GDPR Cookie Consent by Free Privacy Policy
CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Ezért van szükséged a közösségi média korában is céges weboldalra

A közösségi médiában való megjelenés egy jól működő vállalkozás számára manapság már nélkülözhetetlen. Az online közösségépítés fontos velejárója az üzleti életnek, a vállalkozások által létrehozott Facebook oldalak száma pedig napról napra növekszik.

Sokan megfeledkeznek azonban arról, hogy a legjobban menedzselt közösségi felület sem képes helyettesíteni azokat a funkciókat, melyeket egy egyedi tervezésű céges honlap hivatott ellátni.

Ebben a bejegyzésben arra szeretnénk rávilágítani, miért nem jó megoldás a hivatalos weboldal helyett kizárólag a Facebook által kínált lehetőségekre hagyatkozni, ha cégünk online megjelenéséről van szó.

Nem mindenki számára publikus

Gyakorta szoktunk viccelődni azzal, hogy aki nincs fent a Facebook-on, az tulajdonképpen nem is létezik. Nem véletlen ez, hiszen a friss statisztikák szerint a legnépszerűbb közösségi oldalt világszerte már több, mint kétmilliárdan használják.

Ez remekül hangzik, azonban arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a Föld lakossága az elmúlt évtizedekben jócskán átlépte a hétmilliárdot.

Ha jobban belegondolunk, ez alapvetően azt jelenti, hogy jóval több ember él a bolygón, és jóval több is rendelkezik internet-hozzáféréssel, mint ahányan aktív fiókot tartanak fenn a Facebookon. Az pedig közismert tény, hogy a közösségi oldalon megjelenő tartalmak kizárólag a regisztrált felhasználók számára elérhetők, csak az aktív tagok léphetnek interakcióba az ott közzétett bejegyzésekkel.

Ebből fakadóan, ha cégünk online megjelenését kizárólag a Facebook-ra koncentráljuk, elzárjuk magunkat azok elől az internet-hozzáféréssel rendelkező, potenciális ügyfelek elől, akik nem használják aktívan a közösségi médiát.

Ez pedig abban az esetben is probléma, ha nem világszintű terjeszkedésben gondolkodunk.

Sablonos felhasználói élmény

Egy-egy ötletes bejegyzés a közösségi oldalakon rendkívüli elérést tud produkálni. Minél hasznosabb vagy érdekfeszítőbb egy tartalom, annál nagyobb az esély arra, hogy a felhasználók megosztják, és rövid időn belül virálissá válik.

Az ilyen jellegű posztok sok új látogatót és követőt vonzanak oldalunkra, azonban a figyelem fenntartása már jóval nehezebb faladat az egyszeri meggyőzésnél.

Leszámítva az egyedi borítóképet és néhány apróságot, egy Facebook oldalt nem igazán tudsz saját, illetve látogatóid igényei szerint személyre szabni. A posztok szövegezésétől és illusztrációid minőségétől eltekintve a felhasználói élmény sablonos, így nehéz kitűnnöd a platformot elárasztó konkurencia tengeréből.

Egy jó céges weboldal ezzel ellentétben az alapoktól kezdve egyedi igényeid szerint alakítható. Célközönséged ismeretében nem csak a tartalom, de a megjelenés is úgy formálható, hogy a legemlékezetesebb élményt nyújtsa a felhasználóknak, és mind vizuálisan, mind funkcionalitást tekintve képes legyen egy szinttel a versenytársak fölé emelni téged.

Nem a te kezedben van a gyeplő

Mivel a Facebook maga is egy üzleti vállalkozás, így a regisztráció során elfogadod azt, hogy alkalmazkodsz az általa megfogalmazott felhasználói feltételekhez és irányelvekhez. Ezzel gyakorlatilag hozzájárulsz ahhoz, hogy az általad közzétett tartalmakat a platform moderátorai bármikor felülbírálhassák, esetleges problémák felmerülése esetén töröljék, vagy tiltsák azokat.

Mivel a Facebook egyre nagyobb figyelmet fordít a felhasználói feltételek betartására, így egy látszólag ártalmatlanak tűnő poszt is könnyedén okozhat galibát, a tiltás és törlés pedig egy vállalkozás esetében meglehetősen kellemetlenül veheti ki magát.

Egy saját, egyedi tervezésű weboldal esetében azonban a gyeplő a te kezedben van. Honlapod a te birodalmad, a te játszótered. Nem kell törődnöd a posztok hosszát vagy tartalmát illető korlátokkal, és a márkádnak, valamint saját ízlésednek leginkább megfelelő módon alakíthatod cikkeid, egyéb tartalmaid megjelenését.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. november 13.

A legtöbb lojális látogató szívéhez a vizuális megjelenésen keresztül vezet az út. Azonban érdemes tudni, hogy néha egy első látásra tökéletesnek tűnő weboldal is hagyhat némi kívánnivalót maga után. Hogy miért? Ennek több apró, ám fontos oka is lehet. Mi ezek közül mutatjuk most meg neked a három leggyakoribbat.

2019. július 18.

A háttérvideó napjainkban az egyik legnépszerűbb arculati elemnek számít, amit egyre több oldalon, egyre többféle módon használnak a tervezők. Nem véletlenül, hiszen látványos megoldás, ami lényegesen növelheti oldalad konverzióját. Hogy érdemes-e használni, leginkább attól függ, rendelkezel-e a megfelelő integrálásához szükséges technikai háttérrel, és szakmai tapasztalattal.

Népszerű bejegyzések