Utolsó frissítés: Szerző:

Ezek a legfőbb okok, amiért a felhasználók weboldaladra látogatnak

Egy honlap kizárólag akkor lehet sikeres, ha képes kiszolgálni a felhasználói igényeket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, tudnunk kell azt, hogy a látogatók miért is kattintanak rá.

Az okok meglehetősen változatosak lehetnek, azonban a motivációkat könnyedén elkülöníthetjük néhány csoportra, melyek ismeretében jobban megérthetjük azt, mire is van szüksége igazán a célközönségünknek.

Éppen ezért ebben a bejegyzésben megmutatjuk azt, mi lehet annak az oka, hogy a látogatók rákattintanak weboldaladra, és milyen tartalmat érdemes kínálnunk nekik cserébe annak érdekében, hogy ne érje őket csalódás.

Megismerni valami újat

Az internet legnagyobb varázsa talán abban rejlik, hogy néhány kattintással szinte bármilyen tudás elérhető. Így egyáltalán nem véletlen, hogy az egyik legnagyobb potenciál az edukatív tartalmakban rejlik.

Az emberek szeretnek valami újat tanulni, pláne abban az esetben, ha a frissen megszerzett tudás segít valamilyen problémájuk megoldásában. Az ilyen jellegű informatív tartalom akkor is sokat segít honlapod forgalmának növelésében, ha a weboldal fő célja nem az oktatás, hanem mondjuk az értékesítés.

Egy érdekes témákkal foglalkozó vagy oktató jellegű szakmai blog például SEO szempontjából kiemelkedően hasznos lehet és rengeteg látogatót bevonz, akikből a későbbiek során akár lojális vásárló is lehet.

Fontos információkat szerezni

A tanulás mellett gyakori ok a látogatásra az információszerzés. Amit ugyanis korábban a tudakozótól kellett vagy épp egy aktuális napilapból kellett megtudnunk, most egy egyszerű kereséssel megtalálhatjuk a neten.

Elég csak a hírportálokra gondolnunk, de nagyon sok felhasználó látogatja az olyan oldalakat is, melyek bizonyos termékek árait hasonlítják össze különböző webshopokban. Az általános információszerzés mindennapos gyakorlattá vált, és rengeteg felhasználó kattint azért egy oldalra, hogy a lehető leggyorsabban tudjon megbízható online forrásokból tájékozódni, ha épp tudni szeretne valamit.

Inspirációt szerezni

Legyen szó főzésről, lakberendezésről vagy épp kézműves tevékenységekről, az emberek szeretik mások munkáját nézni és inspirációt szerezni azokból. Ahogyan az edukatív tartalmak száma, úgy az inspiráló jellegű oldalaké és végtelen.

Rengeteg blog és weboldal épül erre a motivációra, sőt, olyan, nagy közösségi platformok is, mint a Pinterest. Nem véletlen, hiszen az inspiráló kontent rengeteg látogatót vonz, és egy bizonyos tematika köré jó brand és sok reklám is építhető.

Megpakolni a virtuális kosarat

A járványhelyzetnek köszönhetően egyre népszerűbbé vált az online vásárlás, így egyre többen keresik fel direkt módon is a webáruházakat. Éppen ezért nem feltétlenül van szükséged körmönfont SEO trükkökre ahhoz, hogy oldaladra csábítsd az érdeklődőket.

Ha szeretnéd, hogy webshopod igazán népszerű legyen, érdemes megmutatnod, miért jobb nálad vásárolni, mint versenytársaidnál. Ebben leginkább a jól szövegezett termékleírások, a jó minőségű termékfotók és a vásárlói értékelések megjelenítése lehetnek a segítségedre. De természetesen a weboldalad által kínált felhasználói élmény sem utolsó szempont.

Elütni az időt

Rengeteg olyan felhasználó akad, akik nem feltétlenül egy szolgáltatást, egy terméket vagy információkat keresnek a neten. Sokkal inkább szórakozni és kikapcsolódni szeretnének, ennek érdekében kutatnak céljaiknak megfelelő tartalmak után.

Az elmúlt időszak bezártságának köszönhetően ez a motiváció egyre gyakoribb, és a már megszokott videók vagy az online zenehallgatás mellett egyre többen keresnek fel online streameket, néznek virtuális koncerteket vagy színházi előadásokat a neten.

Nem véletlen, hogy egyre népszerűbbek az olyan felületek, melyek lehetővé teszik azt, hogy élőben közvetítsünk valamit a virtuális téren keresztül. Az ilyen megoldások többsége ráadásul a saját weboldalakon megjelenő tartalmakban is integrálható.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. március 27.

A legtöbb honlap sikertelenségének hátterében az áll, hogy a tetszetős megjelenés ellenére nehezen kezelhetők, struktúrájuk kaotikus és átláthatatlan. A tervezés során rendkívül fontos a design, azonban nem szabad, hogy a megjelenésbe fektetett energia a használhatóság rovására menjen, és figyelmen kívül hagyjuk a felhasználók igényeit.

2023. március 29.

Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében.

Népszerű bejegyzések