Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
A metaleírás – angolul meta description – fogalmáról, mibenlétéről egy korábbi blogcikkünkben már írtunk, most hasznos tanácsokat szeretnénk adni a pár mondatos, figyelemfelhívó szöveg elkészítéséhez.
Először is azonban érdemes tisztázni: valóban szükséges-e a metaleírást elkészíteni? Bár nem kötelező elem, nagyon jó, ha van. Akárcsak a többi kitöltendő mezőt, ezt sem érdemes üresen hagyni az adminfelületen. Hova mi kerüljön?
A metaleírás célja tehát, hogy nagyon tömören összefoglalja, mi található az oldalon – terméket, kategóriát vagy blogbejegyzést látunk –, és kattintásra ösztönözze az olvasót, hogy az minél többet megtudjon az adott oldal tartalmáról.
Ahhoz, hogy ezt elérjük, érdekes, figyelemfelkeltő szövegre, lényegretörő előadásmódra és egyértelműségre van szükség. Van néhány alapszabály, amelyre követelményként kell tekintenünk egy ütős metaleírás készítése során.
Ezek a következők:
1. Szerepeljen benne a kulcsszó!
A kulcsszó egy olyan kifejezés, amit az emberek beírnak a keresőbe, mikor kíváncsiak egy adott termékre, szolgáltatásra, vagy amikor megoldást keresnek valamely problémájukra.
Éppen ezért a webáruházat érintő kulcsszavaknak szerepelnie kell minél több helyen az oldal szövegeiben, de nemcsak a blogbejegyzésekben, termékleírásokban, hanem a metaleírásban is. Lehetőleg a szöveg elején álljon ragozatlan formában.
2. Legyen érdekes és egyedi!
A Google találati listáján látható eredmények tartalmazzák az oldal metaleírását, amelynek figyelemfelkeltőnek kell lennie. Ha általánosságban írunk vagy nem adunk meg releváns információkat, akkor az emberek nem a mi oldalunkra fognak kattintani. Éppen ezért lényeges, hogy vonzó ajánlatot kínáljunk nekik.
Az is lényeges, hogy minden oldalra egyedi leírást készítsünk, mert a Google nem szereti a duplikálást. Hasonló termékeket is elláthatunk különböző metalírásokkal, olykor elég az is, ha egy-egy szót – például a termék színére, alakjára, árára vonatkozót – kicserélünk.
3. Legyen benne cselekvésre ösztönző kifejezés!
A call to action innen sem hiányozhat. Zárd a mondatot felszólítással: „Tekintsd meg…!”, „Látogass el…!”, „Ismerd meg…!” stb. Adj egyértelmű utasítást az érdeklődőnek, mit tegyen, hogy elérje a keresett terméket, szolgáltatást.
4. Tartsd be a megadott karakterszámot!
A jó metaleírás rövid, nem több 160 karakternél, sőt a 150-et se nagyon lépi túl. Ez azért fontos, mert a Google levágja a szöveg végét, ha az túl hosszú és három ponttal helyettesíti. Így sokszor a releváns információ törlődik.
A jó metaleírás elkészítése nem egyszerű feladat tehát, de nem lehetetlen. Számos marketingeszköz, SEO-eszköz tud segítséget nyújtani ebben. Sőt, az egyre népszerűbb ChatGPT is felhasználható e célra.
Egyértelmű utasításokkal (kulcsszó és karakterszám megadásával) a Google számára is elfogadható rövid meta description készíthető el így. A jövőben pedig egyre többször kerül előtérbe a szövegalkotások során is a mesterséges intelligencia.
Érdemes további, naprakész információkat szerezni a témában, kövesd figyelemmel honlapkészítés és keresőoptimalizálás blogunk írásait, mert itt mindig beszámolunk a friss hírekről.
A meta description megírásához hasznos lehet online marketinghez értő szakembert felkérni, illetve a régebbi szövegek átfogalmazásához egy SEO auditot végezni.
A CoderWebnél elérhetőek ezek a szolgáltatások, írj nekünk üzenetet, ha tökéletesítenéd webáruházad oldalának metaadatait, hogy nagyobb bevételre tehess szert!
Címkék
2019. november 26.
„Miért érdemes követni az aktuális trendeket, ha ki is lóghatunk a sorból?” - Merül fel legtöbbekben a kérdés, mikor weboldaltervezésre kerül a sor. Lehet-e egy honlap egyszerre egyedi és trendi? Amennyiben igen, mi a kulcs a tökéletes megjelenéshez? Ebben a bejegyzésben mindenre fény derül!
2021. április 26.
Egy üzleti weboldal legfőbb célja, hogy hatékonyan vonzza be a látogatókat és aktív ügyfelekké alakítsa őket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, a honlapnak kívül-belül rendben kell lennie. Megfelelő tartalmat kell szolgáltatnunk célközönségünk számára, mégpedig olyan formában, ami képes arra, hogy átadja szakmaiságunkat és segítsen a leendő ügyfelekkel történő bizalom kiépítésében.