Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Az első teendő mindig a piackutatás. Erre azért van szükség, mert csak így mérheted fel, hogy kikből áll az ideális célközönséged és mekkora a kereslet az adott termék iránt. Érdemes utánajárni, kik és milyen célból vásárolnák meg az áruidat, legalábbis akkor, ha ráfizetés és veszteség nélkül, profitábilisan szeretnél működni.
Ne feledd, minden összefügg: ha ismered a célközönséged, akkor hatékonyabbak lesznek a hirdetéseid is a későbbiekben, illetve az ő igényeket kiszolgálva tudod kialakítani a webáruházat dizájnját, elhelyezni benne a különböző szolgáltatásokat – például bankkártyás fizetési lehetőséget.
De a piackutatásnak nemcsak a leendő vevőidre kell kiterjednie, hanem a konkurenciára is. Szerezz a versenytársakról is minél több információt, nézz utánuk az interneten, esetleg rendelhetsz is tőlük, hogy lásd, mik az erősségeik, illetve gyengeségeik.
Első lépésként nem árt SWOT-elemzést sem készíteni, amelyben a lehetőségeket és a veszélyeket is felméred. Ha úgy látod, hogy a webáruház indítása megéri a kockázatot, biztos vagy a sikeredben, akkor léphetsz is tovább a megvalósítás felé.
Már a kezdetekkor érdemes megbízni egy könyvelőt, aki segíteni tud a vállalkozás elindításában. Magánszemélyként ugyanis nem nyithatsz webshopot, ehhez valamilyen vállalkozói forma kell: bt., kft., de egyéni vállalkozó is lehetsz.
Fel kell venned a 4791 TEÁOR kódú Csomagküldő, internetes kiskereskedelem szolgáltatást a tevékenységi körödbe, de sok egyéb teendőd is van a hivatalos szervek felé. Az viszont jó hír, hogy a webáruház nyitása nem engedélyköteles és nincs végzettséghez kötve.
A szabályos működés érdekében el kell készítened az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési tájékoztató című dokumentumokat, mert ez kötelező eleme egy webáruháznak. Ezeket az írásokat elérhetővé is kell tenned a webáruházadban. Jön is tehát a legnagyobb feladat: a webáruház elkészítése.
Az egyik leglényegesebb dolog és akár a vállalkozásod sikere is múlhat rajta: a webáruház oldalának létrehozása. Alapvetően két választási lehetőséged van: vagy bérelsz egy webshopmotort, vagy készíttetsz egy egyedi webáruházat. Mi ez utóbbiban tudunk neked segíteni. Nézd meg referenciáinkat és meglátod, mennyire személyre szabott tud lenni ez a szolgáltatás.
A webáruház kialakításánál sok mindent figyelembe kell venni, szükség lesz egy jó domainnévre, tárhelyre, de egy jól felépített oldalszerkezetre is. Vannak kötelező elemei is webshopnak, ilyen például az impresszum, a kapcsolat vagy a Rólunk aloldal.
Kérd ingyenes ajánlatunkat, amennyiben teljesen egyedi webáruházra vágysz, olyanra, amit még a konkurencia is irigykedve figyel. A saját webshopnak számtalan előnye van, az egyik legfontosabb, hogy a kezdeti költségek után nem jár semmiféle komolyabb anyagi teherrel.
Az adminfelületet is úgy alkotjuk meg, hogy könnyen tudd kezelni és ha bármilyen módosításra van szükség a későbbiekben, ránk akkor is számíthatsz. Az egyedi arculattal ki tudsz tűnni, ezért a marketingtevékenységek során is nagyobb előnnyel indulsz, mint versenytársaid.
Amint elkészült a webáruház, fel kell tölteni a termékeket, lehetőleg jogtiszta fotókkal, videókkal illusztrálva. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO miatt fontos, hogy egyedi termékszövegeket alkoss, valamint legyenek informatív kategórialeírásaid és a blogod is legyen naprakész.
A SEO miatt persze sok más egyéb dologra is figyelned kell, például metaleírásokat is kell készítened. Ha ebben van szükséged segítségre, akkor is állunk rendelkezésedre, hiszen a CoderWeb csapata keresőoptimalizálással is foglalkozik.
A webáruházadban lévő termékekre akkor fognak rátalálni az emberek, ha különböző marketingtevékenységekkel eléred, hogy az megjelenjen számukra internetezés közben.
Az online marketing szolgáltatásunk része a webáruházhoz kapcsolódó Facebook-oldal létrehozása is. Hasznos tippeket ezzel kapcsolatban blogcikkeinkben is találsz.
Amennyiben megszületett benned az elhatározás, hogy sikeres webáruházat indíts és szeretnéd, hogy a hozzá kapcsolódó szolgáltatások kialakítását egy csapat végezze, akkor a CoderWebre számíthatsz!
Írj nekünk, keress minket elérhetőségeinken!
Címkék
2023. szeptember 26.
Világszerte megközelítőleg 5 milliárd ember használja az internetet napi szinten. Nem csoda, ha kezdő vállalkozóként te is arra vágysz, hogy kapj egy kis szeletet ebből a hatalmas tortából. Mielőtt azonban hátradőlnél és élveznéd munkád gyümölcsét, gondolnod kell azokra a dolgokra, ami a weboldal indítását előzi meg. Ezek képezik majd vállalkozásod sikerét.
2021. augusztus 08.
A landing oldal az online marketing egy fontos eszköze, melyet kifejezetten egy adott kampányhoz tervezünk legfőbb célja a lead és konverzió generálása, azaz, hogy a látogatói az átböngészés után rákattintsanak a vásárlásra vagy épp feliratkozásra ösztöntő CTA gombra. Most megmutatjuk azt, mi az az öt dolog, ami egy jól konvertáló landing oldal nem létezhet!