Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A bizalomépítés nem egyszerű feladat, még akkor sem, ha ügyfeleiddel szemtől szemben találkozol. Az online térben pedig még ennél is nagyobb kihívásnak számít, hiszen az emberek többsége nem bízik feltétlenül egy olyan vállalkozásban, mellyel az interneten találkozik először.
Annak érdekében, hogy sikerüljön megnyerni magadnak honlapod látogatóit, meg kell tanulnod elnyerni a bizalmukat. Ennek érdekében honlapod megjelenése kiemelten fontos, azonban önmagában még nem elég.
Most mutatunk néhány dolgot, mely segíthet abban, hogy jó kapcsolatot építhess látogatóiddal, ezáltal pedig rengeteg új, lojális ügyfelet szerezhess magadnak!
Sose feledkezz meg arról, hogy az emberek sokkal szívesebben kötnek üzletet egy emberrel, mint egy arc nélküli vállalattal. Minél többet mutatsz magadból, minél közvetlenebb vagy látogatóiddal, annál nagyobb eséllyel nyerheted el a bizalmukat.
Törekedj arra, hogy céged bemutatása során az emberek ne egy brandet, hanem a vállalkozás mögött álló arcokat, valódi életeket lássanak. Minél családiasabb, barátibb a bemutatkozó oldalad hangulata, a potenciális ügyfelek annál közelebb érzik majd magukat a márkához, és annál jobban megbíznak majd benne.
A bizalom egyik legfontosabb alapköve az ügyfélpanaszok, kérdések és kérések megfelelő kezelése. Fontos, hogy kuncsaftjaid egyszerűen és gyorsan el tudjanak érni, ennek érdekében pedig érdemes a lehető legtöbb csatornán jelen lenned.
Az e-mailes és telefonos ügyfélszolgálat ma már alapvető követelmény, de ezek mellett érdemes különböző közösségi profilokon is aktívnak lenned. Ezeket összekapcsolhatod weboldaladdal is, így nem csak mindig elérhető lehetsz ügyfeleid számára, de a friss tartalmakat is több csatornán keresztül juttathatod el hozzájuk.
Fontos azonban, hogy ezeken a csatornákon ne csak elérhető legyél, hanem minél aktívabb is, és az ügyfelek, érdeklődők megkeresésére a lehető leghamarabb próbálj válaszolni.
Az emberek szeretik azt érezni, hogy valami fontosat, hasznosat cselekedtek. Éppen ezért általában szeretik elmondani a véleményüket egy adott termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban is, hiszen ezzel nem csak saját tapasztalataikat adhatják ki magukból, de másokon, illetve rajtad is segíthetnek. Ha engedélyezed weboldaladon a felhasználói értékeléseket, több szempontból nagyot nőhetsz ügyfeleid szemében.
Egyrészt, az érdeklődők láthatják, a korábbi kuncsaftjaid hogyan vélekednek vállalkozásodról, így nagyobb bizalommal rendelnek meg egy számukra új terméket vagy szolgáltatást. Másrészt, ha az emberek értékelhetik munkádat, akkor egyértelművé válik előttük, hogy nincs takargatnivalód. Ezáltal olyan, hiteles szolgáltató leszel a szemükben, akiben feltétel nélkül megbízhatnak.
Mindezek mellett a felhasználói vélemények rendkívül pozitív hatással lehetnek a forgalomra. Érdemes lehet tehát látogatóidat, vásárlóidat arra ösztönöznöd, hogy értékeljék szolgáltatásaidat. Ezek a vélemények ugyanis segítenek abban, hogy gyorsabban alakíthass ki erősebb bizalmi viszonyt leendő ügyfeleiddel.
Bizalomépítés szempontjából az egyik legfontosabb dolog a minőségi tartalomgyártás. Lehet egy oldal bármilyen szép, lehetsz bármilyen közvetlen, rendszeresen frissülő, informatív vagy szórakoztató tartalom nélkül egy jó weboldal keveset ér.
Annak érdekében, hogy több látogatót szerezz, az oldaladon megjelenő tartalmakat alakítsd célközönséged igényei és elvárásai szerint. A szöveges kontent mellett kísérletezz multimédiás anyagokkal kiegészített, vagy teljes mértékben videós tartalommal is.
Ha honlapod statisztikai adatait folyamatosan figyeled és elemzed, könnyen megállapíthatod, mi az a kontent, ami tetszik látogatóidnak, és mi az, amit kevésbé kell erőltetned.
2023. december 08.
Amikor egy új termék vagy szolgáltatás után kutatsz, ugye te is rögtön a korábbi ügyfél értékelésekre vagy vásárlói véleményekre ugrasz? De legkésőbb még azelőtt, hogy rányomnál a megrendelés gombra. Nos, a jó hírünk az, hogy nem vagy egyedül. A legtöbb ember ugyanis még a megrendelés előtt szeretné tudni, hogy a kinézett termék mennyire vált be másoknak, mennyire voltak elégedettek a szolgáltatással és a kiszolgálással. Bizonyítékokat keresnek arra vonatkozóan, hogy jó döntést hoznak a vásárlással. A szó, amit keresel erre a jelenségre, a social proof, azaz a társadalmi bizonyíték.
2024. május 06.
Egy tökéletes honlap létrehozásához nem elég a frappáns szöveg, a sokatmondó kép vagy az ellenállhatatlan ajánlat: mindezek mit sem érnek, ha a keresőben nem találnak rá az emberek a weboldaladra. Márpedig ahhoz, hogy a Google-találatok között előkelő helyet érj el, bizonyos beállításokat is végre kell hajtani a weblap kezelőfelületén. Ehhez hoztunk most jól hasznosítható ötleteket a SEO, azaz a keresőoptimalizálás figyelembevételével.