Utolsó frissítés: Szerző:

Öt tuti tipp a tökéletes szöveges tartalom létrehozásához

Korábban már említettük, mennyire fontos egy weboldal esetében a rendszeresen publikált, minőségi tartalom. Arról azonban még nem esett szó, hogyan állj neki a létrehozásának.
Most hoztunk neked öt tuti tippet azzal kapcsolatban, hogyan gyárts te is hétről hétre olyan szöveges kontentet, mely nem csupán bevonzza a látogatókat, de arra is készteti őket, hogy újra és újra visszatérjenek weboldaladra!

Találj ki figyelemfelkeltő címeket!

Az első dolog, amivel oldalad látogatója találkozni fog, nem más, mint az aktuális bejegyzéseid címe. Éppen ezért fontos, hogy szöveges tartalmaidnak olyan címet találj, ami kellőképp figyelemfelkeltő, ám nem túlzottan hatásvadász. A cím nagyban befolyásolja a kattintási arányt is, minél érdekesebb lesz a címed, annál szivesebben fogják megnézni az olvasóid. A legjobb megoldás az, ha posztjaid már címükben is megoldást kínálnak célközönséged egy adott problémájára, kérdésére.

Használj kulcsszavakat!

Ahhoz, hogy a keresőmotorok rátaláljanak weboldaladra, szükséges a megfelelő keresőoptimalizálás. Első lépésben fontos megkeresnünk a számunkra releváns kulcsszavakat, amelyekre szeretnénk forgalmat szerezni a keresőkből. Ha bejegyzéseid címében és szövegezésében is tudatosan használsz bizonyos kulcsszavakat, nagyobb az esélye annak hogy a keresőben jó helyen legyen megtalálható a weboldalad és így a potenciális látogatók egy célirányos keresés során rátalálnak majd cikkjeidre, hisz ez a kiemelten fontos számodra.

Figyelj a nyelvezetre és a tagolásra!

Minél könnyebben és gyorsabban olvasható egy bejegyzés, annál több látogató fogja azt valóban elolvasni. Nincs szükség barokk körmondatokra, és minden második mondatban feltűnő, idegen kifejezésekre! A könnyedén olvasható szöveg nyelvezete egyszerű, a sok kiemelésnek és alcímnek köszönhetően pedig könnyedén áttekinthető.

Ezen kívül a megfelelő tagolás is segít abban, hogy az adott tartalom gyorsan olvasható és emészthető legyen, ezért mindig figyelj a megfelelő bekezdések és figyelemfelkeltő alcímek létrehozására, valamint a szövegközi formázásokkal is végig fenntartva a figyelmet, vezesd végig a cikken az olvasódat.

Használj illusztrációkat!

Mint azt tudjuk, egy kép néha többet mond ezer szónál. De legalábbis egy jól megválasztott kép felkeltheti látogatóid érdeklődését egy adott bejegyzéssel kapcsolatban. Ezért posztjaidban mindig használj minőségi, jogtiszta illusztrációkat. Ezek lehetnek saját fotók vagy grafikák is, vagy úgynevezett „stock” oldalakról vásárolt, szabadon felhasználható képek.

A lényeg, hogy megfelelően illeszkedjenek az adott bejegyzés tematikájába, viszont ne ess át a ló túlsó oldalára sem. A túl sok kép elvonja a figyelmet a tartalomról, amiért egyáltalán a cikked született. Próbáld megtalálni a megfelelő egyensúlyt a kép és szöveg arány között.

Ha még nem tetted, olvasd el korábbi cikkünket a képek használatáról.

Ne magadnak írj, hanem az olvasónak!

A legfontosabb dolog, hogy az általad előállított tartalom egy adott célközönségre fókuszáljon, az ő kérdéseikre, problémáikra kínáljon hatékony megoldást. Mindig úgy írj, olyan nyelvezettel amit a látogatód használ, és amit megért, így például egy orvosi szakmai blog használjon szakszavakat, de egy hobbi recept blogon erre semmi szükség.

Mielőtt belekezdenél egy új bejegyzésbe, mindig gondolj a következőkre: ki az ideális látogató, miért látogatja weboldalad, mire van szüksége, és hogyan tudnád meggyőzni arról, hogy a jövőben is visszatérjen?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. december 08.

Amikor egy új termék vagy szolgáltatás után kutatsz, ugye te is rögtön a korábbi ügyfél értékelésekre vagy vásárlói véleményekre ugrasz? De legkésőbb még azelőtt, hogy rányomnál a megrendelés gombra. Nos, a jó hírünk az, hogy nem vagy egyedül. A legtöbb ember ugyanis még a megrendelés előtt szeretné tudni, hogy a kinézett termék mennyire vált be másoknak, mennyire voltak elégedettek a szolgáltatással és a kiszolgálással. Bizonyítékokat keresnek arra vonatkozóan, hogy jó döntést hoznak a vásárlással. A szó, amit keresel erre a jelenségre, a social proof, azaz a társadalmi bizonyíték.

2019. június 20.

A vevőnek mindig igaza van! –tartja a régi mondás, azonban a legjobb szakemberek esetében is akadnak olyan kérések, melyektől pillanatok alatt kitörheti őket a frász. Nincs ez másképp természetesen a weboldalfejlesztők és designerek körében sem. Most mutatunk nektek négy olyan, visszatérő kérést, melyeket érdemes nagyívben elkerülni, hiszen még a sokat látott, tapasztalt tervezőknek is azonnal égnek áll tőlük a haja!

Népszerű bejegyzések