Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Sokszor belefut az ember olyan céges honlapokba, melyeket különböző okokból nem lehet komolyan venni. Az összhatás pedig akkor a legrosszabb, ha a gyenge minőségű webdesign gyenge minőségű kontenttel párosul.
Ha egy vállalkozás már webes felületén is hanyagságot sugall, hogyan bízhatna meg benne az ember abban az esetben, ha üzletről van szó?
Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a négy legfontosabb dolgot, melyet mindenképp érdemes ellenőrizned azelőtt, hogy honlapod elérhetővé tennéd a nyilvánosság számára.
Hogy a felhasználók hogyan tudnak interakcióba lépni egy weboldallal, alapvetően meghatározza azt, megvalósulnak-e annak üzleti céljai. Egy működésképtelen vagy nehezen használható honlapot a látogatók pillanatok alatt elhagynak, és más alternatíva után néznek. Abban az esetben tehát, ha oldalunkat bizonyos böngészők nem megfelelően jelenítik meg, a siker máris halálra van ítélve.
Éppen ezért, mielőtt nyilvánosan elérhetővé tennék honlapunkat, fontos, hogy minden népszerűbb böngészőben teszteljük annak megjelenését és működéstét, különös hangsúlyt fektetve a reszponzivitásra. Érdemes kisebb és nagyobb monitoron, valamint különböző okoseszközökön is megbizonyosodni arról, hogy minden rendben, és a design egyben van, a különböző beállítások hatására sem hullik szét.
A legjobb eredmény elérése érdekében a tesztelési folyamatba érdemes több embert, akár egy teljes csapatot is bevonnunk, hiszen több szem többet lát, ezáltal a hibák hatékonyabban kiszűrhetők.
Egy új weboldaltól nem várhatja el a tulajdonos, hogy azonnal a keresőmotorok találati listájának élére kerüljön. Számos SEO szempont akad azonban, mellyel a fejlesztők már a publikálás előtt dolgozhatnak azon, hogy az oldal jobban teljesítsen az átlagnál. A szilárd alapok megteremtése biztosítja ugyanis azt, hogy az oldal később jól teljesítsen a keresési rangsorban.
Többször említettük már, hogy a megfelelően optimalizált tartalom mellett a hibátlan oldaltérkép és az akadálymentes navigáció is egy sikeres oldal alappilléreit jelentik. Csakúgy, mint a kielégítő betöltési sebesség, vagy az optimális meta leírások is. Élesítés előtt tehát bizonyosodjunk meg arról, hogy a lehető legtöbbet tettük annak érdekében, hogy a Google jó barátja legyen weboldalunknak.
Függetlenül attól, milyen jellegű oldalt szeretnénk üzemeltetni, honlapunknak meg kell felelnie bizonyos biztonsági elvárásoknak és adatvédelmi szabályozásnak. Ezeket az úgynevezett GDPR rendelet foglalja magába, mely a felhasználók adatainak száz százalékos védelmét szolgálja.
Bizonyos tevékenységek esetében, mint például az online üzletek üzemeltetése, különösen erős adatbiztonsági szempontokat kell figyelembe vennünk. Webshopot például kizárólag SSL tanúsítvány birtokában üzemeltethetünk, mely garantálja azt, hogy a vásárlók személyes információi egy esetleges hackertámadás vagy adathalász akció esetén sem kerülnek illetéktelen kezekbe.
Mielőtt oldalunk elstartolna, bizonyosodjunk meg arról, hogy biztonsági szempontból minden rendben, hiszen ellenkező esetben hanyagságunk nem csak kellemetlen meglepetéseket, de komoly pénzbüntetést is vonhat maga után.
Ugye mindenki találkozott már olyan céges honlappal, melynek már a főoldala is hemzseg a megszámlálhatatlan mennyiségű helyesírási hibától? És hát hogyan bízhatnánk meg üzleti szempontból egy olyan valakiben, aki már a legfontosabb céges adatait sem képes a magyar helyesírás szabályai szerint feltüntetni az egyik legfontosabb marketingfelületén?
Apró hibák persze bárkinél becsúszhatnak. Ezeket valószínűleg senki sem fogja majd nagyítóval keresni az oldalunkon. Azonban rendkívül fontos, hogy élesítés előtt többször is ellenőrizzük az oldal tartalmának nyelvhelyességét, akár több ismerős, vagy szakképzett lektor segítségével. A rossz helyesírás ugyanis a legtöbb igényes látogatót azonnal elriasztja honlapunkról.
Címkék
2024. augusztus 26.
Gondoltad volna? Amikor bármilyen csatornán kapcsolatba lépsz az ügyfeleiddel - történjen az egy hagyományos üzletben, az interneten, szöveges üzeneteken vagy közösségi médián keresztül -, az omnichannel marketing. De hogyan kellene ezeket a folyamatokat összehangolni és jól csinálni? Hogyan működik az omnichannel marketing? Cikksorozatunk 3. részében ennek jártunk utána.
2019. január 28.
A webdesign világa egy dinamikusan változó környezet, melyet az évről évre folyamatosan formálódó, alakuló trendek határoznak meg. A legtöbb ilyen irányzat tiszavirág-életű, azonban akadnak olyan vonulatok is, melyek a későbbiek során meghatározhatják a szakma további alakulását, fejlődését. 2018-ban az eleganciáé és a letisztult megjelenésé volt a főszerep.