Utolsó frissítés: Szerző:

E-kereskedelem a kezdetektől napjainkig

Az első webáruházak Magyarországon

Az internet széleskörű elterjedése nyitott utat az online vásárlásnak is. Nincs pontos adat arra nézve, melyik volt az első webáruház Magyarországon és mikor indult. Voltak olyan oldalak, ahonnan már az 1990-es évek végén is lehetett rendelni, de a fizetés még készpénzben, a kiszállítás alkalmával történt. A megfelelő jogszabályi háttér, a raktározás és szállítás feltételei sem voltak még adottak ekkoriban.

Az első igazi webshopokat külföldi befektetők indították el a 2000-es évek elején, de ekkor még kevesen vették igénybe a szolgáltatásokat. Az ismeretlentől való félelem, a bizalmatlanság miatt csak nagyon sokára – körülbelül a 2010-es évekre – vált csak általánossá és gyakoribbá az online rendelés.

A gyűjtőoldalak lettek először népszerűek, a vatera.hu oldalt például sokan kezdték el használni, hogy meghirdessék feleslegessé vált tárgyaikat bevételszerzés céljából. Később alakultak ki a tematikus webáruházak: ruha webshopok, online cipőboltok, könyvkereskedések.

Az e-kereskedelem tehát szépen lassan fejlődésnek indult, megjelentek az első logisztikai központok és futárcégek is bekapcsolódtak a folyamatba. Az online fizetés is kezdett elterjedni, bár még mindig sokan vannak, akik utánvétellel rendelnek a netről.

A webáruházak ma

Ma már teljesen természetes dolognak tartjuk az online vásárlást. A webáruházak száma is napról napra gyarapszik, egyre több vállalkozó gondolja úgy, hogy elindít egy webshopot. Sokan megélhetési forrásként tekintenek a lehetőségre, mások kiegészítésként gondolnak rá – akár munkájuk mellett kezdenek értékesítésbe, akár fizikai boltjuk kínálatát kívánják népszerűsíteni.

Ahhoz, hogy ma valaki webáruházat indítson, számos feltételnek kell teljesülnie. Mindenképpen a webshop oldalának létrehozása élvezi az elsődleges prioritást. Lehetőség van webshopmotorok bérlésére, de saját, egyedi webáruház kialakítására is. Mi ez utóbbiban tudunk segíteni.

Szolgáltatásunk a webáruház indítással kapcsolatos teendőket lefedi: a domainnév vásárlásától kezdve az oldal struktúrájának kialakításán át a legmodernebb dizájn megtervezéséig. Válassz minket, amennyiben egyedi, keresőoptimalizált webáruházat szeretnél bevételeid növelése céljából.

A saját webshop előnye, hogy teljesen egyedi igényekre szabható, olyan funkciókkal látjuk el, amelyre valóban szükséged van terméked, szolgáltatásod értékesítéséhez, könnyen kezelhető az adminfelület és az egyszeri díjon kívül nem kell havonta fizetned a működtetésért. Ráadásul élettartam garanciát is vállalunk és bármikor lehetőség van az áruház bővítésére is.

Mi mindenre kell figyelni a webáruház indításakor?

Bár a webáruház üzemeltetése sok esetben jövedelmező bevételi forrás, az elindításkor számos dolgot figyelembe kell venni, teljesíteni kell bizonyos feltételeket. Ide tartoznak többek között a jogi és adózási feltételek, a termékek tárolásáról való gondoskodás, de a csomagolásra és a szállításra is gondolni kell.

A hatékony értékesítéshez szükség van egy jól működő ügyfélszolgálatra is, valamint az online marketingben rejlő lehetőségeket is érdemes kihasználni. A webshopok mellé gyakran társul üzleti Facebook-oldal, fizetett hirdetésekkel is több vevő érhető el. A keresőoptimalizálással az organikus találatok között kerülhetünk előrébb.

A CoderWeb csapata ebben a témában is tud neked segíteni, több éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing terén is. Kérd ingyenes árajánlatunkat!

Mit hoz a jövő?

A jelenlegi trendek azt jelzik, hogy az e-kereskedelem egyre virágzóbb lesz. Ma már nagyon sok fiatal is használja a netet vásárlásra, a legtöbb tranzakció telefonon keresztül történik.

Az elmúlt évek alatt bebizonyosodott, hogy az online vásárlástól egyáltalán nem kell félni: ha nem jó méretű cipőt rendelünk, kicserélik, ha nem vagyunk otthon, ha jön a futár, kérhetjük a szállítást csomagpontra.

Az igényekkel párhuzamosan a megoldások is megszületnek, az automatizálások bevezetése pedig sok esetben lerövidíti majd a vásárlás, szállítás, csomagolás folyamatát is. Ha webáruház indításán gondolkozol 2023-ban, akkor nem vagy elkésve! Keress minket és megmutatjuk, milyen lehetőségeid vannak a fejlődésre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. október 06.

Mivel a trendek és a felhasználók elvárásai a korral együtt folyamatosan változnak, így rendkívül fontos, hogy vállalkozásunk weboldala mindig naprakész legyen. Mind megjelenését, mind tartalmát tekintve. Éppen ezért időnként nem árt egy kis átalakulás, megújulás sem. Ebben a bejegyzésben megmutatjuk, miért fontos időről időre megújulnia egy üzleti honlap külsejének, és kire érdemes bízni az újratervezés feladatát!

2020. február 13.

Mi az a meta leírás? A meta description nem csak a keresőoptimalizálás szempontjából fontos, mégis nagyban hozzájárulhat egy weboldal elérésének hatékony növeléséhez. De mi is egész pontosan az a meta leírás, és miért fontos, hogy saját weboldalunkon is használjuk? Megmutatjuk, hogyan írd meg úgy, hogy a lehető legtöbb látogatót vonzza weboldaladra!

Népszerű bejegyzések