Utolsó frissítés: Szerző:

Víruskampányok és tippek a TikTok működésének megértéséhez

A TikTok a közösségi média „sztárcsemetéje”, ami olyan gyorsan nő, hogy alig lehet lépést tartani vele. És ez mégiscsak jelent valamit!

A TikTok újraírta a játékszabályokat, hogy hogyan viszonyulunk a közösségi médiához. Népszerűsége egyre inkább befolyásolja a többi közösségi hálózat fejlődését. A több mint 1 milliárd aktív felhasználóval rendelkező platform havonta egyre több aktív felhasználót vonz. Egy felhasználó átlagosan napi 52 percet tölt el az alkalmazásban, ami rengeteg. Ebben a cikkben megtudhatod, hogyan érdemes vélekedned a TikTok stratégiáiról és néhány olyan kampányról, amelyek vírusszerűen terjedtek ezen a platformon.

A világjárvány óriási szerepet játszott a növekedésben, mivel a több szabadidővel rendelkező emberek elkezdtek megismerkedni az alkalmazással. Sokan kerestek szórakoztató, változatos tartalmakat. Itt bárki lehet alkotó vagy trendteremtő.

A TikTok-on rengeteg különböző videót találhatsz: mesefilmeket, részleteket műsorokból, filmekből, podcastokból, tippeket, hogyan tanulj meg egy idegen nyelvet, hogyan oldj meg matematikai feladatokat, hogyan főzz gyorsan, bőrápolási rutinokat, kihívásokat. Tartalma annyira változatos, hogy nem lehet unatkozni. Épp ellenkezőleg, függőséget okozhat.

A kezdeti vonakodás hamar elmúlik

Éppen a fent felsorolt dolgok azok, amelyek miatt sokan vonakodnak használni az alkalmazást, nemhogy beilleszteni a marketingstratégiájukba. Nem csoda, hiszen minden ismeretlen dolog eleinte megijeszt minket, nem is beszélve azokról a dolgokról, amelyek ilyen gyorsan fejlődnek.

Tényleg szükség van rá? Illik az én vállalkozásomhoz?

Ahhoz, hogy választ kapj ezekre a kérdésekre, meg kell értened az alkalmazást, látnod kell a benne rejlő lehetőségeket, és természetesen azt is, hogy milyen mértékben tudsz személyre szabott tartalmat létrehozni. Nem ajánlott egyszerűen átvenni a más platformokra készített szabványos videókat.

Miért töltünk egyre több időt a TikTok-on és hogyan működik az algoritmus?

A TikTok algoritmusa erősen személyre szabott, ahol a felhasználók interakcióba lépnek, kommentálnak, és olyan tartalmakat találnak, amelyek látszólag nekik készültek.

Amikor egy TikTokot közzétesznek, az a felhasználók egy korlátozott csoportjának a „Neked” részében jelenik meg, azokéban, akik az alkalmazásban töltött előzményeik alapján a legjobban kapcsolatba léphetnek a videóval. Ha ezek az emberek lájkok, megosztások vagy a fiók átlagánál magasabb megtekintési idő révén elkötelezettséget váltanak ki, az algoritmus megmutatja azt a hasonló érdeklődésű és viselkedésű új felhasználóknak. A folyamat ismétlődik, és ha a pozitív visszajelzések folytatódnak, a videó vírusként terjedhet.

Ha a kezdeti tesztcsoport nem hoz létre nagy elkötelezettséget, a TikTok egyre kevesebb felhasználónak fog megjelenni. Olyan ez, mint egy szavazási rendszer, amely újra és újra megismétlődik, amíg az értékek nem csökkennek. Ebben az esetben a márkaismertség számít, de nem annyira, mint más platformok esetében, így a kisvállalkozásoknak lehetőségük nyílik arra, hogy gyorsan növeljék közösségüket.

TikTok promóciós stratégiák márkák számára

A TikTok marketingben hatalmas potenciál van. Egyre több márka látja a TikTok-ban rejlő lehetőségeket a közösségek növeléséhez, és a potenciális vásárlók megnyeréséhez. Akár saját tartalmakkal, akár a „TikTokeresekkel” való partnerségek révén a márkák egyre merészebbek.

A Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlóan azok a felhasználók, akik már korán meglátták a TikTok-ban rejlő lehetőségeket, egyre nagyobb közösségeket hoznak létre. Elkötelezett, eredeti tartalmakat alkotnak, amelyek vírusszerűen terjednek. Minél jobban törődnek a TikTok közösségük növekedésével ebben az időszakban, amikor a verseny nem olyan nagy, és a megjelenítési terület nem olyan versenyképes, annál valószínűbb, hogy gyorsabban fognak növekedni.

Ezen a ponton a promóciós költségek a TikTokon akár 3-4-szer alacsonyabbak is lehetnek a Facebookhoz és az Instagramhoz képest, ha a megtekintésekről, vagy a követőkről beszélünk. A legtöbb márka számára azonban a TikTok egy figyelemfelkeltő alkalmazás, és nem hasonlíthatjuk össze az eredményeket egy teljesítménycsatorna eredményeivel.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. augusztus 14.

A landing oldal az online értékesítés és a konverzióra csábítás hatékony eszköze. De csak akkor, ha a kivitelezés professzionális: a design segíti a konverziószerzést, a szöveg pedig ütős, meggyőző és nem hagyja a látogatót kihátrálni a konverzióból. A munka első felét nyugodtan bízd ránk. A másik feléhez pedig megmutatjuk, milyen elemekből kell állnia egy landing oldal szövegezésének ahhoz, hogy dőljenek a konverziók.

2024. január 15.

A SWOT-elemzés egy nagyon hatékony technika arra, hogy felmérjük erősségeinket és gyengeségeinket, ezért a projektmenedzsment több területén is alkalmazzák. Nem szabad kihagyni a SWOT-analízis készítését akkor sem, amikor új vállalkozást indítunk. Lássuk a részleteket!

Népszerű bejegyzések