Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Az internet széleskörű elterjedése nyitott utat az online vásárlásnak is. Nincs pontos adat arra nézve, melyik volt az első webáruház Magyarországon és mikor indult. Voltak olyan oldalak, ahonnan már az 1990-es évek végén is lehetett rendelni, de a fizetés még készpénzben, a kiszállítás alkalmával történt. A megfelelő jogszabályi háttér, a raktározás és szállítás feltételei sem voltak még adottak ekkoriban.
Az első igazi webshopokat külföldi befektetők indították el a 2000-es évek elején, de ekkor még kevesen vették igénybe a szolgáltatásokat. Az ismeretlentől való félelem, a bizalmatlanság miatt csak nagyon sokára – körülbelül a 2010-es évekre – vált csak általánossá és gyakoribbá az online rendelés.
A gyűjtőoldalak lettek először népszerűek, a vatera.hu oldalt például sokan kezdték el használni, hogy meghirdessék feleslegessé vált tárgyaikat bevételszerzés céljából. Később alakultak ki a tematikus webáruházak: ruha webshopok, online cipőboltok, könyvkereskedések.
Az e-kereskedelem tehát szépen lassan fejlődésnek indult, megjelentek az első logisztikai központok és futárcégek is bekapcsolódtak a folyamatba. Az online fizetés is kezdett elterjedni, bár még mindig sokan vannak, akik utánvétellel rendelnek a netről.
Ma már teljesen természetes dolognak tartjuk az online vásárlást. A webáruházak száma is napról napra gyarapszik, egyre több vállalkozó gondolja úgy, hogy elindít egy webshopot. Sokan megélhetési forrásként tekintenek a lehetőségre, mások kiegészítésként gondolnak rá – akár munkájuk mellett kezdenek értékesítésbe, akár fizikai boltjuk kínálatát kívánják népszerűsíteni.
Ahhoz, hogy ma valaki webáruházat indítson, számos feltételnek kell teljesülnie. Mindenképpen a webshop oldalának létrehozása élvezi az elsődleges prioritást. Lehetőség van webshopmotorok bérlésére, de saját, egyedi webáruház kialakítására is. Mi ez utóbbiban tudunk segíteni.
Szolgáltatásunk a webáruház indítással kapcsolatos teendőket lefedi: a domainnév vásárlásától kezdve az oldal struktúrájának kialakításán át a legmodernebb dizájn megtervezéséig. Válassz minket, amennyiben egyedi, keresőoptimalizált webáruházat szeretnél bevételeid növelése céljából.
A saját webshop előnye, hogy teljesen egyedi igényekre szabható, olyan funkciókkal látjuk el, amelyre valóban szükséged van terméked, szolgáltatásod értékesítéséhez, könnyen kezelhető az adminfelület és az egyszeri díjon kívül nem kell havonta fizetned a működtetésért. Ráadásul élettartam garanciát is vállalunk és bármikor lehetőség van az áruház bővítésére is.
Bár a webáruház üzemeltetése sok esetben jövedelmező bevételi forrás, az elindításkor számos dolgot figyelembe kell venni, teljesíteni kell bizonyos feltételeket. Ide tartoznak többek között a jogi és adózási feltételek, a termékek tárolásáról való gondoskodás, de a csomagolásra és a szállításra is gondolni kell.
A hatékony értékesítéshez szükség van egy jól működő ügyfélszolgálatra is, valamint az online marketingben rejlő lehetőségeket is érdemes kihasználni. A webshopok mellé gyakran társul üzleti Facebook-oldal, fizetett hirdetésekkel is több vevő érhető el. A keresőoptimalizálással az organikus találatok között kerülhetünk előrébb.
A CoderWeb csapata ebben a témában is tud neked segíteni, több éves tapasztalattal rendelkezünk az online marketing terén is. Kérd ingyenes árajánlatunkat!
A jelenlegi trendek azt jelzik, hogy az e-kereskedelem egyre virágzóbb lesz. Ma már nagyon sok fiatal is használja a netet vásárlásra, a legtöbb tranzakció telefonon keresztül történik.
Az elmúlt évek alatt bebizonyosodott, hogy az online vásárlástól egyáltalán nem kell félni: ha nem jó méretű cipőt rendelünk, kicserélik, ha nem vagyunk otthon, ha jön a futár, kérhetjük a szállítást csomagpontra.
Az igényekkel párhuzamosan a megoldások is megszületnek, az automatizálások bevezetése pedig sok esetben lerövidíti majd a vásárlás, szállítás, csomagolás folyamatát is. Ha webáruház indításán gondolkozol 2023-ban, akkor nem vagy elkésve! Keress minket és megmutatjuk, milyen lehetőségeid vannak a fejlődésre!
Címkék
2019. május 15.
Sok kisvállalkozás akad, akik szolgáltatásaikból fakadóan nem nemzetközi vagy országos célközönségre, hanem kisebb, lokális ügyfelekre fókuszálnak. Az ő számukra a legfontosabb, hogy minél közvetlenebbül, minél hatékonyabban sikerüljön megszólítaniuk szűkebb célcsoportjukat. Segíthet-e a weboldal abban, hogy effektívebben kommunikáljunk egy kisebb közösséggel, és ha igen, milyen verbális és vizuális elemek alkalmazásával működhet ez igazán hatékonyan?
2021. február 03.
A webdesigner szakma folyamatosan mozgásban van. Szinte napról napra feltűnik valami új dolog, folyamatosan pörögnek a trendek. Ezzel a lendülettel pedig csak akkor lehet lépést tartani, ha rajta tartjuk az ujjunkat a szakma vérkeringésén. Az alábbi oldalakat úgy válogattuk össze, hogy legtöbbjük bejegyzéseit ne csak a szakemberek, hanem a webdesign iránt érdeklődő, lelkes laikusok is örömmel tudják olvasni.