Utolsó frissítés: Szerző:

Út a sikeres webáruház felé: mik a kezdő lépések?

1. lépés: Piackutatás

Az első teendő mindig a piackutatás. Erre azért van szükség, mert csak így mérheted fel, hogy kikből áll az ideális célközönséged és mekkora a kereslet az adott termék iránt. Érdemes utánajárni, kik és milyen célból vásárolnák meg az áruidat, legalábbis akkor, ha ráfizetés és veszteség nélkül, profitábilisan szeretnél működni.

Ne feledd, minden összefügg: ha ismered a célközönséged, akkor hatékonyabbak lesznek a hirdetéseid is a későbbiekben, illetve az ő igényeket kiszolgálva tudod kialakítani a webáruházat dizájnját, elhelyezni benne a különböző szolgáltatásokat – például bankkártyás fizetési lehetőséget.

De a piackutatásnak nemcsak a leendő vevőidre kell kiterjednie, hanem a konkurenciára is. Szerezz a versenytársakról is minél több információt, nézz utánuk az interneten, esetleg rendelhetsz is tőlük, hogy lásd, mik az erősségeik, illetve gyengeségeik.

Első lépésként nem árt SWOT-elemzést sem készíteni, amelyben a lehetőségeket és a veszélyeket is felméred. Ha úgy látod, hogy a webáruház indítása megéri a kockázatot, biztos vagy a sikeredben, akkor léphetsz is tovább a megvalósítás felé.

2. lépés: A jogi feltételek megteremtése

Már a kezdetekkor érdemes megbízni egy könyvelőt, aki segíteni tud a vállalkozás elindításában. Magánszemélyként ugyanis nem nyithatsz webshopot, ehhez valamilyen vállalkozói forma kell: bt., kft., de egyéni vállalkozó is lehetsz.

Fel kell venned a 4791 TEÁOR kódú Csomagküldő, internetes kiskereskedelem szolgáltatást a tevékenységi körödbe, de sok egyéb teendőd is van a hivatalos szervek felé. Az viszont jó hír, hogy a webáruház nyitása nem engedélyköteles és nincs végzettséghez kötve.

A szabályos működés érdekében el kell készítened az Általános Szerződési Feltételek és az Adatkezelési tájékoztató című dokumentumokat, mert ez kötelező eleme egy webáruháznak. Ezeket az írásokat elérhetővé is kell tenned a webáruházadban. Jön is tehát a legnagyobb feladat: a webáruház elkészítése.

3. lépés: A webáruház létrehozása

Az egyik leglényegesebb dolog és akár a vállalkozásod sikere is múlhat rajta: a webáruház oldalának létrehozása. Alapvetően két választási lehetőséged van: vagy bérelsz egy webshopmotort, vagy készíttetsz egy egyedi webáruházat. Mi ez utóbbiban tudunk neked segíteni. Nézd meg referenciáinkat és meglátod, mennyire személyre szabott tud lenni ez a szolgáltatás.

A webáruház kialakításánál sok mindent figyelembe kell venni, szükség lesz egy jó domainnévre, tárhelyre, de egy jól felépített oldalszerkezetre is. Vannak kötelező elemei is webshopnak, ilyen például az impresszum, a kapcsolat vagy a Rólunk aloldal.

Kérd ingyenes ajánlatunkat, amennyiben teljesen egyedi webáruházra vágysz, olyanra, amit még a konkurencia is irigykedve figyel. A saját webshopnak számtalan előnye van, az egyik legfontosabb, hogy a kezdeti költségek után nem jár semmiféle komolyabb anyagi teherrel.

Az adminfelületet is úgy alkotjuk meg, hogy könnyen tudd kezelni és ha bármilyen módosításra van szükség a későbbiekben, ránk akkor is számíthatsz. Az egyedi arculattal ki tudsz tűnni, ezért a marketingtevékenységek során is nagyobb előnnyel indulsz, mint versenytársaid.

4. lépés: A termékek feltöltése, szövegek létrehozása

Amint elkészült a webáruház, fel kell tölteni a termékeket, lehetőleg jogtiszta fotókkal, videókkal illusztrálva. A keresőoptimalizálás, azaz a SEO miatt fontos, hogy egyedi termékszövegeket alkoss, valamint legyenek informatív kategórialeírásaid és a blogod is legyen naprakész.

A SEO miatt persze sok más egyéb dologra is figyelned kell, például metaleírásokat is kell készítened. Ha ebben van szükséged segítségre, akkor is állunk rendelkezésedre, hiszen a CoderWeb csapata keresőoptimalizálással is foglalkozik.

5. lépés: Marketingtevékenységek

A webáruházadban lévő termékekre akkor fognak rátalálni az emberek, ha különböző marketingtevékenységekkel eléred, hogy az megjelenjen számukra internetezés közben.

Az online marketing szolgáltatásunk része a webáruházhoz kapcsolódó Facebook-oldal létrehozása is. Hasznos tippeket ezzel kapcsolatban blogcikkeinkben is találsz.

Amennyiben megszületett benned az elhatározás, hogy sikeres webáruházat indíts és szeretnéd, hogy a hozzá kapcsolódó szolgáltatások kialakítását egy csapat végezze, akkor a CoderWebre számíthatsz!

Írj nekünk, keress minket elérhetőségeinken!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2022. február 16.

Többször foglalkoztunk már azzal, hogy egy üzleti weboldal számára mennyire fontos, hogy elnyerje látogatói bizalmát. Az egyik legfontosabb dolog ebből a szempontból oldalad megjelenése, azonban érdemes tudnod azt, hogy a külső nem minden. Most megmutatjuk, mik azok a dolgok, amik segítenek abban, hogy honlapoddal minél több új vásárlót, feliratkozót, követőt szerezhess!

2020. január 21.

A sikeres weboldal kulcsa a minőségi webdesign és az érdekes tartalom összhangja. De hogyan igazodhat egymáshoz a kettő? Az alábbi bejegyzésben megmutatjuk, miért fontos a megjelenés és a tartalom közti egyensúly megteremtése, és azt is, hogyan segítheti az egyik a másik kialakítását.

Népszerű bejegyzések