Utolsó frissítés: Szerző:

Friss kutatásokkal alátámasztott trendek a digitális marketing világában

Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében. A siker érdekében fontos, hogy te is lépést tarts ezekkel a trendekkel, és vállalkozói stratégiádat ennek megfelelően alakítsd ki.

Azok a vállalkozások, amelyeknek sikerül alkalmazkodniuk, egy lépéssel mindig a versenytársak előtt járnak, míg azok, amelyek nem használják ki a digitális világban rejlő lehetőségeket, lemaradnak. A te vállalkozásod is tartozzon azok közé, akik figyelnek a részletekre, aminek érdekében 3 egyszerű tippel segítünk most neked.

1. Mitől létfontosságú a Social Commerce használata a kereskedelem során?

A 2022-es e-kereskedelmi stratégia egyik alapeleme a social commerce, azaz a közösségi kereskedelem, ami lehetővé teszi a közösségi médiaplatformok használatát bizonyos termékek és szolgáltatások eladására vagy megvásárlására.

Az eMarketer tanulmánya szerint 2021-ben a 18-24 éves fogyasztók 55,5%-a, a 25-34 éves fogyasztók 48,7%-a vásárolt legalább egyszer a közösségi médiában. Emellett a SproutSocial által végzett kutatásból kiderült, hogy a vállalkozások 73%-a már átdolgozta a közösségi kereskedelmet a marketingstratégiájába, míg 79%-uk tervezi a bevezetését a következő két évben.

Tehát ha még nem kezdted el kihasználni a közösségi kereskedelem előnyeit, azt tanácsoljuk, hogy fontold meg, mert a legtöbb versenytársad már most is a közösségi platformokon keresztül értékesít, vagy tervezi ezt.

Hogy működik ez a gyakorlatban?

A legtöbb felhasználó felfedezi a termékeket, és közvetlenül tőlük vásárol. A jelenleg ezt a funkciót kínáló platformok közé tartozik a Facebook, az Instagram és a Pinterest, míg olyan platformok, mint a YouTube, a TikTok és a Twitter is bejelentették, hogy a közeljövőben hozzáadják ezt a funkciót.

2. A mesterséges intelligencia tényleg teret nyert?

A mesterséges intelligencia minden bizonnyal megváltoztatta a digitális marketing jövőjét, mivel minden évben sikerül megújítani a területet. Nagy segítséget jelenthet mind az induló, mind a már működő vállalkozások számára. Legyen szó PPC kampányokról, tartalom- vagy e-mail marketingről, a mesterséges intelligencia minden elemet segít javítani az értékesítés növelése és a fogyasztói élmény javítása érdekében.

Érdekesség: a mesterséges intelligencia előnyeit kihasználó márkák egyike az Amazon. A jól ismert Alexa virtuális hangasszisztens mellett az Amazon munkatársai számos más módon is használják a mesterséges intelligenciát, amelyek közül az egyik az, hogy bizonyos termékeket és szolgáltatásokat már azelőtt elküldenek a fogyasztóknak, mielőtt azok egyáltalán vásárlásra gondolnának. Rengeteg adatot gyűjtenek a felhasználókról, és ezen keresztül prediktív (előrejelző) analitika segítségével meg tudják jósolni az ügyfelek igényeit.

3. A fogyasztói élmény fontosabb, mint valaha

Már most is, de a jövőben a marketingesek még inkább a fogyasztói élményre fognak összpontosítani. Ahhoz, hogy ez lehetséges legyen, alaposan meg kell érteni, hogyan gondolkodnak a fogyasztók, mit akarnak és mire van szükségük.

Minden felhasználó a lehető legszemélyesebb, saját igényeire szabott élményt szeretné, és ha ezt nem találja, akkor biztosan egy olyan márkához fordul, amely ezt kínálja. A fogyasztók azt szeretnék, hogy egyéni szinten közelítsék meg őket, és ne úgy kezeljék, mintha csak a termék megvásárlását választó tömeg részei lennének.

Ennek tudatában a marketingeseknek jobban kell majd összpontosítaniuk a közönséggel való tartós kapcsolatépítésre, de arra is, hogy megmutassák, hogyan tud egy márka hozzáadott értéket teremteni, és nem csak szolgáltatásokat nyújtani.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. december 13.

Abban minden marketinges egyetért, hogy egy sikeres cégnek rendelkeznie kell saját honlappal, illetve webáruházzal. Emellett – általában – abban sincs vita, hogy az oldalon blogot is el kell helyezni. A blogolás nagyszerű lehetőségeket rejt magában és most megismerhetsz egy apró trükköt, ami akkor lesz igazán hasznos, ha nincs időd új cikkeket feltölteni. Nézzük, miről is van szó!

2022. február 16.

Többször foglalkoztunk már azzal, hogy egy üzleti weboldal számára mennyire fontos, hogy elnyerje látogatói bizalmát. Az egyik legfontosabb dolog ebből a szempontból oldalad megjelenése, azonban érdemes tudnod azt, hogy a külső nem minden. Most megmutatjuk, mik azok a dolgok, amik segítenek abban, hogy honlapoddal minél több új vásárlót, feliratkozót, követőt szerezhess!

Népszerű bejegyzések