Utolsó frissítés: Szerző:

Az NFT-ké a jövő – így építsd fel a saját üzleted a neten

Az NFT-k, azaz non-fungible tokenek napjainkban már nem csak az unatkozó szupergazdagok és pénzmosók kedvenc játékszerei. Az NBA Top Shottal a kosárlabda őrültek a régi típusú kártyákon kívül már a legsikeresebb játékosok legértékesebb pillanatait is birtokolhatják és gyűjthetik. Műalkotások, megismételhetetlen pillanatok, egyedi értéket képviselő digitális termékek létrehozásába bárki belevághat. De nem mindegy, hogyan!

A nemzetközi piacon számtalan remek példát láthatunk arra, hogyan tudják a kortárs művészek, az újdonságra éhező gyűjtők és a leleményes feltalálók mozgásban tartani az NFT-ken alapuló, egyre pörgősebb kereskedelmet. A hazai gyakorlatban minderre még kevés példa akad, de azért nincs okunk panaszra.

Ha te is kacérkodsz a gondolattal, hogy megcsináld a szerencsédet a kriptovaluták és a digitális műalkotások világában, akkor most adunk néhány tippet, milyen weboldal designnal tudod nemzetközi szinten sikeressé tenni az ötleteidet.

Egyedi tartalom

Bár itthon még csak most ismerkedünk ezzel az egésszel, a világ NFT kereskedelme az elmúlt néhány hónapban hihetetlen módon felpörgött és elég sok különböző megoldás jelent meg. Rengeteg nagy piactér van, ahol sok más készítővel együtt – és velük versenyezve – mutathatod be a munkáidat.

Azonban ha egyedi weboldalt készíttetsz, ügyesen pozícionálhatod az általad létrehozott NFT-ket és nagyobb hangsúlyt kaphatnak az alkotásaid.

Parallax animáció

Ezt a technikát itt is remekül alkalmazhatod. Különösen jól összecseng a digitális gamer relikviaként működő NFT-kel, hiszen csodás, interaktív felületet hozhatunk létre általa, mint amilyet az Axie Infinity oldalán is láthatsz.

Hagyd érvényesülni a lényeget

Fontos, hogy a koncepciód átgondolt legyen és a weboldalad valóban az értékesítést, valamint a népszerűsítést szolgálja. A Rarible oldala például művészeknek kínál felületet, hogy műalkotásaikat áruba bocsátsák, ezért a háttér egyszerű fehér maradt, hogy a képek nagyobb hangsúlyt kaphassanak. Az NBA Top Shotnál pedig a fekete háttér és az oldal kialakítása moziszerű élményt nyújt, ahol a kiragadott pillanatok teatralitása, egyedisége is jól érvényesül.

A sötét mód menő

Ebben az iparágban is tarol a sötét mód. Fekete és sötétkék háttérrel nehezen nyúlhatsz mellé Az NFT-k piacán sok sikeres weboldalt tudunk mutatni, amelyek a sötét módra tették le a voksukat. Ilyen a már sokat emlegetett NBA Top Shot, az Ethernity, ami a piacterén ráadásul a te kezedbe adja az irányítást, hogy eldönthesd, ragyogó fehérben vagy mély feketében szeretnéd-e inkább élvezni a válogatást.

Információs integráció

Minden NFT esetében szükséges megjeleníteni az alkotót, a termék életútját és minden más, releváns információt. Bármilyen típusú NFT-ről is legyen szó: műalkotásról, vagy mondjuk megosztható területről egy játékban, a gyűjtőket meg kell tudnod győzni arról, hogy amit venni fognak, az valóban különleges és egyedi értéket képvisel.

Sokszor a készítő kiléte, a befektetett munka, a különleges apropó jelentheti a legnyomósabb érvet egy-egy NFT sikeres eladása mellett, ezért jó, ha minden információt könnyedén elérhetővé teszel a felhasználók számára.

Gamifikáció

Tanulj a nagyoktól és próbáld még inkább élvezetessé tenni a gyűjtést a felhasználóid számára. Okos trükkökkel, versenyekkel, sorsolásokkal és zsákbamacskaszerű játékokkal rendszeresen odacsábíthatod a weboldalad elé a játékosaidat, hogy újabb és újabb alkotásokra tegyenek szert. Jó módszer lehet a licitálás is, hogy felverd kicsit az árakat.

Ha elég bátor vagy és van egy jó ötleted, mi segíthetünk, hogy mögé tehesd a megfelelő weboldalt is. Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. december 18.

A karácsony a legtöbb iparágban elég jól kihasználható időszak, ezért remélhetőleg te is időben felkészültél és hadrendbe állítottad a neked megfelelő marketing eszközöket. De akkor sincs minden veszve, ha egy kicsit későn kapcsoltál, vagy a szakterületeden nem annyira tudod kihasználni az ünnepi forgatagot. Sok olyan gyorsan levezényelhető marketing trükköt vethetsz még be az év végéig, amik segíthetnek, hogy szebb mérleggel zárd az évet, a következőt pedig pörgősen indíthasd.

2020. április 01.

Egyetlen weboldal sem születik céltalanul. Az üzemeltetők legfőbb célkitűzése pedig általában nem más, minthogy honlapjuk segítségével minél több látogatót, érdeklődőt, és új kuncsaftot szerezzenek vállalkozásuk számára. Ebben a bejegyzésben mutatunk négy olyan dolgot, melyek kiválóan működnek abban az esetben, ha szeretnél minél több aktív látogatót, potenciális kuncsaftot saját weboldaladra csábítani.

Népszerű bejegyzések