Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
KKV-ént nem a weboldal fejlesztése az első dolog, amit el kell végezned, hanem sokkal inkább az adminisztratív jellegű teendők. Ezután jöhet a kreativitás!
Világszerte megközelítőleg 5 milliárd ember használja az internetet napi szinten. Nem csoda, ha kezdő vállalkozóként te is arra vágysz, hogy kapj egy kis szeletet ebből a hatalmas tortából. Mielőtt azonban hátradőlnél és élveznéd munkád gyümölcsöt, gondolnod kell azokra a dolgokra, ami a weboldal indítását előzi meg. Ezek képezik majd vállalkozásod sikerét.
Bármilyen vállalkozásba is kezd az ember, úgy tartják, hogy mindig a kezdet a legnehezebb. Hiszen ott a rengeteg papírmunka, megkeresni egy felkészült könyvelőt, különböző programokat megtanulni. Ráadásul a honlap indítása sem könnyű feladat, ami alapból egy egész embert kíván. Összeállításunkban azoknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik hasonló cipőben járnak – vagy már vállalkozók, de még nem indították be a honlapot.
Ha vállalkozást indítasz, először érdemes Ügyfélkaput regisztrálnod, ami mindenhez kell majd. Szintén itt tudod elindítani a kérelmet ahhoz, hogy vállalkozó lehess, valamint kiválaszthatod az Önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke kódodat. Főleg ÖVTJ formában fogsz találkozni ezzel a kifejezéssel. Ha nem mozogsz otthonosan ezekben a témákban, erősen ajánlott egy könyvelő felkeresése, aki mindenben a segítségedre lesz.
Itt még nem ér véget a munkád, hiszen egy számlázóba is regisztrálnod kell. Ennek megkönnyítése céljából a két legnépszerűbb program a Billingo és a Szamlazz.hu.
Ha ügyes és következetes vagy pár hét alatt letudhatod a kötelező adminisztrációs köröket, viszont máris jön a következő nagy kérdés:
Saját fejlesztésű weboldalad lesz vagy felkeresel egy profi fejlesztő céget?
Ha te csinálod nyilván pénzt spórolhatsz meg vele, azonban egy kezdő számára sok időbe telik, amíg megtanulja a WordPress használatát. Azonban manapság egy valóban működő weboldal vagy kisebb webshop fejlesztése már nem kerül milliós nagyságrendű összegbe. Sőt, bizonyos esetekben minimális az összeg, viszont megér minden befektetett centet.
Elsőként határozd meg a maximális költségkeretet, mivel ennek a mértéke befolyásolja majd a többi lépést.
Ha olyan szerencsés vagy, hogy kezdőként nagyobb összeggel rendelkezel erre a célra, akkor mindenképp válassz olyan ügynökséget, akik komplex szolgáltatást nyújtanak. A második opció, ha nincs több százezer forintod erre, hogy szabadúszóval, vagy kisebb céggel szerződsz, akikkel közösen el tudod készíteni a weboldalt.
Mindamellett nem árt lecsekkolni a referenciáit, és rátérni a szerződés pontos részleteire.
Ebben a két cikkünkben összeszedtünk pár fontos információt a választáshoz:
Meglévő weboldal esetén a következő adatokra lesz szüksége a kiválasztott fejlesztő cégnek:
Ha mindez megvan jöhet a legizgalmasabb folyamat: a weboldal megtervezése!
Ez ugyan a fejlesztő dolga lesz, de biztosan megkérdezi majd tőled, van-e valami elképzelésed a dizájnról, és hogy milyen funkciók kerüljenek a weboldalra. Erre pedig jó, ha már előre felkészülsz. Nézd meg a konkurens weboldalakat. Ha valamelyik tetszik mutasd meg a fejlesztőnek bátran.
Amennyiben a dizájnra fókuszálsz, a következő szempontokra érdemes figyelned:
Miután minden letisztáztatok, ideje minőségi tartalommal is megtölteni a honlapot – ez ugyanis a fennmaradás részét képezi!
Címkék
2024. július 08.
Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala. Legyen szó akár egy szolgáltatóról – például fodrászról, ügyvédről vagy grafikusról –, termelő/gyártó cégről vagy webshopról, a saját honlap már elengedhetetlen feltétele az üzleti érvényesülésnek. Azonban attól, hogy van egy többé-kevésbé működő és üzemelő weboldal a cég tarsolyában, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az hatékony és segít elérni az üzleti célokat. Éppen ezért a nagy kérdés az, hogy: mikor van itt az ideje egy új weboldalnak?
2021. október 06.
Nem elég az, ha cégünkkel jelen vagyunk a Facebook-on, legalább ennyire fontos az is, hogy milyen az oldalunk megjelenése. Most a tökéletes hatás érdekében megmutatjuk azt, hogyan méretezd tökéletesen a közösségi felületen használt borítóképed, profilképed, és milyen minőségű illusztrációkat használj posztjaidhoz!