CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

5 dolog, ami segít abban, hogy üzleti weboldalad hiteles legyen a látogatók szemében

Többször foglalkoztunk már azzal, hogy egy üzleti weboldal számára mennyire fontos, hogy elnyerje látogatói bizalmát. Az egyik legfontosabb dolog ebből a szempontból weboldalad megjelenése, azonban érdemes tudnod azt, hogy a külső nem minden.

Ahhoz, hogy a látogatókat aktív ügyfelekké konvertáld, egy szép weboldalnál jóval többre lesz szükséged.

Most megmutatjuk, mik azok a dolgok, amik segítenek abban, hogy honlapoddal minél több új vásárlót, feliratkozót, követőt szerezhess!

Biztonságos működés

A látszat fontos, azonban sokkal fontosabb lehet, mi van a motorháztető alatt. Ha egy honlap nem tudja biztosítani látogatói megfelelő védelmét, nem vállal garanciát a személyes adatok biztonságáért, abban teljesen érthető módon nem fognak megbízni az ügyfelek.

A GDPR törvények értelmében fontos, hogy minden weboldal rendelkezzen a jogszabályoknak megfelelő adatvédelmi nyilatkozattal, a websopoknak pedig alapvető feltétel az Általános Szerződési Feltételek feltüntetése, valamint az SSL tanúsítvány megléte.

Az SSL tanúsítvány feladata, hogy a kliens és a kiszolgáló közt biztonságos, titkosított csatornán garantálja a kapcsolatot. Ezáltal megakadályozza az olyan, bizalmas adatok, mint a bankkártyával kapcsolatos információk vagy a fiókbelépéshez szükséges adatok kiszivárgását.

A tökéletes domain kiválasztása

Mielőtt egy látogató rátévedne weboldaladra, elkerülhetetlen, hogy valamilyen formában kapcsolatba kerüljön domain neveddel. Egy rosszul megválasztott webes elérhetőség pedig már önmagában megingathatja az irányodban megelőlegezett bizalmat.

Domain vásárlása során nem elhanyagolható szempont, hogy az általad választott név keresőoptimalizálás szempontjából hasznos legyen. Leginkább azok az elnevezések hasznosak, melyek kapcsolatba hozhatók márkáddal, vagy konkrét szolgáltatásaidra, tevékenységeidre utalnak.

Érdemes azonban kerülni az olyan, túlzottan direkt, „marketing-szagú” elérhetőségeket, melyeket az emberek spamnek nézhetnek, és ezért nem fognak rájuk kattintani.

Szakmai tartalom

A bizalomépítés egyik alapköve nem más, mint a hiteles, informatív tartalom. Minél gyakrabban frissíted oldalad érdekes, szakmai szempontból megalapozott tartalommal, annál több látogatót szerezhetsz és annál több megosztást is generálhatsz egyszerre.

Szakmai cikkek esetében figyelj oda arra, hogy az általad közölt adatokat hiteles forrásokal, megbízható linkekkel támaszd alá. A biztonságos belső és külső linkek használata nem csak a hitelesség fenntartása miatt, de SEO szempontból is lényeges, hiszen a Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, melyek tartalmaikban megbízható linkeket használnak.

Hirdetések minimalizálása

Az olyan, weboldaladon integrálható reklámok, mint például a Google Ads hirdetései segítenek abban, hogy vállalkozásod fő tevékenysége mellett némi extra bevételt is szerezhess. Akárcsak a különböző bannerek, vagy testvérvállalkozások hirdetései.

Azonban érdemes jól átgondolnod a dolgot: valóban megér annyit egy-két reklám elhelyezése, hogy elriaszd magadtól az oldaladra tévedő, potenciális ügyfeleket?

A hirdetésekkel túlterhelt weboldalak azt a látszatot keltik, hogy nincs valódi küldetésed, egyetlen célod a bevételszerzés. Minél több, saját vállalkozásod szempontjából kevésbé releváns reklám jelenik meg honlapodon, annál kevésbé tűnsz profinak, és annál nagyobbat csökken leendő ügyfeleid szemében a megítélésed.

Lehetséges, hogy a passzív bevételszerzés csábító, azonban egy profira tervezett weboldal esetében érdemes kétszer is átgondolnod a dolgot: hosszabb távon valóban megéri ez neked?

Elérhetőség

Egy üzleti weboldal akkor képes igazán betölteni a funkcióját, ha a látogatóknak lehetőségük van valamilyen formában kapcsolatba lépni rajta keresztül vállalkozásoddal. A kapcsolat oldalon feltüntetett e-mailes és telefonos elérhetőség természetesen alapfeltétel, azonban érdemes lehet néhány modernebb, interaktívabb megoldás integrálásán is elgondolkoznod.

Ilyen lehet például egy chatbot, mely úgy segít megválaszolni az ügyfelek gyakran feltett kérdéseit, hogy közben sem téged, sem dolgozóidat nem terheli le az extra ügyfélszolgálati feladatok ellátásával.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. augusztus 08.

A landing oldal az online marketing egy fontos eszköze, melyet kifejezetten egy adott kampányhoz tervezünk legfőbb célja a lead és konverzió generálása, azaz, hogy a látogatói az átböngészés után rákattintsanak a vásárlásra vagy épp feliratkozásra ösztöntő CTA gombra. Most megmutatjuk azt, mi az az öt dolog, ami egy jól konvertáló landing oldal nem létezhet!

2018. október 03.

Mint az élet sok más területén, a honlapkészítés esetében is az egyik legfontosabb dolog az egység. Hiszen gondoljunk bele: a megjelenés, a tartalom, valamint a technikai feladatok összhangja nélkül nemhogy sikeres, de egyáltalán működő weboldalt is csak nagyon nehezen üzemeltethetünk.

Népszerű bejegyzések