Utolsó frissítés: Szerző:

Életmentő tippek weboldal indítása előtt kisvállalkozóknak

KKV-ént nem a weboldal fejlesztése az első dolog, amit el kell végezned, hanem sokkal inkább az adminisztratív jellegű teendők. Ezután jöhet a kreativitás!

Világszerte megközelítőleg 5 milliárd ember használja az internetet napi szinten. Nem csoda, ha kezdő vállalkozóként te is arra vágysz, hogy kapj egy kis szeletet ebből a hatalmas tortából. Mielőtt azonban hátradőlnél és élveznéd munkád gyümölcsöt, gondolnod kell azokra a dolgokra, ami a weboldal indítását előzi meg. Ezek képezik majd vállalkozásod sikerét.

Bármilyen vállalkozásba is kezd az ember, úgy tartják, hogy mindig a kezdet a legnehezebb. Hiszen ott a rengeteg papírmunka, megkeresni egy felkészült könyvelőt, különböző programokat megtanulni. Ráadásul a honlap indítása sem könnyű feladat, ami alapból egy egész embert kíván. Összeállításunkban azoknak szeretnénk segítséget nyújtani, akik hasonló cipőben járnak – vagy már vállalkozók, de még nem indították be a honlapot.

Első fontos lépés, szigorú sorrend felállítása!

Ha vállalkozást indítasz, először érdemes Ügyfélkaput regisztrálnod, ami mindenhez kell majd. Szintén itt tudod elindítani a kérelmet ahhoz, hogy vállalkozó lehess, valamint kiválaszthatod az Önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke kódodat. Főleg ÖVTJ formában fogsz találkozni ezzel a kifejezéssel. Ha nem mozogsz otthonosan ezekben a témákban, erősen ajánlott egy könyvelő felkeresése, aki mindenben a segítségedre lesz.

Itt még nem ér véget a munkád, hiszen egy számlázóba is regisztrálnod kell. Ennek megkönnyítése céljából a két legnépszerűbb program a Billingo és a Szamlazz.hu.

Ha ügyes és következetes vagy pár hét alatt letudhatod a kötelező adminisztrációs köröket, viszont máris jön a következő nagy kérdés:

Saját fejlesztésű weboldalad lesz vagy felkeresel egy profi fejlesztő céget?

Ha te csinálod nyilván pénzt spórolhatsz meg vele, azonban egy kezdő számára sok időbe telik, amíg megtanulja a WordPress használatát. Azonban manapság egy valóban működő weboldal vagy kisebb webshop fejlesztése már nem kerül milliós nagyságrendű összegbe. Sőt, bizonyos esetekben minimális az összeg, viszont megér minden befektetett centet.

Tippek a megfelelő fejlesztő cég kiválasztásához

Elsőként határozd meg a maximális költségkeretet, mivel ennek a mértéke befolyásolja majd a többi lépést.

Ha olyan szerencsés vagy, hogy kezdőként nagyobb összeggel rendelkezel erre a célra, akkor mindenképp válassz olyan ügynökséget, akik komplex szolgáltatást nyújtanak. A második opció, ha nincs több százezer forintod erre, hogy szabadúszóval, vagy kisebb céggel szerződsz, akikkel közösen el tudod készíteni a weboldalt.

Mindamellett nem árt lecsekkolni a referenciáit, és rátérni a szerződés pontos részleteire.
Ebben a két cikkünkben összeszedtünk pár fontos információt a választáshoz:

Utoló 100 méter - hozzáférések, bejelentkezési adatok előkészítése és átadása

Meglévő weboldal esetén a következő adatokra lesz szüksége a kiválasztott fejlesztő cégnek:

  • A már meglévő tárhelyszolgáltató nevére, ahhoz kapcsolódó felhasználónévre és jelszóra.
  • Webtárhely kezelő felhasználónévre és jelszóra.
  • A Google Analytics- Search Console felhasználónévre és jelszóra.
  • Valamint az e-mail címedre.

Ha mindez megvan jöhet a legizgalmasabb folyamat: a weboldal megtervezése!

Ez ugyan a fejlesztő dolga lesz, de biztosan megkérdezi majd tőled, van-e valami elképzelésed a dizájnról, és hogy milyen funkciók kerüljenek a weboldalra. Erre pedig jó, ha már előre felkészülsz. Nézd meg a konkurens weboldalakat. Ha valamelyik tetszik mutasd meg a fejlesztőnek bátran.

Amennyiben a dizájnra fókuszálsz, a következő szempontokra érdemes figyelned:

  • színek,
  • az oldal felépítése (mennyire szellős, felhasználóbarát-e, könnyen megtalálsz-e mindent stb.)
  • azonos-e a betűtípus minden aloldalon, a képek mérete ugyanakkora-e,
  • a menü jól használható-e,
  • fel tudják veled venni a kapcsolatot.

Miután minden letisztáztatok, ideje minőségi tartalommal is megtölteni a honlapot – ez ugyanis a fennmaradás részét képezi!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. december 28.

Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása. De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket?

2024. április 02.

Minden arculati elem közül az egyik leglényegesebb a logó: ez fejezi ki egyetlen képben a vállalat küldetését, célját és az embléma sokat elárul a cégről. A logókészítés nem egyszerű feladat, hiszen befolyással van a vállalat imázsára, hosszú távon befolyásolja a cég sikerességét. Most röviden bemutatjuk, mire érdemes figyelni a céges logó elkészítése kapcsán.

Népszerű bejegyzések