Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Egy üzleti weboldal sikere rengeteg dolgon múlhat. Sok tulajdonos százezreket áldoz reklámra, mégsem megy úgy a szekér, ahogyan szeretné. Másoknak hirdetés sem szükség ahhoz, hogy weboldaluk mágnesként vonzza a látogatókat.
De mi lehet a siker kulcsa? A megfelelő megjelenés, a funkcionalitás, a tartalom, vagy épp a marketing mellett mi az, ami még segíthet bevonzani potenciális célközönségünket?
Most hoztunk néhány egyszerű pszichológiai trükköt, melyek segítségével nem csak a látogatók, de a vásárlók és aktív feliratkozók száma is hatékonyan növelhető!
A reklámpszichológia szerteágazó tudományág, melynek legfőbb célja a fogyasztók érzelmi és mentális motivációinak feltérképezése. Ezek ismeretében a hatáskeltés-befolyásolás eszközeinek és módszereinek kialakítása, segítve a reklámok kommunikációját a befogadókkal.
Az eszköztár pedig szinte végtelen. A megfelelő színek és formák használatától egészen a tartalom tökéletes felépítéséig és pozicionálásáig terjedhet.
Ha pedig a reklámpszichológiai kutatások eredményeit a weboldalunk felépítése során alkalmazzuk, akkor nagy eséllyel megerősíthetjük annak vonzerejét a célpiacunk felé, javíthatjuk az oldal teljesítményét, növekedhet a kattintások aránya, és akár az értékesítés is.
De milyen apró trükkökkel érhető el az, hogy weboldalunk hatékonyan tudja bevonzani az általunk megcélzott közönséget?
Ha látogatóként tévedünk egy új webhelyre, pillanatok alatt hozzuk meg a döntést azzal kapcsolatban, hogy tovább böngészünk-e, vagy továbbállunk. Ha úgy döntünk, maradunk, abban az esetben ismét döntésekkel találjuk szembe magunkat: hírlevélre történő feliratkozás, vásárlás, időpontfoglalás.
Ha egy webhely tulajdonosaként szeretnénk, hogy a látogatók a nekik megfelelő döntést hozzák, érdemes őket ösztönözni erre. Lehetőleg olyan eszközökkel, melyek nem agresszívan befolyásolják őket. És hogy hogyan érhetjük ezt el?
Fontos, hogy a weboldal szövegezése és megjelenése egyaránt a megfelelő cselekvésre ösztönözze látogatót. Ebben segít többek közt a szöveges tartalom tudatos tagolása és a jól látható, megfelelően pozícionált CTA-gombok használata is. A lényeg, hogy midnen lehetséges vizuális eszközzel igyekezzünk minél gördülékenyebben navigálhatóvá, egyszerűen befogadhatóvá és akadálymentessé tenni ajánlatainkat.
Tegyük világossá továbbá a szövegezésben, hogy a helyes döntés legfőképp a látogató érdekét szolgálja. Egy hírlevélre történő feliratkoztatás során például hangsúlyozzuk ki, a cselekvésbe való befektetés (a szükséges adatok megadása) elenyésző kiadás azokhoz az előnyökhöz képest, melyekhez a feliratkozás segítségével fogyasztóként hozzájuthat.
Ha a látogatók képesek márkánk küldetésével, akkor nagyobb valószínűséggel bíznak meg bennünk és lesznek elkötelezettek termékeink és szolgáltatásaink iránt. Annak érdekében, hogy ez működőképes legyen, természetesen éreztetni kell velük, hogy elkötelezettségünk nem egyszerű reklámfogás, hanem nagyon is valódi lelkesedés.
Ebben segíthet egy olyan, jól megtervezett bemutatkozó szekció, mely azon túl, hogy felvonultatja a márkánkkal kapcsolatos fontos tudnivalókat és érdemeket, a látogatót is a történet részévé teszi. Közelebb hozza hozzá a vállalkozást, és megmutatja neki azt, hogy cégünknél valódi, elkötelezett emberek dolgoznak.
Olyanok, akik nem egyszerűen elvégzendő feladat, hanem valódi küldetésként tekintenek munkájukra. Legyünk közvetlenek, egyediek, és kerüljük az olyan megoldások használatát, mint az előre gyártott sablonra épülő weboldal, vagy a profin beállított, céges környezetben készült stock fotók.
A személyes légkör megteremtése alapvetően fontos, azonban önmagában nem feltétlenül elég ahhoz, hogy új feliratkozókat és vásárlókat szerezzünk.
Oldalunk minél több lehetőséget kínál az interakcióra, a látogatók annál inkább úgy gondolják majd, hogy megbízunk bennük és a kezükbe adjuk a dolgok irányítását. Egyenrangú félként kezeljük őket, és nem próbáljuk irányítani, manipulálni őket. Ez pedig rendkívül sokat dobhat márkánk megítélésén, és rengeteg visszatérő, lojális ügyfelet szerezhet cégünknek.
Így hát ahol lehet, alkalmazzuk az interakció lehetőségét, és adjuk meg a látogatók számára annak lehetőségét, hogy eggyé váljanak a márkánkkal!
Címkék
2020. június 29.
Miben más egy webdesigner munkája, mint egy átlagos grafikusé? Miért bonyolult, összetett szakma a webdesign? Ebben a rövid cikkben a teljesség igénye nélkül összegyűjtöttük azokat a fontosabb dolgokat, melyek a két szakmát leginkább megkülönböztetik egymástól.
2019. február 25.
Korábban már említettük, mennyire fontos egy weboldal esetében a rendszeresen publikált, minőségi tartalom. Arról azonban még nem esett szó, hogyan állj neki a létrehozásának. Most hoztunk neked öt tuti tippet azzal kapcsolatban, hogyan gyárts te is hétről hétre olyan szöveges kontentet, mely nem csupán bevonzza a látogatókat, de arra is készteti őket, hogy újra és újra visszatérjenek weboldaladra!