CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Ezek a trendek várhatók 2021-ben a webdesign terén

Napjainkban a technológia rendkívül gyorsan változik. Nem meglepő tehát, hogy a webdesign is folyamatosan alakul, az új eszközökhöz, azok felhasználóinak igényeihez igazodik.

Ami pár éve menőnek számított, könnyen lehet, hogy mára elavult, vagy épp kevésbé érdekes. A legtöbben azonban szeretnék, ha üzleti weboldalukon vállalkozásuk mindig a legjobb, legmodernebb arcát mutatná a látogatóknak.

Nem véletlenül, hiszen egy őskövületnek tűnő weboldalnak szinte senki nem szavaz bizalmat, legyenek bármennyire jók is az ott elérhető termékek vagy szolgáltatások.

Éppen ezért érdemes lépést tartani a korral és képben lenni a legújabb trendekkel. Most összegyűjtöttünk néhány olyan dolgot, melyek az idei év tapasztalatai alapján előre láthatólag nagy hatással lesznek 2021 webdesign divatjára!

A sötét mód tovább hódít

Úgy tűnik, az elmúlt hónapokban egyre több oldal kínál az általános felhasználói felület mellett úgynevezett sötét módot is a látogatói számára, melynek lényege, hogy weboldalunk felhasználói felületének színe egyetlen kattintással megváltoztatható. A háttér az alap, világos színekről feketére vagy sötétszürkére cserélhető, míg a karakterek és a grafikai elemek világosak lesznek.

A sötét mód két szempontból is előnyös lehet. Egyrészt megnyugtató a szem számára, ami ezekben az időkben, mikor a legtöbben egész nap a monitor előtt ülünk, kifejezetten előnyös. A sötét mód másrészt gazdaságosabb is, hiszen használatával a monitorunk kevesebb energiát fogyaszt.

A sötét mód már 2020-ban is menő volt, nem csoda tehát, hogy olyan, giga-cégek is használják, mint a YouTube vagy a Google. 2021-ben viszont nagy valószínűséggel csak tovább növekszik majd a népszerűsége.

Azzal, hogy a te honlapodnak miért lehet szüksége sötét mód funkcióra, azzal korábban egy rövidebb bejegyzés formájában már foglalkoztunk.

Kreatív történetmesélés interaktív elemekkel

Az interaktív weboldalak hatalmas népszerűségnek örvendtek a kétezres évek első felében, a mozgó, kattintható, irányítható tartalmak nagy része azonban a Flash Player megszűnésével eltűnt a köztudatból. Az animációkkal túlzsúfolt honlapok helyét átvették a letisztult, minimalista megjelenéssel működő oldalak.

Az interaktív elemek azonban az elmúlt időszakban úgy tűnik, kezdenek visszatérni, és jóval visszafogottabb és modernebb módon ugyan, de egyre több weboldalon megtalálhatók.

Nem véletlenül, hiszen az interaktív funkciók érdekes és látványos, némileg játékos módon teszik lehetővé a felhasználók számára, hogy felfedezzenek egy weboldalt. Ebből adódóan több időt töltenek az adott honlapon.

Az interaktív elemek kiválóan alkalmasak a történetmesélésre, így rendkívül kreatív módon használhatjuk őket vállalkozásunk bemutatkozó lapja, vagy a termékeinket és szolgáltatásainkat bemutató oldalak részeként.

Színátmenetek használata

Habár a minimalista design továbbra is menő, az egyszerűség egyáltalán nem zárja ki azt, hogy weboldalunkon szemet gyönyörködtető színeket alkalmazzunk. Nem csoda tehát, hogy egyre felkapottabbak az esztétikus, színátmenetes, úgynevezett gradiens hátterek, melyek az elmúlt időszakban jócskán megbolygatták a monokróm egyeduralmat.

Persze egy ideje már számíthattunk erre, hiszen az Instagram logójának 2016-os átalakulása, valamint a Messenger ikonjának nem is olyan rég történt újratervezése is azt mutatják, hogy az esztétikus színátmenetek igenis jól mutatnak, és akár egy modern, trendi üzleti weboldal arculatába is gond nélkül beépíthetők.

És ami úgy tűnik, kifutóban van

A tavalyi és tavalyelőtti trendek közül néhány dolog kevésbé bizonyult időtállónak. A nagy cégek trendi honlapjain egyre kevesebb, a weblap designjába épített videóval találkozunk például, és egyre kevésbé jellemző a tisztán geometriai alapokon fekvő layout-ok alkalmazása.

Ez persze nem véletlen, hiszen az elmúlt években a letisztult, elegáns minimalizmusé volt a pálya, így nem csoda, hogy a felhasználók némi asszimetriára és kevésbé megszokott designelemekre vágynak.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. november 28.

Mi jut eszedbe arról a szóról, hogy kereső? Ha online felületben gondolkodsz, fogadni mernénk, hogy a válaszod a Google! Ezzel nem vagy egyedül, hiszen a Google keresőjét világszerte több milliárdan használják, és ha valamit gyorsan meg kell keresnünk, természetesen mi is ide kattintunk először. De melyek azok az alternatívák, melyekre keresőoptimalizálás szempontjából a Google mellett is érdemes koncentrálni?

2019. október 19.

Az elmúlt pár év tapasztalatai alapján elmondható, hogy mind a tervezői-, mind pedig az ügyféloldalról nézve a minimalizmus volt az a trend, ami a legnagyobbat ment. A letisztult weboldalak kiütéses győzelemmel arattak sikert a vizuálisan túlzsúfolt, színes honlapok felett, az i-re a pontot pedig a legegyszerűbb színkombinációkat alkalmazó, monokróm designnak sikerült feltennie.

Népszerű bejegyzések