Utolsó frissítés: Szerző:

Segítség: Miért nem jelenik meg a webhelyem a Google-ban?

A minap olvastam egy bejegyzést egy marketing csoportban, ahol egy weboldal tulajdonos tette fel az alábbi kérdést.

„Miért nem jelenik meg a webhelyem a Google-ban? Rengeteg órát töltöttünk a weboldal elkészítésével, de nincs organikus forgalom, és még ha beírom is a márkanevünket, sem jön be semmi...”

Általában egyszerű a megoldás. Legtöbbször csak egy „buta hiba”. Én is elkövettem már ilyet, még a keresőoptimalizálás karrierem elején.
Miért is fontos az indexelés? A legtöbb ember csupán a találati lista első oldalának tetejét nézi meg, és azok közül is főleg a legelső 3 talán 4 találatot. Így érthető, hogy nagy a verseny a helyezésekért.

Mit nézzünk meg először?

Nos, lépjünk a WordPressben a Beállítások fülre, majd az Olvasás menüpontra.

Az oldal alján ezt a jelölőnégyzetet fogja látni: „A keresőmotorok visszatartják a webhely indexelését”.
Győződjön meg arról, hogy ez a jelölőnégyzet nincs bejelölve.

Könnyen előfordulhat, hogy elfelejti törölni a jelölőnégyzetet a webhely befejezése után. Valószínűleg azért jelölte be ezt a jelölőnégyzetet, mert nem akarta, hogy a félig felépített webhelye megjelenjen, ami érthető.

 

Ez minden? Kérdezhetnéd

A következő lépés a robots.txt fájl ellenőrzése volt. Csak azért, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy van-e ilyen, és ha a fájl nem blokkolja az összes keresőrobotot.
Megtaláltam a fájlt, amely minden botot tiltott.

Hogyan ellenőrizheti a fájlt, ha nem dolgozik a klienssel? Egy ingyenes eszközt használtam a következő webhelyről: https://seositecheckup.com/tools/robotstxt-test

Csak írja be a webhelyet, és megmutatja, hogy van-e ilyen vagy nincs. Volt nekik. Így láttam, hogy az összes bot hozzáférését megtagadták.

Az oldaltérkép ellenőrzése

Ezek után megnéztem az oldaltérképet. Nagyon jól látható volt, hogy van egy alap WordPress által generált oldaltérképük, minden felesleges oldallal: mint a Checkout, Basket, stb.
Ez szerintem nagyon rossz. Azonnal ki kellene zárni az oldaltérképből. A másik dolog, ami nagyon nyilvánvaló volt, hogy nem használnak semmilyen SEO plugint.

Van néhány nagyon jó a piacon, akár ingyen is.

  • Yoast
  • RankMath
  • All-in-One SEO
  • SEOPress

Amint látható, rengeteg jó SEO bővítmény létezik. Válasszon egyet, és kövesse az összes beállítási folyamatot. Győződjön meg arról, hogy a pénztároldal, a fiók oldal, a kosároldal ne legyen indexelhető. Nem kell szerepelniük az oldaltérképen.

Google Search Console

A következő probléma az, hogy a webhely tulajdonosa nem integrálta a Google Search Console-t. Miután azonosítottuk a problémákat a robots.txt fájllal és a webhelytérképpel irány a következő lépés. Jobb, ha felkeressük a Search Console-t, és beküldjük az új webhelytérképet. Az összes fent említett SEO bővítmény képes webhelytérképet létrehozni.

Új webhelytérképét a következő néhány napon belül jóvá kell hagyni (általában ez egy napot vesz igénybe).

A Search Console egy igazán nagyszerű eszköz webhelye állapotának ellenőrzésére is. Megtekintheti, hogy a Google milyen gyakran jelenítette meg valamelyik oldalát a keresési eredmények között, és hányszor kattintottak az emberek valamelyik termékére vagy oldalára. Nagyon sok nagyszerű dolgot tehetünk a Search Console-ban.

Mit érdemes még megtenni?

A következő lépéseket érdemes megtenni annak érdekében, hogy minél hamarabb eredményeket láthassunk.

1, Hajtsunk végre egy SEO auditot

Több ingyenes szoftvert is használhatunk, amelyek megmutatják a weboldalunk technikai hibáit. Túl kevés a szöveg az egyes oldalakon? Esetleg ugyanaz a leírás található meg több termékünk esetében?

Az audit elvégzése után átfogóbb képet kapunk a weboldalunkról.

  • On-page optimalizálás
  • Off-page optimalizálás
  • Kulcsszó kiválasztás

2, Kulcsszavak kiválasztása és implementálása

A kulcsszavak kiválasztásánál válaszhatunk egy szavas kulcsszótól (head keyword) egészen 7-8 vagy még hosszabb kulcsszavas kifejezést is (long-tail keyword).
A lehető legrelevánsabbnak kell, hogy legyenek ezek a kulcsszavak a vállalkozásunk számára, hiszen így lesz belőle ügyféljelölt, ügyfél.

Egyéb használható eszközök

Ellenőriztem a webhely feltérképezhetőségét is, csak hogy még egyszer ellenőrizzem magam. A Screaming Frog SEO Spider ingyenes asztali programot használtam. Miután beillesztettem ennek a webhelynek az URL-címét, hamarosan megtudtam, hogy a webhely nem térképezhető fel.

Megerősítettem az első pontomat, a robots.txt mindent blokkolt.
A másik nagyszerű termék a SEO PowerSuite Website Auditorja, amit minden nap használok, bár ez utóbbi már egy fizetős szoftver..

Összegzés

A weboldalunk működésének elengedhetetlen eleme, hogy az technikailag is rendben legyen. Mint minden más marketinges eszköz, úgy a keresőoptimalizálás is egy nagyon kompetitív ágazat, hiszen sok vállalkozás ezzel az „ingyenes” megoldással szeretne ügyfeleket szerezni.

A keresőoptimalizálás tehát nem áll meg hiába sikerült az első oldalra felkerülnünk a kívánt kulcsszavakkal. Folyamatosan dolgoznunk kell a weboldalunkon, hogy az a lehető legjobb élményt nyújtson a látogatóinknak, rendben legyen technikailag, és ránk találjanak a potenciális ügyfelek.


A vendégcikk szerzője: Zoltan Tamas

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. április 01.

Egyetlen weboldal sem születik céltalanul. Az üzemeltetők legfőbb célkitűzése pedig általában nem más, minthogy honlapjuk segítségével minél több látogatót, érdeklődőt, és új kuncsaftot szerezzenek vállalkozásuk számára. Ebben a bejegyzésben mutatunk négy olyan dolgot, melyek kiválóan működnek abban az esetben, ha szeretnél minél több aktív látogatót, potenciális kuncsaftot saját weboldaladra csábítani.

2019. október 28.

A feladat összetettsége és a hosszú távú kiadások minimalizálása egyértelműen az egyedi tervezésű honlapok mellett szólnak, azonban akad még néhány olyan szempont, melyeket szintén érdemes fontolóra venned, ha felmerülne a kérdés, hogy magad tervezd-e az oldalad, vagy pedig profikra bízd a munkát. Hogy mik ezek? Most megmutatjuk!

Népszerű bejegyzések