Utolsó frissítés: Szerző:

Mi az a Google Ads (Adwords) és hogyan működik?

Ha egy kicsit is otthonosan mozogsz az online marketing világában, egészen biztosan hallottál már a Google Ads (régi nevén Google Adwords) rendszeréről. Az Ads lehetővé teszi számodra, hogy vállalkozásod híre a világ bármely pontjára eljusson. Mindezt kiváló személyre szabhatóság és az anyagi lehetőségeidnek megfelelő lehetőségek mellett.

Ha azonban még nem hallottál erről a remek megoldásról, most megmutatjuk neked azt, mit is takar az Ads, miért érdemes neked is használnod, és belepillanatunk abba is, hogyan vághatsz bele a használatába!

Mi az a Google Ads (Adwords) és miért érdemes használnod?

A Google Ads, előző nevén Awords nem más, mint a Google 2000 óta működő online hirdetési rendszere, mely főként PPC (Pay Per Click), azaz kattintásalapú hirdetési lehetőséget kínál. Ez azt jelenti, hogy hirdetőként nem a megjelenítésért kell fizetned. Csupán azok után a hirdetéseid után von le tőled egy bizonyos pénzösszeget a rendszer, melyekre a felhasználók valóban rákattintanak.

Ez több szempontból is hatékony módszer. Egyrészt azért, mert ha kevés a kattintás, keveset is kell fizetned, ellentétben egy olyan banner hirdetéssel, melynek akár már megjelenítése is százezrekbe kerülhet egy nagy forgalmú oldalon.

Másrészt pedig azért, mert a Google ilyen módon motivált arra, hogy hirdetésedet a lehető legrelevánsabb helyeken jelenítse meg, így azt olyan felhasználók láthassák, akiket valóban érdekel.

2003-ban az Adwords rendszere az AdSense megoldással bővült, melynek köszönhetően a különböző weboldalak tulajdonosai saját felületükön Google hirdetéseket jeleníthetnek meg, ennek köszönhetően az Ads kampányok keretében létrehozott hirdetéseid rengeteg helyen megjelenhetnek és hatékonyan juthatnak el olyan helyekre, ahol másképp csak nehezen tudnád megszólítani saját célközönségedet.

Hogyan indíthatsz saját Ads kampányt?

Egy saját Ads kampány létrehozása alapvetően egyszerű feladat. Első lépésként azt kell eldöntened, milyen formában fizetsz az általad létrehozott hirdetésekért. Magyarországon ezt bankkártya segítségével, vagy saját virtuális fiók létrehozásával is megteheted, melyet Ads felhasználói felületeden hozhatsz létre.

Itt beállíthatod azt a napi költség keretet, ami számodra ideális annak érdekében, hogy látogatókat vonzz saját oldaladra. Természetesen minél többet költesz napi szinten a megjelenítésre, annál nagyobb az esélye annak, hogy aktív látogatókat, vásárlókat tudsz honlapodra csábítani. Az ilyen módon finanszírozott hirdetések megjelenítésére a Google keresőjében, valamint a Display Hálózat segítségével, az AdSense programban résztvevő weboldalakon is lehetőség nyílik.

Saját hirdetéseidet személyre szabhatod abból a szempontból, hogy mely régiók látogatói számára jelenjenek meg. Lehetőséged van lokális megjelenítésre, mely akár egy országra, vagy egy ország adott területeire (például megyékre) is korlátozódhat. De nemzetközi tevékenység esetén viszont reklámod akár az egész világon megjelenhet.

A rendszerben nem csak a fentebb említett, kattintásalapú stratégia beállítására van lehetőség. Hirdetéseid után megjelenítés vagy konverzió alapján is fizethetsz.

A kattintásos megoldás akkor a legjobb, ha a célod az, hogy minél több látogatót szerezz. A megjelenítés alapú hirdetéseket abban az esetben érdemes választanod, ha célod a márkád minél szélesebb körben történő megismertetése. Míg a konverzióalapú megoldás esetében a fizetés valamilyen elvégzett művelethez, például egy űrlap kitöltéséhez vagy vásárláshoz kötött. Így ez azoknak kedvez, akiknek a célja, hogy minél több, aktív felhasználót szerezzenek.

Ha ezeken az alapokon sikerült túllépned, nincs más dolgod, mint a számodra releváns kulcsszavak meghatározása és a hirdetés elkészítése. Ha pedig sikeresen megalkottad első, saját reklámodat, a Google eszközeinek köszönhetően részletesen nyomon követheted a konverziókat, és azt, milyen mértékben segítik az Ads hirdetések weboldalad látogatottságának fellendülését.

Hogyan tovább?

Természetesen ezek csak a legalapvetőbb dolgok, melyeket egy Ads kampány létrehozásáról érdemes tudnod. Éppen ezért a jövőben kissé részletesebben is beleássuk magunkat a megoldás rejtelmeibe.

Ha addig is szeretnél többet tudni a lehető legjobb online marketing megoldásokról, nézz szét blogunkon, és olvass bele azokba a cikkeinkbe, melyek segítenek a megjelenésben és funkcionalitás terén is tökéletes üzleti weboldal létrehozásában!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. augusztus 05.

Bár a sablonokra épülő weboldalaknak is vannak előnyei, az egyedi weboldal hatékonyságával ritkán veszik fel a versenyt. Persze minden szentnek maga felé hajlik a keze, de mutatunk 6 olyan előnyt, amivel leginkább az egyedi weboldal dicsekedhet.

2023. szeptember 21.

Sokféle megoldás létezik arra, hogy interakcióra bíztasd a látogatót. A weboldalba ágyazott űrlapok vagy formok a legegyszerűbb módot kínálják feliratkozók gyűjtésére, vásárlói vélemények bekérésére, árajánlat kérésére és kapcsolatfelvételre egyaránt. Cikkünkből megtudhatod, mi az az 4 megoldás, amik közül legalább egyet biztosan érdemes használni egy korszerű weboldalon.

Népszerű bejegyzések