Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Az elmúlt pár év tapasztalatai alapján elmondható, hogy mind a tervezői-, mind pedig az ügyféloldalról nézve a minimalizmus volt az a trend, ami a legnagyobbat ment. A letisztult weboldalak kiütéses győzelemmel arattak sikert a vizuálisan túlzsúfolt, színes honlapok felett, az i-re a pontot pedig a legegyszerűbb színkombinációkat alkalmazó, monokróm designnak sikerült feltennie.
Persze a kizárólag fekete és fehér színekre, valamint a szürke különböző árnyalataira épülő webdesign sokak számára elsőre túlságosan is puritánnak tűnhet, azonban érdemes tudni, hogy jóval több rejlik benne, mint azt elsőre gondolnánk.
Azt pedig, hogy miért működik annyira jól a kontrasztos, monokróm megjelenés, ebben a bejegyzésben bővebben is megmutatjuk!
Rengeteg nagy cég dönt a monokróm webdesign mellett, ez az elköteleződés pedig egyáltalán nem véletlen! A fekete-fehér színek megfelelő használata nem csupán egyszerű és átlátható honlapot eredményez, de elegáns, tekintélyparancsoló külsőt is kölcsönöz weboldalunknak.
Sokan úgy gondolják, a monokróm megoldások unalmasak, és használatukkal nem lehet megfelelően kihangsúlyozni egy vállalkozás egyéniségét, a vizuális megjelenésben rejlő lehetőségeket. Ez azonban egyáltalán nem igaz, hiszen a fekete és fehér színek használata nemhogy gátolja a grafikai elemek sokszínűségét, de segítségünkre is lehet az egységes arculat megalkotásában azáltal, hogy átgondolt, stabil, elegáns külsőt kölcsönöz a weboldalnak.
Az elegáns megjelenés már önmagában tükrözi azt, hogy komolyan veszed azt, amit csinálsz. Időt és energiát szánsz a megjelenésre, ebből adódóan pedig a munkád terén is körültekintő és igényes vagy.
Minél letisztultabb és átláthatóbb a honlapod, annál jobban képes ezt a profizmust közvetíteni a látogatók felé, és mi lehetne egyszerűbb és puritánabb, mint az igényesen kidolgozott, minimalista monokróm webdesign, ami azonnal képes megfogni az oldalra tévedő látogatót?
A monokróm design egyik legnagyobb előnye, hogy több célcsoport esetében is hatékonyan alkalmazható. Nem a színeken múlik ugyanis, kiket tudunk hatékonyan megszólítani általa, ezért is egy nagyon univerzális megoldás ez a stílus.
A fekete-fehér design pedig nem csak az elit közönség számára készült, elegáns oldalak esetében működik, de a fiatalos, dinamikus megjelenéshez is tökéletesen illeszkedik. A monokróm megjelenés egyszerre modern és igazi klasszikus, amelyből egy igazán ügyes designer a színek hiányával és képes kihozni az oldalad célközönsége számára imponáló maximumot.
A fiatalos, modern megjelenésre kiváló példa az angol Sam Day által tervezett, Genesis névre keresztelt projekt, mely egy fiktív vegán étterem számára készült portfóliómunka. Day víziója egyszerű, dinamikus és fiatalos, melyet az animációk és navigációs megoldások tesznek igazán egyedivé. Ezzel szemben a Chylak fantázianevet viselő sablon már jóval egyszerűbb, elegáns és klasszikus megoldásokat alkalmazva hat a felhasználók érzelmeire.
Mindkét esetben jól látható, hogy tökéletes hatás érdekében a grafikai elemek és illusztrációk stílusa, valamint minősége sokkal inkább számottevő az oldalon alkalmazott színsémánál.
Azt, hogy a monokróm webdesign valóban működik, világszerte több nagyvállalat marketingje és aktív honlapja is igazolja. Az olyan példák, mint például Nike vagy az Apple kampányai is alátámasztják, hogy az igazán jó tervezés nem a színes design-elemek halmozásán, sokkal inkább a kiegyensúlyozottságon és a kontraszt megfelelő alkalmazásán múlik.
Ha sikerül megtalálnod a tökéletes egyensúlyt a vizuális tartalom és a monokróm színhasználat között, biztos lehetsz abban, hogy egy megjelenését tekintve elegáns, első ránézésre mély benyomást keltő weboldal lesz a végeredmény. A megvalósításhoz pedig nincs is másra szükséged, mint egy jó szemű és ügyes kezű, profi webdesignerre!
2019. szeptember 16.
Ahogyan egy nyomtatott vagy digitális kiadvány, úgy egy weboldal esetében is alapvető igazság, hogy nem szólhat egyszerre mindenkihez. A különböző célközönség eltérő vizuális megjelenést, másfajta oldalfelépítést, és legfőképp: más tartalmat kíván. Ebben a cikkben éppen ezért azt mutatjuk meg, hogyan határozhatod meg célközönséged hatékonyan, és növelheted ezáltal honlapod potenciális látogatóinak számát.
2023. február 13.
Felgyorsult világban élünk, ami hatással van egész életünkre. Nem csoda hát, hogy weboldalad egy idő után elavulttá válik. Először a design az, ami megkopik, mivel legalább 1-2 évente új webdesignok, stílusok jelennek meg – ez azonban még nem feltétlenül jelenti azt, hogy ekkora időközönként újra kellene tervezned a weboldaladat. Azonban, amikor már az elavult kontent, a funkciók és a dizájn is az eladások rovására mennek, akkor itt az ideje a tettek mezejére lépni.