Utolsó frissítés: Szerző:

Black Friday kisokos

Itt az idő felkészülni a 2021-es Black Friday kampányra. Kell ez neked egyáltalán? Hogyan készülj fel rá? Mi legyen az ajánlat? A CoderWeb Black Friday kisokosával minden kihagyhatatlan lépésre felkészítünk.

Ha bele akarsz vágni idén (is) a fekete pénteki őrületbe, azt most kell eldöntened. Ma már Magyarországon is nagyon fontos értékesítési lehetőség a Black Friday: a tavaly november végén elkészült kimutatások szerint legalábbis elég sok cég járt jól már 2020-ban is az ezzel kapcsolatos kampányával. Ha belevágnál, ideje elkezdened a kampányt – de ha kihagyod idén, akkor sem érdemes szó nélkül hagynod ezt az alkalmat.

Anti Black Friday kampány az ellenzőknek

Nem kenyered az árakciózás és nem szereted hergelni a vevőidet? Szíved joga, ráadásul sokan vannak, akik egyetértenek veled. Ha nemet mondasz a Black Friday őrületre és erre megvan az okod, azt nyugodtan kommunikálhatod is a vevőid felé!

Tavaly a Mountex túrabolt is így döntött, az ellenkampányuk pedig bombasiker lett. Te is kihasználhatod az alkalmat arra, hogy protestálj a véleményed mellett és mélyítsd a vásárlóid irántad érzett bizalmát.

Mi legyen a nagy durranás?

2021-ben november 26. lesz a fekete péntek napja. Rendszerint %-os kedvezményekkel szokták a webáruházak megörvendeztetni a vásárlóikat, de a vásárlásösztönzés kelléktára még bőven tartogat olyan lehetőségeket, amelyeket sikerrel vethetsz be ezen a napon.

Kombinálhatod is a kedvezményeket, vagy kötheted egy bizonyos összeg eléréséhez az árengedményt. Adhatsz kuponokat, ajándékokat. Szűkítheted kizárólag a visszatérő vásárlók jutalmazására. Inspirálódj más cégek ötleteiből, nézz utána a konkurenciád stratégiájának, ötleteljetek a kollégákkal. Bárhogyan is döntötök, a cél a vásárlásösztönzés legyen.

Rakd össze a kampányt

Ha kiszámoltad, mekkora árbevételre számítasz és milyen marketingbüdzsét tudsz hozzárendelni a Black Friday akciódhoz, akkor jöhet a kampányok összeállítása. Minél több fronton „támadsz”, annál biztosabb a siker. És itt ne csak a PPC hirdetésekre gondolj: mindenképp érdemes megtámogatni email-marketinggel is a felkészülést.

Érdemes lehet készíteni egy landing oldalt, amelyen összeszeded az akcióban részt vevő termékeket, a legfontosabb tudnivalókat, a kiszállítás és visszaküldés feltételeit, gyakori kérdéseket. Ugyanis az egynapos kedvezmények a vásárlótól komoly fókuszt igényelnek. Ha kétségei támadnak vagy bizonytalan valamiben, minél gyorsabban választ kell adnod neki.

Ellenőrizd a terhelhetőséget

A webáruházadnak és az árukészletnek is bírnia kell a hirtelen megnövekedett forgalmat. Előbbihez érdemes utánanézned a tárhelyszolgáltatódnál, hogy a várható forgalom tekintetében szükséges-e igazítani a jelenlegi kapacitásodon. Emellett nagyon fontos, hogy teszteld az oldalad sebességét is. A lassú betöltés épp olyan könnyen keresztülhúzhatja a számításaidat, mintha elszáll a szerver. Konzultálj a webfejlesztőddel, hogy minden készen álljon november végéig.

Töltsd fel a raktárkészleteket is, készülj fel a kiszállítás megnövekedett mennyiségére és a csomagolásra is. Ne feledd, idén télen áruhiány várható, ezért kalkulálj a hiánycikkek kiváltási lehetőségeivel is.

Ügyfélszolgálat a frontvonalban

Az ügyfélszolgálattal kapcsolatos teendők is a szokásos mennyiség sokszorosára nőhetnek a megelőző és a Black Friday-t követő napokon is. A gyorsaság itt is kulcskérdés lesz, ezért beépített chatbotokkal javíthatod a reakcióidőt.

Számolj vissza

Ösztönzőleg hat, ha az akció elindulásától visszaszámolsz a végéig egy méretes kijelzőn. Már a hirdetésekben és az e-mailekben is hangsúlyozhatod, hogy mindössze egyetlen napig érvényesek a kedvezményes árak. A vissza nem térő lehetőség ígérete és az időből való kifutástól való félelem együttesen segíthet legyőzni a vásárló kétkedését. Így növelheted a kosárértéket.

Ha követed a kisokosunk tanácsait, nagy baj már nem érhet. Más dolgod nem is lesz 2021. november 26-án, mint számolni a konverziókat és élvezni a sikert.

Címkék

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. április 06.

Sokan gondolják úgy, hogy a közösségi média korában vállalkozásuknak felesleges saját üzleti honlapot készíteniük. Miért költenének a tervezésre és a karbantartásra, ha a Facebookon és az Instagramon ingyen is jelen lehetnek? Az igazság az, hogy ezek a platformok valóban remek lehetőséget kínálnak az online jelenlétre, egy komoly vállalkozás számára azonban önmagukban még nem elegendőek!

2022. január 14.

Egy jól működő honlap legfontosabb eleme a főoldal, hiszen ez az a hely, ahová a látogatók többsége érkezik, itt érik őket az első impulzusok vállalkozásunkkal kapcsolatban. Különösen fontos tehát, hogy honlapunk főoldala mindig logikusan, átláthatóan legyen felépítve. Ezért most hoztunk pár tippet azzal kapcsolatban, hogy hogyan is kell kinéznie egy felhasználó- és keresőbarát főoldalnak, és mi az, amit a siker érdekében mindenképp tartalmaznia kell.

Népszerű bejegyzések