Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Korábban már említettük, mennyire fontos egy weboldal esetében a rendszeresen publikált, minőségi tartalom. Arról azonban még nem esett szó, hogyan állj neki a létrehozásának.
Most hoztunk neked öt tuti tippet azzal kapcsolatban, hogyan gyárts te is hétről hétre olyan szöveges kontentet, mely nem csupán bevonzza a látogatókat, de arra is készteti őket, hogy újra és újra visszatérjenek weboldaladra!
Az első dolog, amivel oldalad látogatója találkozni fog, nem más, mint az aktuális bejegyzéseid címe. Éppen ezért fontos, hogy szöveges tartalmaidnak olyan címet találj, ami kellőképp figyelemfelkeltő, ám nem túlzottan hatásvadász. A cím nagyban befolyásolja a kattintási arányt is, minél érdekesebb lesz a címed, annál szivesebben fogják megnézni az olvasóid. A legjobb megoldás az, ha posztjaid már címükben is megoldást kínálnak célközönséged egy adott problémájára, kérdésére.
Ahhoz, hogy a keresőmotorok rátaláljanak weboldaladra, szükséges a megfelelő keresőoptimalizálás. Első lépésben fontos megkeresnünk a számunkra releváns kulcsszavakat, amelyekre szeretnénk forgalmat szerezni a keresőkből. Ha bejegyzéseid címében és szövegezésében is tudatosan használsz bizonyos kulcsszavakat, nagyobb az esélye annak hogy a keresőben jó helyen legyen megtalálható a weboldalad és így a potenciális látogatók egy célirányos keresés során rátalálnak majd cikkjeidre, hisz ez a kiemelten fontos számodra.
Minél könnyebben és gyorsabban olvasható egy bejegyzés, annál több látogató fogja azt valóban elolvasni. Nincs szükség barokk körmondatokra, és minden második mondatban feltűnő, idegen kifejezésekre! A könnyedén olvasható szöveg nyelvezete egyszerű, a sok kiemelésnek és alcímnek köszönhetően pedig könnyedén áttekinthető.
Ezen kívül a megfelelő tagolás is segít abban, hogy az adott tartalom gyorsan olvasható és emészthető legyen, ezért mindig figyelj a megfelelő bekezdések és figyelemfelkeltő alcímek létrehozására, valamint a szövegközi formázásokkal is végig fenntartva a figyelmet, vezesd végig a cikken az olvasódat.
Mint azt tudjuk, egy kép néha többet mond ezer szónál. De legalábbis egy jól megválasztott kép felkeltheti látogatóid érdeklődését egy adott bejegyzéssel kapcsolatban. Ezért posztjaidban mindig használj minőségi, jogtiszta illusztrációkat. Ezek lehetnek saját fotók vagy grafikák is, vagy úgynevezett „stock” oldalakról vásárolt, szabadon felhasználható képek.
A lényeg, hogy megfelelően illeszkedjenek az adott bejegyzés tematikájába, viszont ne ess át a ló túlsó oldalára sem. A túl sok kép elvonja a figyelmet a tartalomról, amiért egyáltalán a cikked született. Próbáld megtalálni a megfelelő egyensúlyt a kép és szöveg arány között.
Ha még nem tetted, olvasd el korábbi cikkünket a képek használatáról.
A legfontosabb dolog, hogy az általad előállított tartalom egy adott célközönségre fókuszáljon, az ő kérdéseikre, problémáikra kínáljon hatékony megoldást. Mindig úgy írj, olyan nyelvezettel amit a látogatód használ, és amit megért, így például egy orvosi szakmai blog használjon szakszavakat, de egy hobbi recept blogon erre semmi szükség.
Mielőtt belekezdenél egy új bejegyzésbe, mindig gondolj a következőkre: ki az ideális látogató, miért látogatja weboldalad, mire van szüksége, és hogyan tudnád meggyőzni arról, hogy a jövőben is visszatérjen?
Címkék
2024. augusztus 26.
Gondoltad volna? Amikor bármilyen csatornán kapcsolatba lépsz az ügyfeleiddel - történjen az egy hagyományos üzletben, az interneten, szöveges üzeneteken vagy közösségi médián keresztül -, az omnichannel marketing. De hogyan kellene ezeket a folyamatokat összehangolni és jól csinálni? Hogyan működik az omnichannel marketing? Cikksorozatunk 3. részében ennek jártunk utána.