Utolsó frissítés: Szerző:

Mit hoz a jövő? - ezek a trendek várhatók 2020-ban webdesign terén

A webdesign trendeket tekintve 2018 az elegáns minimalizmus éve volt. A letisztult és egyszerű megjelenés tovább hódított 2019-ben is, persze némi kísérletezéssel megbolondítva. Az évtized utolsó hónapjaiban leginkább a monokróm design és a tipográfia kreatív használata volt a jellemző.

A tervezők többsége azonban úgy tűnik, egyelőre csak kikacsintgatott a minimalizmus által biztosított komfortzónából, és a design-forradalom egyelőre elmaradt. De mi a helyzet a jövővel? Milyen trendek felemelkedése várható 2020-ban, és várható-e, hogy az új évtized radikális változást hoz majd a webdesign terén?

Sötét mód

Az elmúlt hónapokban különböző alkalmazások és weboldalak esetében is egyre népszerűbbé vált az úgynevezett sötét mód (dark mode) használatának lehetősége. A sötét mód beállításával a teljes felhasználói felületet sötét színűre változtatható, melynek célja főként a felhasználók látásának megóvása, valamint a gazdaságos energiafelhasználás elősegítése.

Tudományosan igazolt tény, hogy a sötét mód színei kevésbé fárasztják a szemet, így nem is roncsolják annyira a látóidegeket. Ez pedig az okoseszközök és az egyre növekvő, képernyő előtt töltött idő korában rendkívül hasznos megoldást jelent a felhasználók számára.

A sötét mód használatával ráadásul az energiafelhasználás is hatékonyabbá tehető. A Google adatai szerint például a Youtube sötét módban történő használatával nem kevesebb, mint 43% energiát takaríthatunk meg.

Tökéletlen egyediség

Az elmúlt években főként a geometria és a szimmetrikus formák bizonyultak irányadónak, azonban úgy tűnik, a designerek egyre inkább kezdik felfedezni a tökéletlenségben rejlő lehetőségeket. A kevésbé letisztult, vázlatos megjelenés a sablonos, minimalista design-nal ellentétben személyesebbé, egyedivé teheti arculatunkat.

Úgy tűnik tehát, 2020 a kézzel rajzolt ikonok, az asszimetrikus ábrák, valamint a grafikákból és fotókból álló, digitális kollázsok éve lehet. A lényeg, hogy minél egyedibb, minél ötletesebb megoldásokra és azok kreatív alkalmazására koncentráljunk.

3D és árnyékok

A kétezres évek elejére a legtöbben úgy gondolunk vissza, mint az interaktív webdesign, a 3D-s grafika, valamint a vizuálisan túlterhelt honlapok korszakára. Olyannyira sűrű volt ez az időszak, hogy a felhasználók hamar rá is untak a futurisztikus megjelenésre, és a tervezők lassan, de biztosan a letisztult, minimalista design felé vették az irányt.

Azóta rengeteg vizuális inger leülepedett, és felnőtt a grafikusok egy újabb generációja, akik a korábbinál sokkal ízlésesebben és letisztultabban tudják integrálni látványterveikben a háromdimenziós elemeket.

Éppen ezért egyre többen kísérleteznek a 3D-s grafikai szegmensek letisztult felhasználói felületeken történő integrálásával. Az eredmény sok esetben kifejezetten látványos és lenyűgöző, így egyáltalán nem kizárt, hogy 2020-ban a korábbinál gyakrabban találkozhatunk majd a minimalista megjelenésből kiemelkedő, látványos, térbeli elemekkel, a modern és a klasszikus design-elemek kombinációjával.

A minimalizmus továbbra is menő

Annak ellenére, hogy az új évtized a komplex design felemelkedését hozhatja magával, úgy tűnik, a fő csapásvonal továbbra is a letisztult, elegáns megjelenés. Nem véletlenül, hiszen az átláthatóság és egyszerű kezelhetőség továbbra is hozzájárulnak a hiánytalan felhasználói élmény felépítéséhez.

Egyik nagyon jó példa erre a monokróm webdesign, melyről már írtunk részletesebben is.

A minimalista weboldalak könnyebben alkalmazkodnak az okoseszközökön történő megjelenítéshez, gyorsabban töltenek be, és a figyelmünket sem terelik el a túlzott vizuális ingerek használatával.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. július 06.

Egy jó marketinges tudja, hogy a tesztelés a weboldal fejlesztésének utolsó és nélkülözhetetlen szakasza, ami az oldal későbbi sikerének a kulcsa. Persze utólag is ki lehet javítani a kisebb-nagyobb hibákat, viszont a nagyobb volumenű problémákat már az elején jobb elkerülni, hogy ne rontsa a vállalkozás sikerét. És most lássuk, hogy mi az a 4 dolog, amit érdemes tesztelni egy weboldalon, még mielőtt „bedobnád” a mély vízbe.

2018. november 13.

A legtöbb lojális látogató szívéhez a vizuális megjelenésen keresztül vezet az út. Azonban érdemes tudni, hogy néha egy első látásra tökéletesnek tűnő weboldal is hagyhat némi kívánnivalót maga után. Hogy miért? Ennek több apró, ám fontos oka is lehet. Mi ezek közül mutatjuk most meg neked a három leggyakoribbat.

Népszerű bejegyzések