag meghatározhatatlan, hová is kellene összpontosítanod marketingtevékenységed.

Az ideális kuncsaft ismerete segít abban, hogy ne kelljen százezreket, vagy akár milliókat olyan reklámokra költened, melyek egyáltalán nem hatékonyak.

Abban az esetben, ha sikerül megtalálnod azt a réteget, akik fogékonyak az üzenetedre, nyert ügyed van. Ha képes vagy megszólalni a nyelvükön, megérteni a problémáikat és még működőképes megoldást is kínálni rájuk, abban az esetben a sikert borítékolhatod.

De hogyan ismerheted meg ezt a csoportot, és milyen módon tudod elérni, hogy megannyi versenytárs közül éppen téged válasszanak?

Mit kell feltétlenül tudod célközönségedről?

Ahhoz, hogy megértsd az általad megcélzott csoport igényeit, tisztában kell lenned a médiafogyasztási szokásaikkal, kommunikációs sémáikkal, tudnod kell, mi lehet számukra érdekes és esztétikus, és sok esetben a demográfiai háttér behatóbb ismerete sem jelent hátrányt.

Tudnod kell azt, meddig mehetsz el. Ismerned kell az ideális kuncsaft pszichológiai határait, és tisztában kell lenned azzal, milyen jellegű vizuális ingereket és írott tartalmat fogyaszt szívesen.

Ahhoz, hogy mindezt megismerhesd, több lehetőség is rendelkezésedre áll. Direkt és indirekt utakon is elindulhatsz, melyek többsége a kutatási módszerektől függően hatékony megoldást kínálhat a fogyasztói igények felmérésére.

Hogyan ismerheted meg potenciális kuncsaftjaidat?

A legjobb módszert célközönségünk meghatározására a megfelelő mértékű tájékozottság jelenti. Érdemes már meglévő ügyfeleid közt különböző közvélemény-kutatásokat, felméréseket végezni azzal kapcsolatban, miért vették igénybe szolgáltatásaidat, vásárolták meg termékeidet. Ilyen módon tisztábban láthatóvá válik, kik és miért keresnek nálad megoldást problémáikra.

Szintén jó ötlet a rendelkezésre álló demográfiai adatok elemzése. A leadott rendelések és feliratkozások alapján begyűjtött adatok jó alapot képeznek az olyan statisztikákhoz, melyekből valójában kiderül, mely csoportok is képzik aktív fogyasztóbázisodat.

Kevésbé jelent direkt megoldást, és némileg már célcsoportod bizonyos szintű ismeretét feltételezi az online trendek folyamatos figyelemmel kísérése. Ha nagyjából képben vagy azzal, kik felé szeretnéd hatékonyan kommunikálni üzenetedet, nézz körbe konkurenseid közt, és tarts terepszemlét a nemzetközi vizeken.

Ez segít abban, hogy jobban megértsd, mik azok a tartalommal és megjelenéssel kapcsolatos elvárások, melyek célközönséged a professzionális szolgáltatásokkal kapcsolatban önmagában társít.

Hogyan tehetsz a kiválasztott célcsoport kedvére?

Ha már tisztán látod, weboldalad leendő látogatói milyen demográfiai körökből vagy egyéb csoportokból kerülnek ki, nincs más dolgod, mint aktív feliratkozóvá, vásárlóvá konvertálnod őket. Ebben segít oldalad megfelelő felépítése, az igényekhez szabott funkcionalitás és megjelenés.

A tervezésen kívül pedig fontos, hogy minél több, gyakran frissülő, releváns tartalmat készíts, és lehetőleg személyre szabott ajánlatokkal, a célcsoportod igényeit kielégítő kedvezményekkel kedveskedj az újdonsült és visszatérő látogatóknak is.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. szeptember 22.

Az olyan, szembetűnő bakik mellett, mint az átláthatatlan webdizájn, vagy az értékes tartalom hiánya, akad néhány kisebb malőr is, amin könnyedén elcsúszhat oldalunk látogatottsága. A legtöbb ezek közül azonban olyan apróság, melyet kis odafigyeléssel és némi időráfordítással könnyedén orvosolhatunk.

2019. április 03.

Már hónapokkal ezelőtt bejelentették a Google közösségi oldalának a Google Plusnak  leállítását, most eljött a határidő, tegnapi nappal véglegesen megszűnt. Nagy reményekkel indították el 8 évvel ezelőtt, sajnos ezekből nem sok valósult meg, és leginkább csak negatív híreket hallottunk róla és a hanyatlásáról. A legutóbbi adatszivárgás botrányok aztán végleg betették számára a kaput. Vége. Bezárt. Nézzük át gyorsan, mi volt ez, miért jött létre, és mi történt vele.

Népszerű bejegyzések