Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Ha keresőoptimalizálásról beszélünk, a legtöbben hajlamosak vagyunk azonnal a kulcsszavak helyes használatára gondolni. Pedig maga a keresőoptimalizálás ennél jóval sokoldalúbb és összetettebb tevékenységet jelent. A megfelelően optimalizált tartalom valóban fontos, ám rengeteg egyéb szempontot érdemes figyelembe vennünk, ha szeretnénk elérni, hogy a keresők találati listájuk előkelő helyén jelenítsék meg weboldalunkat.
Kevesen tudják például, de közvetetten egy honlap vizuális megjelenése is befolyásolhatja azt, hogy egy keresés során az oldal hányadik helyen szerepel a Google találatai közt.
Minél esztétikusabb egy weboldal dizájnja, annál valószínűbb, hogy a látogatók bizalmat szavaznak neki, és több időt töltenek el rajta.
Különböző kutatások igazolják, hogy egy honlap megnyitása során a vizuális inger az, ami elsőként eljut agyi receptorainkig. A nívótlan külső könnyedén tönkreteheti az első benyomást, ezáltal pedig elriaszthatja potenciális látogatóinkat. És minél kevesebb a látogatónk, a keresők annál kevésbé tekintik majd megbízhatónak honlapunkat.
Hogy miért?
Gondoljunk csak bele: minél jobban kedvelünk egy weboldalt, annál több időt töltünk el rajta. Az pedig, ha a vizuális elemek meggondolatlan használata már a tartalom feltérképezése előtt elüldözi a látogatókat, rendkívül leronthatja azon statisztikákat, melyeket a Google is figyelembe vesz a találatok rangsorolásánál.
Fontos megemlíteni itt is a reszponzív, azaz a mobilbarát megjelenítés fontosságát. A legjobb felhasználói élményt akkor fogja kapni a látogató, ha a saját készülékére optimalizált weboldal fogja fogadni.
Ki ne találkozott volna olyan oldallal ami telefonon nézve szétcsúszik, olvashatatlan, kicsi betűméretekkel és kezelhetetlen navigációval rendelkezik? Itt egyszerűen nem foglalkoznak azzal, hogy ki milyen készüléket használ, csak a számítógépes felbontásra optimalizáltak, ennek eredménye az lesz hogy legtöbbünk egyszerűen egyből elhagyja az oldalt, nem fogja tovább használni.
Mi ezt mindenképp szeretnénk elkerülni, már csak azért is hogy ne veszítsünk látogatókat ilyen banális hiba miatt, és akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a Google kereső seo rangsorolási tényezőként tekint az oldal mobilbarát létére.
Ne feledjük, a kevesebb néha több! Ha azt szeretnénk, hogy honlapunk véletlenül se üldözze el az érdeklődőket, érdemes letisztult, harmonikus megjelenésben gondolkodnunk.
A színek és formák tudatos használata, valamint a jól olvasható, megfelelő betűtípussal, megfelelő betűméretben szedett szöveg sokkal többet adhat hozzá egy weboldal értékéhez, mintha telezsúfolnánk azt animációkkal és a tartalomról figyelmet elterelő, szükségtelen vizuális elemekkel.
Az átláthatóságot egy egyszerűen kezelhető menü, valamint egy jól átgondolt, átlátható oldaltérkép is segítheti.
Minél inkább próbálunk tehát a letisztultságra törekedni, annál biztosabb, hogy sikerül felkeltenünk látogatóink érdeklődését. A statisztikánknak köszönhetően pedig idővel a Google keresője is előnyben részesíti majd honlapunkat a keresési eredmények listázása során.
A siker kulcsa tehát nem csupán a megfelelően optimalizált tartalomban, de az ezzel párosuló, átlátható vizuális megjelenésben is keresendő! Lehet ugyanis bármilyen minőségi az általunk előállított szöveges tartalom, nem megyünk vele szinte semmire, ha a látogatók el sem jutnak odáig, hogy egyáltalán beleolvassanak abba.
Címkék
2022. július 06.
Egy jó marketinges tudja, hogy a tesztelés a weboldal fejlesztésének utolsó és nélkülözhetetlen szakasza, ami az oldal későbbi sikerének a kulcsa. Persze utólag is ki lehet javítani a kisebb-nagyobb hibákat, viszont a nagyobb volumenű problémákat már az elején jobb elkerülni, hogy ne rontsa a vállalkozás sikerét. És most lássuk, hogy mi az a 4 dolog, amit érdemes tesztelni egy weboldalon, még mielőtt „bedobnád” a mély vízbe.
2024. február 05.
Minden webshoptulajdonos azt szeretné, hogy termékeit minél többen vásárolják, ezáltal elégedett és visszatérő ügyfélkört szeretne kialakítani. Ahhoz, hogy a látogatókból vásárlók legyenek, számos olyan beállítást kell eszközölni a honlapon, ami növeli a konverziós arányt. Hogy mit takar ez a fogalom és hogyan növelhető, kiderül írásunkból.