Utolsó frissítés: Szerző:

5+1 gyakori hiba, amelyet weboldal indításakor elkövethetsz

1. Nem „fogékony” a honlapod

A fogékonyság, más szóval reszponzívitás ma már szinte alapkövetelmény, mégis rengeteg olyan weboldalt találni, amik nem felelnek meg ennek.

Hogy milyen is tulajdonképpen egy ilyen honlap? Olyan, ami telefonra, illetve tabletre is optimalizálva van. Például a WordPress alapú weboldalak ilyenek, hiszen a CMS (tartalomkezelő-rendszer) érzékeli, hogy telefonról vagy laptopról keresed fel a webhelyet.

De a nem reszponzív weboldalakat a Google sem szereti és hátrébb rangsorolja, mivel nem felel meg a mai kor követelményeinek.

2. Átláthatatlan struktúra és tartalom

Az az igazság, hogy nem csak a régi, de az új weboldalakon is gyakran találkozni olyan site-okkal, amelyek átláthatatlanok. Például a hajtás feletti részen nem találhatók CTA-k, vagy egész egyszerűen a rossz dizájn miatt a szöveg nehezen olvasható.

Milyennek kellene lennie egy jól strukturált weboldalnak?

  • A tartalom szempontjából emeld ki a szolgáltatásod/terméked előnyeit. A tartalom nem kell, hogy hosszú legyen, inkább szájbarágós és egyértelmű.
  • Dizájn szempontjából jó, ha az oldal szellős, könnyen átlátható. Grafikusan is különüljenek el egymástól a szekciók, illetve legyen jól olvasható a szöveg. Ha fehér betűt használsz, akkor válassz sötét hátteret és fordítva.
  • Strukturális szempontból érdemes követni a három klikkes-szabályt. Ne legyen olyan aloldal, amihez 4-5-öt kell kattintani, mire elérek hozzá, hanem maximum 3 klikkeléssel el lehessen jutni bárhová.

3. Nem koherens a weboldal

Koherencia alatt főleg a dizájn-, és a tartalmi elemek összhangját értjük. Ha vannak például jellemző logó színek, akkor jó, ha ezek visszaköszönnek a weboldalon is.

Továbbá nem érdemes különböző színeket csempészni a különböző aloldalakra, ezek ugyanis könnyen összezavarják az olvasót.

4. Hiányoznak az alapvető elemek

Alapvető hiba a frissen induló weboldalak esetében, hogy hiányoznak a kötelező jogi dokumentumok, mint például a GDPR és ÁSZF. De a jogi részen kívül nézzük meg, hogy milyen más fontos alapvető elemeket nem szabad kihagyni.

Kapcsolat menüpont – mindig tüntesd fel a telefonos, e-mailes elérhetőséget, illetve az irodád címét. Jó, ha van egy beépített kapcsolati űrlap, amelyen keresztül a vásárlók fel tudják veled venni a kapcsolatot.

Rólunk – nem kell unalmas információkkal traktálni az olvasót. Sok esetben nem érdekli az oldalra látogatót, hogy mikor alakult a céged inkább az, hogyan oldod meg a felmerülő problémáit és milyen tapasztalatokkal rendelkezel.

Referenciák – a referenciák megmutatják, milyen tapasztalatokkal rendelkezel, és hogy miért épp téged válasszanak.

Blog oldal – keresőoptimalizálás szempontjából fontos, hogy rendelkezz olyan oldallal, ahol a tevékenységeddel kapcsolatos cikkeket osztasz meg. Ha nincs tartalom, az oldalra látogatók nem tudják, hogyan oldják meg a problémájukat.

5. Nem biztonságos weboldal

A biztonságos weboldal manapság már alapkövetelmény, amit könnyen meg lehet állapítani. Ha megnézed a bal felső sarokban egy kis zárt lakat jelzi, ha a weboldal rendelkezik SSL-tanúsítvánnyal.

Ezek az ún. https:// weboldalak. Ha nem rendelkezik SSL-tanúsítvánnyal, akkor a lakat nyitott, és http:// prtokollal kezdődik.

+1 Lassú weboldal

Az újonnan induló honlapok hajlamosak elsiklani a weboldal gyorsasága felett. Azonban az oldalra látogatók türelmetlenek: ha nem tölt be a site 3-5 mp alatt, akkor felkeresnek egy másik weboldalt.

Amennyiben egyedi fejlesztésű weboldalra van szükséged, amely gyors, és rendelkezik az alapvető SEO-elemekkel, akkor bátran keresd fel cégünket!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. március 04.

Van néhány klassz új ruhád, amit készen állsz megmutatni a világnak? Valószínű, hogy készítesz róla egy képet, és közzéteszed a közösségi profiljaid valamelyikén. Vagy a barátnőd kapott egy divatos új terméket, és egy unboxing videót posztolt róla a YouTube-csatornáján, Instagram vagy TikTok fiókján? Akár tudod, akár nem, mindkettő remek példa a felhasználó által generált tartalomra: ez az UGC. A kérdés már csak az, hogyan és mire használhatod a weboldaladon és az online marketing kampányaidban?

2022. július 06.

Egy jó marketinges tudja, hogy a tesztelés a weboldal fejlesztésének utolsó és nélkülözhetetlen szakasza, ami az oldal későbbi sikerének a kulcsa. Persze utólag is ki lehet javítani a kisebb-nagyobb hibákat, viszont a nagyobb volumenű problémákat már az elején jobb elkerülni, hogy ne rontsa a vállalkozás sikerét. És most lássuk, hogy mi az a 4 dolog, amit érdemes tesztelni egy weboldalon, még mielőtt „bedobnád” a mély vízbe.

Népszerű bejegyzések