Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Manapság rengeteg felhasználó böngészi a netet napi szinten, mobiltelefonján vagy egyéb okoseszközön. Nem véletlen, hogy a statisztikák szerint az aktív internet-felhasználók 85%-a szerint fontos, hogy egy üzleti weboldal minden készüléken megjeleníthető legyen.
A reszponzív weboldal jelentőségét már többször is hangsúlyoztuk, arról azonban még nem szóltunk, mitől is lesz jól működő egy mobilra és egyéb okoseszközökre optimalizált weboldal. Most megmutatjuk a leggyakoribb hibákat, melyeket némi odafigyeléssel és a megfelelő szakmai tudással elkerülhetünk reszponzív honlap tervezése esetén.
A tökéletes böngészési élmény szempontjából elkerülhetetlen, hogy látogatóinknak biztosítsuk a logikus, következetes navigációt. Ez a legjobban egy álátható menü formájában oldható meg. Reszponzív megjelenés esetén érdemes azonban jól átgondolni, milyen módszert is választunk ennek kivitelezésére.
Egy kizárólag számítógépen megjeleníthető honlap esetében jó alternatíva egy átlátható, statikus menüsáv. Abban az esetben azonban, ha több eszköze tervezünk, azaz reszponzív weboldal a cél, ez már kevésbé működőképes.
Amikor ugyanis csökken a képernyőméret, a navigációs sáv a képernyő felét elfoglalhatja, teljesen elrontva ezáltal a böngészési élményt.
Fontos, hogy reszponzív honlapkészítés esetén odafigyeljünk rá, hogy a képernyőmérettel együtt a menü mérete is arányosan csökkenjen. A legjobb megoldást ilyen esetekben a statikus fejléc menü helyett egy praktikusan lenyitható hamburger menü jelentheti, vagy a kettő kombinációja az adott felbontástól függően.
Az okoseszközök piaca kiszámíthatatlan. Szinte napról napra jelennek meg újabb telefonok, melyek a legkülönbözőbb képernyőméretekkel rendelkeznek. Éppen ezért nem mondhatjuk, hogy létezik olyan, standard méretezés, mely alapján hatékonyan fel lehetne építeni egy reszponzív weboldal formatervét.
Fontos tehát, hogy mobilra tervezett honlap tervezése esetén ne korlátozzuk magunkat bizonyos készülékeknek megfelelő képernyőméretekre. Gondolkodjunk olyan megjelenésben, mely minden eszközön, mérettől és a használt böngészőtől függetlenül, hatékonyan megjeleníthető.
Evidens dolognak tűnik, azonban mégis sokan esnek bele a következő hibába: a reszponzív megjelenés létrehozása után tartalmaikat nem optimalizálják megfelelően. Ez azt jelenti, hogy bizonyos bejegyzések vagy oldalelemek okoseszközök képernyőin nem, vagy nem megfelelő módon jelennek meg. Ez pedig nagyban csökkenti a böngészés élményét.
Az emberek többsége nem azért nyitja meg weboldalunkat mobiltelefonján vagy tabletén, hogy ízelítőt kapjon a tartalomból. Ugyanazt a teljes, gördülékeny böngészési élményt szeretné megtapasztalni, mintha asztali számítógépen vagy laptopon kattintott volna a cégünkre.
A tartalom megfelelő optimalizálása ráadásul nem csak a megjelenés, de a betöltési sebesség szempontjából is fontos. Mivel egy okostelefon vagy egy tablet nem rendelkezik azokkal a képességekkel, amikkel egy PC vagy egy laptop bír, így érdemes képeink és videóink méretét is ezekre az eszközökre optimalizálni.
A lassú betöltési sebességgel SEO-s szempontból már foglalkoztunk, így elég annyit megemlítenünk, hogy minél lassabban jelenik meg egy honlap a böngészőben, annál nagyobb a felhasználók visszafordulási aránya is.
Manapság a CMS keretrendszerek segítségével szinte bárki készíthet weboldalt, azonban ez nem jelenti azt, hogy az megfelelően is fog működni. Egy üzleti weboldal pedig nem lehet csak félig-meddig funkcionális. Felépítése minden szempontból megkívánja a profizmust.
Fontos, hogy célközönségünket a megfelelő minőségű tartalom mellett tökéletes funkcionalitással és megjelenéssel fogjuk meg. Éppen ezért nagy a jelentősége annak, hogy honlapunk a lehető legtöbb eszközön, hibátlanul megjeleníthető legyen.
Az ingyenes honlapkészítő megoldások a legtöbb esetben nem biztosítanak olyan lehetőségeket, melyek segítségével minden platformon tökéletes, hibátlanul működő reszponzív weboldalt készíthetnénk. Éppen ezért, ha szeretnénk ügyfeleinket hatékonyan megszólítani, érdemes a tervezés munkáját profi webfejlesztőkre és designerekre bíznunk.
2021. július 07.
Ha egy kicsit is otthonosan mozogsz az online marketing világában, egészen biztosan hallottál már a Google Ads (régi nevén Google Adwords) rendszeréről. Az Ads lehetővé teszi számodra, hogy vállalkozásod híre a világ bármely pontjára eljusson. Mindezt kiváló személyre szabhatóság és az anyagi lehetőségeidnek megfelelő lehetőségek mellett.