Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A különböző űrlapok használata lehetővé teszi, hogy bizonyos folyamatokat leegyszerűsítsünk. Sokan azonban úgy gondolják, hogy elhelyezésük egy weboldalon macerás és ráadásul az összképet is lerontja, így nem éri meg a fáradtságot.
Az igazság azonban az, hogy az online űrlapok több szempontból is hasznosak lehetnek. Éppen ezért most megmutatjuk azt, miért érdemes neked is alkalmaznod őket és hogyan tehetik egyszerűbbé vállalkozásod működését!
Honlapod látogatóival és vásárlóiddal a kapcsolatépítés egyik legjobb módja, ha megkérdezed őket a veled kapcsolatos tapasztalatokról. Milyen az oldalad kezelhetősége, milyenek a tapasztalataik szolgáltatásaiddal, termékeiddel kapcsolatban?
Ahhoz, hogy egészen biztosan választ kapj ezekre a kérdésekre, érdemes egy néhány pontból álló űrlapot összeállítanod, melyet a célközönség tagjai néhány kattintással kitölthetnek. Sokkal nagyobb eséllyel kapsz ugyanis visszajelzéseket, ha az emberek úgy mondhatják el véleményüket, hogy azért nem kell különösebb erőfeszítésüket tenniük.
Az így kapott visszajelzéseket és véleményeket gyorsan és hatékonyan elemezheted, és weblapod használhatóbbá tétele, valamint vállalkozásod fejlesztése során is felhasználhatod őket.
Az online űrlapok egyik leggyakoribb felhasználási módja az e-mail küldésére egyszerűsítése. Egy egyszerű űrlap segít abban, hogy az ügyfeleknek rögtön az oldalról üzenhessenek neked, és ehhez ne kelljen külön belépniük saját e-mail fiókjukba.
Ehhez nincs szükség másra, mint néhány mezőre, melyen megadhatják személyes adataikat, például nevüket, e-mail címüket és telefonszámukat, valamint egy megírhatják a neked szánt üzenetet.
A GDPR-törvények bevezetése óta azonban érdemes odafigyelni arra, hogy csak olyan adatot kérj be, melynek kezelésére jogosult vagy. Fontos, hogy ezeknek a védelmére is kiemelt figyelmet kell fordítanod!
Annak érdekében, hogy látogatóid ki is töltsék a számukra készített űrlapokat, néhány apróságra érdemes odafigyelned a tervezés során.
Fontos, hogy az adott űrlap minél rövidebb, átláthatóbb és egyszerűbb legyen. Senki nem szeretne oldalakon keresztül görgetni, és ha túl sokat kell olvasni, esélyes, hogy a kitöltés már az űrlap felénél félbe marad.
Koncentrálj olyan kérdésekre, melyek valóban fontosak, és melyek segítségével begyűjtheted azokat az adatokat, melyek számodra a legfontosabbak.
A lényeg, hogy az adott űrlap kitöltése ne tartson túlzottan sokáig, és a lehető legkevesebb energiabefektetéssel elvégezhető legyen. Minél kevesebb mezőt kell szöveges tartalommal megtöltenie a felhasználónak, annál nagyobb az esély arra, hogy mindenre választ ad és annál kevesebb a lehetőség a hibázásra is.
És ne feledkezzünk meg arról sem, hogy űrlapjaink mobilon és egyéb okoseszközökön is elérhetőek legyenek. A felhasználók többsége ugyanis ma már nem feltétlenül laptopról vagy számítógépről használja oldalunkat, éppen ezért fontos a megfelelő reszponzivitás.
Alapvetően elmondható, hogy igen. Integrálásuk a weboldalon ugyanis egyáltalán nem körülményes, mégis rengeteget segíthetnek a felhasználói élmény javításában.
Sőt, az űrlapok segíthetnek a lead generálásban és abban is, hogy a begyűjtött adatokat saját hasznodra, honlapod és vállalkozásod fejlesztésére fordítsd.
Egyszóval azt javasoljuk, hogy ha weboldalad tervezése során olyan problémába ütközöl, mely egy űrlap beépítésével hatékonyan megoldható, ne habozz, bátran használd őket! Egy igazán jó designer ugyanis képes lesz azt úgy beépíteni a kezelőfelületbe, hogy egyáltalán nem akadályozza a felhasználókat. Sőt, javítsa a felhasználói élményt!
Címkék
2019. július 10.
Sokan gondolják úgy, hogy ha egy honlap elkészült és elérhetővé vált a böngészők számára, a munka befejeződött. A tervezési stádium befejeződésével a munka nem áll meg, a tennivalók folytatódnak. Egy jól működő weboldal ugyanis rendszeres karbantartást igényel, és csak akkor lehet igazán sikeres, ha elegendő időt szánunk az üzemben tartására.