Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A közösségi médiában való megjelenés egy jól működő vállalkozás számára manapság már nélkülözhetetlen. Az online közösségépítés fontos velejárója az üzleti életnek, a vállalkozások által létrehozott Facebook oldalak száma pedig napról napra növekszik.
Sokan megfeledkeznek azonban arról, hogy a legjobban menedzselt közösségi felület sem képes helyettesíteni azokat a funkciókat, melyeket egy egyedi tervezésű céges honlap hivatott ellátni.
Ebben a bejegyzésben arra szeretnénk rávilágítani, miért nem jó megoldás a hivatalos weboldal helyett kizárólag a Facebook által kínált lehetőségekre hagyatkozni, ha cégünk online megjelenéséről van szó.
Gyakorta szoktunk viccelődni azzal, hogy aki nincs fent a Facebook-on, az tulajdonképpen nem is létezik. Nem véletlen ez, hiszen a friss statisztikák szerint a legnépszerűbb közösségi oldalt világszerte már több, mint kétmilliárdan használják.
Ez remekül hangzik, azonban arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a Föld lakossága az elmúlt évtizedekben jócskán átlépte a hétmilliárdot.
Ha jobban belegondolunk, ez alapvetően azt jelenti, hogy jóval több ember él a bolygón, és jóval több is rendelkezik internet-hozzáféréssel, mint ahányan aktív fiókot tartanak fenn a Facebookon. Az pedig közismert tény, hogy a közösségi oldalon megjelenő tartalmak kizárólag a regisztrált felhasználók számára elérhetők, csak az aktív tagok léphetnek interakcióba az ott közzétett bejegyzésekkel.
Ebből fakadóan, ha cégünk online megjelenését kizárólag a Facebook-ra koncentráljuk, elzárjuk magunkat azok elől az internet-hozzáféréssel rendelkező, potenciális ügyfelek elől, akik nem használják aktívan a közösségi médiát.
Ez pedig abban az esetben is probléma, ha nem világszintű terjeszkedésben gondolkodunk.
Egy-egy ötletes bejegyzés a közösségi oldalakon rendkívüli elérést tud produkálni. Minél hasznosabb vagy érdekfeszítőbb egy tartalom, annál nagyobb az esély arra, hogy a felhasználók megosztják, és rövid időn belül virálissá válik.
Az ilyen jellegű posztok sok új látogatót és követőt vonzanak oldalunkra, azonban a figyelem fenntartása már jóval nehezebb faladat az egyszeri meggyőzésnél.
Leszámítva az egyedi borítóképet és néhány apróságot, egy Facebook oldalt nem igazán tudsz saját, illetve látogatóid igényei szerint személyre szabni. A posztok szövegezésétől és illusztrációid minőségétől eltekintve a felhasználói élmény sablonos, így nehéz kitűnnöd a platformot elárasztó konkurencia tengeréből.
Egy jó céges weboldal ezzel ellentétben az alapoktól kezdve egyedi igényeid szerint alakítható. Célközönséged ismeretében nem csak a tartalom, de a megjelenés is úgy formálható, hogy a legemlékezetesebb élményt nyújtsa a felhasználóknak, és mind vizuálisan, mind funkcionalitást tekintve képes legyen egy szinttel a versenytársak fölé emelni téged.
Mivel a Facebook maga is egy üzleti vállalkozás, így a regisztráció során elfogadod azt, hogy alkalmazkodsz az általa megfogalmazott felhasználói feltételekhez és irányelvekhez. Ezzel gyakorlatilag hozzájárulsz ahhoz, hogy az általad közzétett tartalmakat a platform moderátorai bármikor felülbírálhassák, esetleges problémák felmerülése esetén töröljék, vagy tiltsák azokat.
Mivel a Facebook egyre nagyobb figyelmet fordít a felhasználói feltételek betartására, így egy látszólag ártalmatlanak tűnő poszt is könnyedén okozhat galibát, a tiltás és törlés pedig egy vállalkozás esetében meglehetősen kellemetlenül veheti ki magát.
Egy saját, egyedi tervezésű weboldal esetében azonban a gyeplő a te kezedben van. Honlapod a te birodalmad, a te játszótered. Nem kell törődnöd a posztok hosszát vagy tartalmát illető korlátokkal, és a márkádnak, valamint saját ízlésednek leginkább megfelelő módon alakíthatod cikkeid, egyéb tartalmaid megjelenését.
Címkék
2020. május 12.
Minden tudásodat latba vetve felépíted üzleti weboldalad, kicsinosítod, feltöltöd tartalommal. A látogatók azonban a legnagyobb erőbedobás ellenére is elmaradnak. De vajon mi lehet ennek az oka? Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk pár alapvető dolgot, melyek megakadályozzák azt, hogy egy alapvetően jó ötlet bevételt generáljon.
2020. augusztus 19.
Egy weboldal sikere egyszerre több dolgon is múlik. Nem elég a tökéletes megjelenés, és még a maximális funkcionalitás sem minden. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, miért érdemes egy jól megtervezett és felépített weboldalon rendszeresen jelentkező, üzleti blogot is üzemeltetned!