Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A világjárvány óriási szerepet játszott a növekedésben, mivel a több szabadidővel rendelkező emberek elkezdtek megismerkedni az alkalmazással. Sokan kerestek szórakoztató, változatos tartalmakat. Itt bárki lehet alkotó vagy trendteremtő.
A TikTok-on rengeteg különböző videót találhatsz: mesefilmeket, részleteket műsorokból, filmekből, podcastokból, tippeket, hogyan tanulj meg egy idegen nyelvet, hogyan oldj meg matematikai feladatokat, hogyan főzz gyorsan, bőrápolási rutinokat, kihívásokat.
Tartalma annyira változatos, hogy nem lehet unatkozni. Épp ellenkezőleg, függőséget okozhat.
Éppen a fent felsorolt dolgok azok, amelyek miatt sokan vonakodnak használni az alkalmazást, nemhogy beilleszteni a marketingstratégiájukba. Nem csoda, hiszen minden ismeretlen dolog eleinte megijeszt minket, nem is beszélve azokról a dolgokról, amelyek ilyen gyorsan fejlődnek.
Tényleg szükség van rá? Illik az én vállalkozásomhoz?
Ahhoz, hogy választ kapj ezekre a kérdésekre, meg kell értened az alkalmazást, látnod kell a benne rejlő lehetőségeket, és természetesen azt is, hogy milyen mértékben tudsz személyre szabott tartalmat létrehozni. Nem ajánlott egyszerűen átvenni a más platformokra készített szabványos videókat.
A TikTok algoritmusa erősen személyre szabott, ahol a felhasználók interakcióba lépnek, kommentálnak, és olyan tartalmakat találnak, amelyek látszólag nekik készültek.
Amikor egy TikTokot közzétesznek, az a felhasználók egy korlátozott csoportjának a „Neked” részében jelenik meg, azokéban, akik az alkalmazásban töltött előzményeik alapján a legjobban kapcsolatba léphetnek a videóval.
Ha ezek az emberek lájkok, megosztások vagy a fiók átlagánál magasabb megtekintési idő révén elkötelezettséget váltanak ki, az algoritmus megmutatja azt a hasonló érdeklődésű és viselkedésű új felhasználóknak. A folyamat ismétlődik, és ha a pozitív visszajelzések folytatódnak, a videó vírusként terjedhet.
Ha a kezdeti tesztcsoport nem hoz létre nagy elkötelezettséget, a TikTok egyre kevesebb felhasználónak fog megjelenni. Olyan ez, mint egy szavazási rendszer, amely újra és újra megismétlődik, amíg az értékek nem csökkennek. Ebben az esetben a márkaismertség számít, de nem annyira, mint más platformok esetében, így a kisvállalkozásoknak lehetőségük nyílik arra, hogy gyorsan növeljék közösségüket.
Egyre több márka látja a TikTok-ban rejlő lehetőségeket a közösségek növeléséhez, és a potenciális vásárlók megnyeréséhez. Akár saját tartalmakkal, akár a „TikTokeresekkel” való partnerségek révén a márkák egyre merészebbek.
A Facebookhoz vagy az Instagramhoz hasonlóan azok a felhasználók, akik már korán meglátták a TikTok-ban rejlő lehetőségeket, egyre nagyobb közösségeket hoznak létre.
Elkötelezett, eredeti tartalmakat alkotnak, amelyek vírusszerűen terjednek. Minél jobban törődnek a TikTok közösségük növekedésével ebben az időszakban, amikor a verseny nem olyan nagy, és a megjelenítési terület nem olyan versenyképes, annál valószínűbb, hogy gyorsabban fognak növekedni.
Ezen a ponton a promóciós költségek a TikTokon akár 3-4-szer alacsonyabbak is lehetnek a Facebookhoz és az Instagramhoz képest, ha a megtekintésekről, vagy a követőkről beszélünk.
A legtöbb márka számára azonban a TikTok egy figyelemfelkeltő alkalmazás, és nem hasonlíthatjuk össze az eredményeket egy teljesítménycsatorna eredményeivel.
Címkék
2024. augusztus 19.
Az omichannel marketing fogalmáról és a multi-, illetve cross-channel marketing közötti különbségeket már kiveséztük az előző cikkünkben. Cikksorozatunk második részében azt fogjuk bemutatni, hogy mik az előnyei az ominchannel marketing stratégiai megközelítésének.