Utolsó frissítés: Szerző:

Az NFT-ké a jövő – így építsd fel a saját üzleted a neten

Az NFT-k, azaz non-fungible tokenek napjainkban már nem csak az unatkozó szupergazdagok és pénzmosók kedvenc játékszerei. Az NBA Top Shottal a kosárlabda őrültek a régi típusú kártyákon kívül már a legsikeresebb játékosok legértékesebb pillanatait is birtokolhatják és gyűjthetik. Műalkotások, megismételhetetlen pillanatok, egyedi értéket képviselő digitális termékek létrehozásába bárki belevághat. De nem mindegy, hogyan!

A nemzetközi piacon számtalan remek példát láthatunk arra, hogyan tudják a kortárs művészek, az újdonságra éhező gyűjtők és a leleményes feltalálók mozgásban tartani az NFT-ken alapuló, egyre pörgősebb kereskedelmet. A hazai gyakorlatban minderre még kevés példa akad, de azért nincs okunk panaszra.

Ha te is kacérkodsz a gondolattal, hogy megcsináld a szerencsédet a kriptovaluták és a digitális műalkotások világában, akkor most adunk néhány tippet, milyen weboldal designnal tudod nemzetközi szinten sikeressé tenni az ötleteidet.

Egyedi tartalom

Bár itthon még csak most ismerkedünk ezzel az egésszel, a világ NFT kereskedelme az elmúlt néhány hónapban hihetetlen módon felpörgött és elég sok különböző megoldás jelent meg. Rengeteg nagy piactér van, ahol sok más készítővel együtt – és velük versenyezve – mutathatod be a munkáidat.

Azonban ha egyedi weboldalt készíttetsz, ügyesen pozícionálhatod az általad létrehozott NFT-ket és nagyobb hangsúlyt kaphatnak az alkotásaid.

Parallax animáció

Ezt a technikát itt is remekül alkalmazhatod. Különösen jól összecseng a digitális gamer relikviaként működő NFT-kel, hiszen csodás, interaktív felületet hozhatunk létre általa, mint amilyet az Axie Infinity oldalán is láthatsz.

Hagyd érvényesülni a lényeget

Fontos, hogy a koncepciód átgondolt legyen és a weboldalad valóban az értékesítést, valamint a népszerűsítést szolgálja. A Rarible oldala például művészeknek kínál felületet, hogy műalkotásaikat áruba bocsátsák, ezért a háttér egyszerű fehér maradt, hogy a képek nagyobb hangsúlyt kaphassanak. Az NBA Top Shotnál pedig a fekete háttér és az oldal kialakítása moziszerű élményt nyújt, ahol a kiragadott pillanatok teatralitása, egyedisége is jól érvényesül.

A sötét mód menő

Ebben az iparágban is tarol a sötét mód. Fekete és sötétkék háttérrel nehezen nyúlhatsz mellé Az NFT-k piacán sok sikeres weboldalt tudunk mutatni, amelyek a sötét módra tették le a voksukat. Ilyen a már sokat emlegetett NBA Top Shot, az Ethernity, ami a piacterén ráadásul a te kezedbe adja az irányítást, hogy eldönthesd, ragyogó fehérben vagy mély feketében szeretnéd-e inkább élvezni a válogatást.

Információs integráció

Minden NFT esetében szükséges megjeleníteni az alkotót, a termék életútját és minden más, releváns információt. Bármilyen típusú NFT-ről is legyen szó: műalkotásról, vagy mondjuk megosztható területről egy játékban, a gyűjtőket meg kell tudnod győzni arról, hogy amit venni fognak, az valóban különleges és egyedi értéket képvisel.

Sokszor a készítő kiléte, a befektetett munka, a különleges apropó jelentheti a legnyomósabb érvet egy-egy NFT sikeres eladása mellett, ezért jó, ha minden információt könnyedén elérhetővé teszel a felhasználók számára.

Gamifikáció

Tanulj a nagyoktól és próbáld még inkább élvezetessé tenni a gyűjtést a felhasználóid számára. Okos trükkökkel, versenyekkel, sorsolásokkal és zsákbamacskaszerű játékokkal rendszeresen odacsábíthatod a weboldalad elé a játékosaidat, hogy újabb és újabb alkotásokra tegyenek szert. Jó módszer lehet a licitálás is, hogy felverd kicsit az árakat.

Ha elég bátor vagy és van egy jó ötleted, mi segíthetünk, hogy mögé tehesd a megfelelő weboldalt is. Vedd fel velünk a kapcsolatot!

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. július 18.

A háttérvideó napjainkban az egyik legnépszerűbb arculati elemnek számít, amit egyre több oldalon, egyre többféle módon használnak a tervezők. Nem véletlenül, hiszen látványos megoldás, ami lényegesen növelheti oldalad konverzióját. Hogy érdemes-e használni, leginkább attól függ, rendelkezel-e a megfelelő integrálásához szükséges technikai háttérrel, és szakmai tapasztalattal.

2023. december 06.

Érezted már úgy, hogy a márkád már nem felel meg annak a képnek, amit a céged alapításakor meghatároztál? Ez teljesen természetes, hiszen ahogy mi változunk és fejlődünk az évek folyamán, ugyanezen a folyamaton a céged is végigmegy. Azonban nem mindegy, hogy a márkaidentitás és a brand mennyire van összhangban azzal, amit a vállalkozásod továbbfejlődött verziója képvisel. Főleg a közönség, a nyilvánosság, a potenciális ügyfelek számára. Elképzelhető, hogy esetedben is a márka újratervezése, azaz a rebranding lenne a megoldás.

Népszerű bejegyzések