Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében. A siker érdekében fontos, hogy te is lépést tarts ezekkel a trendekkel, és vállalkozói stratégiádat ennek megfelelően alakítsd ki.
Azok a vállalkozások, amelyeknek sikerül alkalmazkodniuk, egy lépéssel mindig a versenytársak előtt járnak, míg azok, amelyek nem használják ki a digitális világban rejlő lehetőségeket, lemaradnak. A te vállalkozásod is tartozzon azok közé, akik figyelnek a részletekre, aminek érdekében 3 egyszerű tippel segítünk most neked.
A 2022-es e-kereskedelmi stratégia egyik alapeleme a social commerce, azaz a közösségi kereskedelem, ami lehetővé teszi a közösségi médiaplatformok használatát bizonyos termékek és szolgáltatások eladására vagy megvásárlására.
Az eMarketer tanulmánya szerint 2021-ben a 18-24 éves fogyasztók 55,5%-a, a 25-34 éves fogyasztók 48,7%-a vásárolt legalább egyszer a közösségi médiában. Emellett a SproutSocial által végzett kutatásból kiderült, hogy a vállalkozások 73%-a már átdolgozta a közösségi kereskedelmet a marketingstratégiájába, míg 79%-uk tervezi a bevezetését a következő két évben.
Tehát ha még nem kezdted el kihasználni a közösségi kereskedelem előnyeit, azt tanácsoljuk, hogy fontold meg, mert a legtöbb versenytársad már most is a közösségi platformokon keresztül értékesít, vagy tervezi ezt.
Hogy működik ez a gyakorlatban?
A legtöbb felhasználó felfedezi a termékeket, és közvetlenül tőlük vásárol. A jelenleg ezt a funkciót kínáló platformok közé tartozik a Facebook, az Instagram és a Pinterest, míg olyan platformok, mint a YouTube, a TikTok és a Twitter is bejelentették, hogy a közeljövőben hozzáadják ezt a funkciót.
A mesterséges intelligencia minden bizonnyal megváltoztatta a digitális marketing jövőjét, mivel minden évben sikerül megújítani a területet. Nagy segítséget jelenthet mind az induló, mind a már működő vállalkozások számára. Legyen szó PPC kampányokról, tartalom- vagy e-mail marketingről, a mesterséges intelligencia minden elemet segít javítani az értékesítés növelése és a fogyasztói élmény javítása érdekében.
Érdekesség: a mesterséges intelligencia előnyeit kihasználó márkák egyike az Amazon. A jól ismert Alexa virtuális hangasszisztens mellett az Amazon munkatársai számos más módon is használják a mesterséges intelligenciát, amelyek közül az egyik az, hogy bizonyos termékeket és szolgáltatásokat már azelőtt elküldenek a fogyasztóknak, mielőtt azok egyáltalán vásárlásra gondolnának. Rengeteg adatot gyűjtenek a felhasználókról, és ezen keresztül prediktív (előrejelző) analitika segítségével meg tudják jósolni az ügyfelek igényeit.
Már most is, de a jövőben a marketingesek még inkább a fogyasztói élményre fognak összpontosítani. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, alaposan meg kell érteni, hogyan gondolkodnak a fogyasztók, mit akarnak és mire van szükségük.
Minden felhasználó a lehető legszemélyesebb, saját igényeire szabott élményt szeretné, és ha ezt nem találja, akkor biztosan egy olyan márkához fordul, amely ezt kínálja. A fogyasztók azt szeretnék, hogy egyéni szinten közelítsék meg őket, és ne úgy kezeljék, mintha csak a termék megvásárlását választó tömeg részei lennének.
Ennek tudatában a marketingeseknek jobban kell majd összpontosítaniuk a közönséggel való tartós kapcsolatépítésre, de arra is, hogy megmutassák, hogyan tud egy márka hozzáadott értéket teremteni, és nem csak szolgáltatásokat nyújtani.
Címkék
2020. április 10.
A linkek keresőoptimalizálási szempontból továbbra is a legfontosabb besorolási tényezők egyikét jelentik. Az, hogy honlapunkon milyen hivatkozásokat használunk, illetve milyen más oldalak hivatkoznak ránk, jelentősen befolyásolhatja helyezésünket a keresőmotorok találati listáján.
2019. május 09.
A webdesign világa az a hely, ahol a trendek rendkívül gyorsan változhatnak, és a legfelkapottabb dolog is válhat egyik napról a másikra elavulttá és enyhén kínossá is. Most mutatunk nektek néhány olyan trendet, melyek egykoron sikeresnek számítottak, azonban képtelenek voltak arra, hogy felvegyék a versenyt egy változó kor változó vizuális igényeivel és elvárásaival.