Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A webdesign terén a divat évről évre változik. Nem biztos azonban, hogy minden hóbortba érdemes fejest ugrani. Ami ma még korszerű és látványos, könnyen lehet, hogy holnapra már idejét múlttá és unalmassá válik.
Most megmutatjuk azokat a jeleket, amik arra utalnak, hogy egy divathullám mikor működhet hatékonyan egy üzleti weboldal esetében és mikor érdemes felugrani a trendvonatra.
A webdesign trendek folyamatos változásának két fő oka is van. Az egyik a technológia egyre gyorsabb fejlődése, a másik pedig a fogyasztói igények ezzel járó változása.
A technológiai változások a legtöbb esetben magukkal hozzák a formatervezés területén történő változásokra való igényt is, ez pedig az új trendek kialakulásához vezet. Elég például az okos technológia elterjedésével az elmúlt években népszerűvé vált reszponzív oldalakra gondolnunk.
A technológiai változások mellett a társadalom is folyamatosan változik. Az ízlésünk folyamatosa alakulása pedig a webdesign alakulásán is észrevehető. A kilencvenes évek weboldalainak esztétikája rendkívül különbözik egy modern webhelyétől. Ebben rendkívül látványos módon tetten érhető mind a technológia, mind a közízlés alakulása.
Egészen biztos, hogy találkoztunk már olyan üzleti weboldallal, melynek megjelenése egyáltalán nem passzolt az adott márka által képviselt imidzshez. Sokan próbáltak már meggondolatlanul meglovagolni aktuális trendeket, ám attól függetlenül, hogy valami trendi, még nem biztos, hogy mindenkinek beválik.
Egy prémium márkához sosem fog a fiatalos, újító megjelenés illeni, és egy dinamikus, élettel teli brandhez pedig kevésbé illik a letisztult, nyugodtságot tükröző design. Minden esetben figyeljünk oda arra, hogy csak akkor próbáljunk meg az aktuális trendekhez igazodni, ha azok megfelelően képesek márkánk identitásának és küldetésének reprezentációjára.
Márkánk arculata nagyban kötődik ahhoz, hogy célközönségünk mire kíváncsi. Ha nem tudjuk megfogni azt a demográfiai szempontból fontos réteget, akiknek szeretnénk megoldást kínálni a problémáira, a legdivatosabb, legelegánsabb design sem segít.
Fontos tehát, hogy jól ismerjük saját márkánk célközönségét, és kizárólag akkor igazodjunk az aktuális trendekhez, ha azok megfelelnek azoknak a látogatóknak, akik oldalunk törzsközönségét képzik.
A célközönség pontos feltérképezésével és a weboldal kialakítása során való jelentőségével már több, korábbi cikkben is foglalkoztunk.
Sok példát láttunk már arra, hogy egy honlap kizárólag azért változtatott megjelenésén, hogy jobban idomuljon az aktuális trendekhez, azonban az új megjelenés ennek ellenére semmit sem adott hozzá a felhasználói élményhez.
Oldalunkat pedig kizárólag akkor érdemes igazán újratervezni, ha attól korszerűbb és igényesebb lesz megjelenése, és az új design esetlegesen funkcionalitás terén is többet nyújt a felhasználóknak, mint a korábbi felület.
Az aktuális divathullámok sok esetben értékes újításokat hordoznak magukban, melyekre érdemes odafigyelni. Nem feltétlenül kell azonban minden új, korszerűnek tűnő hóbortnak feltétel nélkül behódolnunk.
A lényeg, hogy tisztában legyünk saját márkánk küldetésével és célközönségünk igényeivel, és ennek fényében mindig törekedjünk arra, hogy webes felületünkön a legjobb formánkat nyújtsuk.
Egy üzleti honlap ugyanis egy vállalkozás arculatának legsikeresebb reprezentációs felülete lehet abban az esetben, ha korszerű és minden funkcióját tekintve hibátlanul működik. Néhány évente éppen ezért nem árt egy kis vérfrissítés, mely, ha jól csináljuk, rengeteg új, elégedett látogatót hozhat honlapunkra.
Címkék
2021. március 23.
Üzleti weboldal építése során sokakban felmerül a következő kérdés: valóban szükség van a gyakran ismétlődő kérdéseket összegyűjtő oldalra, vagy egyszerű idő és energiapazarlás a megtervezése? A válaszunk pedig egyértelműen az, hogy nem szabad spórolni rajta. Valóban szükség van rá!
2022. április 05.
Az online marketing mára a legfontosabb dolog lett egy vállalkozás életében. Sokan azonban még mindig úgy gondolják, hogy a webes jelenlét letudható egy üzleti honlap megtervezésével. Az igazság azonban az, hogy egy valóban jól működő stratégiába ennél jóval több munkát és energiát kell fektetni, hiszen egy honlap önmagában még nem vonzza mágnesként a látogatókat és az aktív ügyfeleket.