Utolsó frissítés: Szerző:

Hogyan növeli a bevételedet egy jól elkészített metaleírás?

Kell-e az oldaladra metaleírás?

A metaleírás – angolul meta description – fogalmáról, mibenlétéről egy korábbi blogcikkünkben már írtunk, most hasznos tanácsokat szeretnénk adni a pár mondatos, figyelemfelhívó szöveg elkészítéséhez.

Először is azonban érdemes tisztázni: valóban szükséges-e a metaleírást elkészíteni? Bár nem kötelező elem, nagyon jó, ha van. Akárcsak a többi kitöltendő mezőt, ezt sem érdemes üresen hagyni az adminfelületen. Hova mi kerüljön?

  • Title: Cím, főcím, sokan SEO címnek is mondják és fontos rangsorolási tényezőnek tartják. Ez a weboldal címe, ami megjelenik a böngésző felső sávjában. Azért is jó, ha ki van töltve ez a mező, mert ha egyszerre több lap is nyitva van egy böngészőben, akkor ez alapján láthatjuk, mit is tartalmaz az oldal, tehát segít a tájékozódásban.
  • Kép alt tag: A képek leírására szolgáló elem. Itt röviden, egy mondatban kell megfogalmazni, mi látható a fotón. A vakokat és gyengénlátókat segítő felolvasó programok ezt fogják felolvasni, de akkor is megjelenik ez a szöveg, ha valamiért a kép nem tud betöltődni. Fontos elem tehát ez is, töltsük ki!
  • Meta description: A rövid tartalomleírás pár mondatban összefoglalja, miről szól a weboldalon olvasható szöveg. Célja, hogy az olvasóban felkeltse az érdeklődést és kattintson, mikor meglátja ezt a szöveget a találati lista oldalon. Egy jó metaleírás növeli a kattintási arányt, ezt pedig a Google nagyra értékeli.

Adhatunk pár tippet a tökéletes metaleírás elkészítéséhez?

A metaleírás célja tehát, hogy nagyon tömören összefoglalja, mi található az oldalon – terméket, kategóriát vagy blogbejegyzést látunk –, és kattintásra ösztönözze az olvasót, hogy az minél többet megtudjon az adott oldal tartalmáról.

Ahhoz, hogy ezt elérjük, érdekes, figyelemfelkeltő szövegre, lényegretörő előadásmódra és egyértelműségre van szükség. Van néhány alapszabály, amelyre követelményként kell tekintenünk egy ütős metaleírás készítése során.

Ezek a következők:

1. Szerepeljen benne a kulcsszó!

A kulcsszó egy olyan kifejezés, amit az emberek beírnak a keresőbe, mikor kíváncsiak egy adott termékre, szolgáltatásra, vagy amikor megoldást keresnek valamely problémájukra.

Éppen ezért a webáruházat érintő kulcsszavaknak szerepelnie kell minél több helyen az oldal szövegeiben, de nemcsak a blogbejegyzésekben, termékleírásokban, hanem a metaleírásban is. Lehetőleg a szöveg elején álljon ragozatlan formában.

2. Legyen érdekes és egyedi!

A Google találati listáján látható eredmények tartalmazzák az oldal metaleírását, amelynek figyelemfelkeltőnek kell lennie. Ha általánosságban írunk vagy nem adunk meg releváns információkat, akkor az emberek nem a mi oldalunkra fognak kattintani. Éppen ezért lényeges, hogy vonzó ajánlatot kínáljunk nekik.

Az is lényeges, hogy minden oldalra egyedi leírást készítsünk, mert a Google nem szereti a duplikálást. Hasonló termékeket is elláthatunk különböző metalírásokkal, olykor elég az is, ha egy-egy szót – például a termék színére, alakjára, árára vonatkozót – kicserélünk.

3. Legyen benne cselekvésre ösztönző kifejezés!

A call to action innen sem hiányozhat. Zárd a mondatot felszólítással: „Tekintsd meg…!”, „Látogass el…!”, „Ismerd meg…!” stb. Adj egyértelmű utasítást az érdeklődőnek, mit tegyen, hogy elérje a keresett terméket, szolgáltatást.

4. Tartsd be a megadott karakterszámot!

A jó metaleírás rövid, nem több 160 karakternél, sőt a 150-et se nagyon lépi túl. Ez azért fontos, mert a Google levágja a szöveg végét, ha az túl hosszú és három ponttal helyettesíti. Így sokszor a releváns információ törlődik.

További tippek

A jó metaleírás elkészítése nem egyszerű feladat tehát, de nem lehetetlen. Számos marketingeszköz, SEO-eszköz tud segítséget nyújtani ebben. Sőt, az egyre népszerűbb ChatGPT is felhasználható e célra.

Egyértelmű utasításokkal (kulcsszó és karakterszám megadásával) a Google számára is elfogadható rövid meta description készíthető el így. A jövőben pedig egyre többször kerül előtérbe a szövegalkotások során is a mesterséges intelligencia.

Érdemes további, naprakész információkat szerezni a témában, kövesd figyelemmel honlapkészítés és keresőoptimalizálás blogunk írásait, mert itt mindig beszámolunk a friss hírekről.

A meta description megírásához hasznos lehet online marketinghez értő szakembert felkérni, illetve a régebbi szövegek átfogalmazásához egy SEO auditot végezni.

A CoderWebnél elérhetőek ezek a szolgáltatások, írj nekünk üzenetet, ha tökéletesítenéd webáruházad oldalának metaadatait, hogy nagyobb bevételre tehess szert!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. január 12.

Amint azt már te is tudod, a Google Analytics az az eszköz, amelyen keresztül mindent nyomon lehet követni, ami egy weboldal teljesítményével és online marketingtevékenységével kapcsolatos. Segít következtetéseket levonni és fontos döntéseket meghozni a jövőbeli stratégiára vonatkozóan. Adatokat ad vállalkozásod számára a forgalmi források, a felhasználók által meglátogatott oldalak, az oldallal interakcióba lépő célközönség szegmenseiről, viselkedésükről és több száz más, a marketingfolyamatban fontos mérőszámról.

2023. október 27.

„Egy kép többet ér minden szónál” – azaz mondhatnánk akkor, ha az online videók nem örvendenének egyre nagyobb sikernek. Az alábbi kijelentésünk így hamar háttérbe szorul és az igazi kérdés az, hogy mennyit is ér egy videó?

Népszerű bejegyzések