Utolsó frissítés: Szerző:

Ezért van szükséged a közösségi média korában is céges weboldalra

A közösségi médiában való megjelenés egy jól működő vállalkozás számára manapság már nélkülözhetetlen. Az online közösségépítés fontos velejárója az üzleti életnek, a vállalkozások által létrehozott Facebook oldalak száma pedig napról napra növekszik.

Sokan megfeledkeznek azonban arról, hogy a legjobban menedzselt közösségi felület sem képes helyettesíteni azokat a funkciókat, melyeket egy egyedi tervezésű céges honlap hivatott ellátni.

Ebben a bejegyzésben arra szeretnénk rávilágítani, miért nem jó megoldás a hivatalos weboldal helyett kizárólag a Facebook által kínált lehetőségekre hagyatkozni, ha cégünk online megjelenéséről van szó.

Nem mindenki számára publikus

Gyakorta szoktunk viccelődni azzal, hogy aki nincs fent a Facebook-on, az tulajdonképpen nem is létezik. Nem véletlen ez, hiszen a friss statisztikák szerint a legnépszerűbb közösségi oldalt világszerte már több, mint kétmilliárdan használják.

Ez remekül hangzik, azonban arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy a Föld lakossága az elmúlt évtizedekben jócskán átlépte a hétmilliárdot.

Ha jobban belegondolunk, ez alapvetően azt jelenti, hogy jóval több ember él a bolygón, és jóval több is rendelkezik internet-hozzáféréssel, mint ahányan aktív fiókot tartanak fenn a Facebookon. Az pedig közismert tény, hogy a közösségi oldalon megjelenő tartalmak kizárólag a regisztrált felhasználók számára elérhetők, csak az aktív tagok léphetnek interakcióba az ott közzétett bejegyzésekkel.

Ebből fakadóan, ha cégünk online megjelenését kizárólag a Facebook-ra koncentráljuk, elzárjuk magunkat azok elől az internet-hozzáféréssel rendelkező, potenciális ügyfelek elől, akik nem használják aktívan a közösségi médiát.

Ez pedig abban az esetben is probléma, ha nem világszintű terjeszkedésben gondolkodunk.

Sablonos felhasználói élmény

Egy-egy ötletes bejegyzés a közösségi oldalakon rendkívüli elérést tud produkálni. Minél hasznosabb vagy érdekfeszítőbb egy tartalom, annál nagyobb az esély arra, hogy a felhasználók megosztják, és rövid időn belül virálissá válik.

Az ilyen jellegű posztok sok új látogatót és követőt vonzanak oldalunkra, azonban a figyelem fenntartása már jóval nehezebb faladat az egyszeri meggyőzésnél.

Leszámítva az egyedi borítóképet és néhány apróságot, egy Facebook oldalt nem igazán tudsz saját, illetve látogatóid igényei szerint személyre szabni. A posztok szövegezésétől és illusztrációid minőségétől eltekintve a felhasználói élmény sablonos, így nehéz kitűnnöd a platformot elárasztó konkurencia tengeréből.

Egy jó céges weboldal ezzel ellentétben az alapoktól kezdve egyedi igényeid szerint alakítható. Célközönséged ismeretében nem csak a tartalom, de a megjelenés is úgy formálható, hogy a legemlékezetesebb élményt nyújtsa a felhasználóknak, és mind vizuálisan, mind funkcionalitást tekintve képes legyen egy szinttel a versenytársak fölé emelni téged.

Nem a te kezedben van a gyeplő

Mivel a Facebook maga is egy üzleti vállalkozás, így a regisztráció során elfogadod azt, hogy alkalmazkodsz az általa megfogalmazott felhasználói feltételekhez és irányelvekhez. Ezzel gyakorlatilag hozzájárulsz ahhoz, hogy az általad közzétett tartalmakat a platform moderátorai bármikor felülbírálhassák, esetleges problémák felmerülése esetén töröljék, vagy tiltsák azokat.

Mivel a Facebook egyre nagyobb figyelmet fordít a felhasználói feltételek betartására, így egy látszólag ártalmatlanak tűnő poszt is könnyedén okozhat galibát, a tiltás és törlés pedig egy vállalkozás esetében meglehetősen kellemetlenül veheti ki magát.

Egy saját, egyedi tervezésű weboldal esetében azonban a gyeplő a te kezedben van. Honlapod a te birodalmad, a te játszótered. Nem kell törődnöd a posztok hosszát vagy tartalmát illető korlátokkal, és a márkádnak, valamint saját ízlésednek leginkább megfelelő módon alakíthatod cikkeid, egyéb tartalmaid megjelenését.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. december 01.

A hírlevél csillaga nem áldozott le! Továbbra is ez az egyik legnépszerűbb és leghatásosabb online marketing eszköz, ezért, ha szeretnéd bevételeidet növelni, élj a hírlevelek adta a lehetőséggel! Ha még nem tudod, hogyan kell egy ilyet megírni és miről is szóljon egy-egy e-mail, olvasd el hasznos tanácsainkat, melyeket a profi cégek útmutatásaiból állítottunk össze.

2024. július 01.

Volt idő, amikor nem a minőségi tartalom biztosítása, hanem a kulcsszóhalmozás volt a keresőoptimalizálók legnagyobb prioritása. A 2000-es évek elején a SEO leginkább abból állt, hogy a tartalmak lehetetlen mennyiségű kulcsszavakkal tömték meg. Igaz, akkor még ennyi is elég volt ahhoz, hogy a keresőmotorok algoritmusai felfedezzék a tartalmakat és az eredményoldalakon a legjobb helyezéseket érjék el. Ma már kicsit más a helyzet. Ebben a cikkben bemutatjuk, milyen tartalomtípusok játszanak alá a Google-nek és a keresőoptimalizálásnak.

Népszerű bejegyzések