Utolsó frissítés: Szerző:

Mi a visszafordulási arány, és hogyan orvosolható, ha túl magas?

A visszafordulási arány egy weboldal esetében olyan fogalom, ami sokak számára elsőre rémisztően hangzik. Ha megtanuljuk azonban felmérni és kezelni, megértjük az okait, nem lesz más, mint egy statisztikai adat, amit saját hasznunkra fordíthatunk és profitálhatunk belőle.

Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttük a legfontosabb dolgokat azzal kapcsolatban, hogy jobban értsd, mi is a visszafordulási arány, és hogyan lehet segítségedre weboldalad felvirágoztatásában.

Mit jelent a visszafordulási arány?

A visszafordulási arány nem más, mint a Google Analytics egy mérőszáma. Olyan adat, mely azoknak a látogatóknak a számát mutatja meg, akik az oldaladra tévednek, majd onnan minden interakció nélkül fogják magukat és továbbállnak. Nem kattintanak tehát linkekre, nem játsszák le a videóidat, webshop esetében pedig egyetlen terméket sem tesznek a kosarukba. Eltöltenek némi időt a főoldalon, és úgy tűnnek el, mintha ott sem lettek volna soha.

Ez a távozás sokféleképp történhet. Más URL-re történő navigálással, a vissza gomb megnyomásával, vagy a böngésző teljes bezárásával is.

A nagy visszafordulási arány egyértelműen azt mutatja, hogy oldalad alapvetően sok látogatóval rendelkezik, ezek többsége azonban valamiért mégsem lép aktívan kapcsolatba honlapod tartalmával, tehát ügyfélszerzés szempontjából nem mondható hasznosnak.

De mi lehet ennek a legfőbb oka, és mi jelenthet megoldást a problémára?

Az eltöltött idő is számít

A visszafordulási arány önmagában még nem sokat jelent persze, érdemes az oldalon eltöltött időt is figyelembe venni. Ezek a statisztikai adatok segítenek abban, hogy feltérképezd, hogyan teljesít weblapod valójában.

Amennyiben utóbbi is alacsony, ez már problémás, és arra enged következtetni, hogy a látogatók nem olvassák a tartalmaidat, és valami elriaszthatja potenciális ügyfeleidet. Ezt sok esetben a rossz minőségű külső linkek, vagy fizetett forgalomforrások is előidézhetik, de érdemes azt is átgondolnod, hogy megfelelő minőségű kontentet biztosítasz-e az általad választott célközönség számára.

Hogyan orvosolható a probléma?

Az egyik legjobb módja a magas visszafordítási arány csökkentésének az, ha a bejövő forgalmat folyamatosan ellenőrzöd, az ilyen módon rendelkezésedre álló statisztikai adatokat pedig megpróbálod rendszeresen elemezni. Az ezekből a kutatásokból kinyert eredmények nem csak abban az esetben lehetnek hasznosak, ha az e-kereskedelemben utazol.

Sokat segíthetnek abban, hogy mind tartalmaidat, mind pedig online kampányaidat sokkal hatékonyabban tudd a jövőben pozícionálni, és megtaláld azt a célközönséget, melynek tagjai vállalkozásod szempontjából valóban releváns, potenciális ügyfélnek tekinthetők.

Lehetséges például, hogy a jövőben felesleges olyan hirdetésekért fizetned, melyekre az emberek rákattintanak, majd az oldalara navigálva mégsem töltenek ott időt, nem olvassák a tartalmakat, nem vásárolnak a webshopban. Az ezáltal megspórolt anyagiakat és energiát pedig befektetheted valami olyasmibe, ami nagyobb eséllyel vonz aktív látogatókat a honlapra.

Ilyen lehet egy jó tartalommarketing kampány is, vagy épp weboldalad megjelenésének, keresőoptimalizálásának fejlesztése. Sok esetben ugyanis a megjelenés, a rossz navigáció, vagy a funkcionalitás teljes hiánya is elriaszthatja a látogatókat egy adott oldalról!

Manapság tehát sokkal többet ér az, ha egy jól működő, igényes megjelenésű weboldal értékes és informatív tartalommal párosul, mintha költséges, kattintás alapon fizetett hirdetésekre költöd a verejtékes munkával megkeresett pénzt.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. július 18.

A háttérvideó napjainkban az egyik legnépszerűbb arculati elemnek számít, amit egyre több oldalon, egyre többféle módon használnak a tervezők. Nem véletlenül, hiszen látványos megoldás, ami lényegesen növelheti oldalad konverzióját. Hogy érdemes-e használni, leginkább attól függ, rendelkezel-e a megfelelő integrálásához szükséges technikai háttérrel, és szakmai tapasztalattal.

2019. január 16.

A legtöbb kisvállalkozás nem fordít elég időt arra, hogy weboldalát a keresőmotorok igényeihez igazítva adjon esélyt magának a nagyobb látogatottságra. Jól megválasztott kulcsszavakkal pedig az olyan keresők, mint a Google az egyik leginkább effektív marketing-alternatívának bizonyulnak. Miért olyan fontos, hogy a te céged is megfelelő hangsúlyt fektessen a keresőoptimalizálásra?

Népszerű bejegyzések