Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A tartalommarketing egy nagyon hatékony marketingeszköz, amely nagyszerű eredményeket hozhat, ha tudod, hogyan kell használni, mivel:
– a statisztikák szerint a cégek 80%-a tartalommarketing-stratégiákkal erősíti jelenlétét a virtuális környezetben;
– nagyobb hitelességet és bizalmat eredményez;
Tudtad, hogy csak a WordPress.com bloggerei havonta körülbelül 70 millió új cikket hoznak létre blogjaikon?
És ennek a számnak semmi köze a más tartalomkezelő rendszereken és platformokon közzétett blogbejegyzések hihetetlenül nagy mennyiségéhez, mint például a Medium vagy a Tumblr, ahol szintén több mint 500 millió blog található.
Más szóval, valahányszor új blogbejegyzést hozol létre vállalkozásod számára, a Google-on több millió más, a tartalommal egy napon közzétett új bejegyzéssel versenyzel, amelyek éppúgy versengenek egymással, mint az általad írt cikk a figyelem felkeltése érdekében.
Akár szeretjük bevallani, akár nem, akár hajlandóak vagyunk önállóan dolgozni, akár inkább másokra bízzuk weboldalaink tartalmának kezelését, minden vállalkozásnak szüksége van nagyszerű cikkekre, hogy láthatóságot és forgalmat szerezzenek.
Manapság nem számíthatsz nagy forgalomra akkor, ha nem teszel rendszeresen értékes, egyedi, jó minőségű tartalmakat webhelyedre.
A jobban dokumentált tartalom létrehozása érdekében a B2B vagy B2C vállalkozások számára tartalmat készítő vállalatok több mint fele 2021-ben kiszervezte tartalommarketing tevékenységét.
A statisztikákból az derült ki, hogy a marketingesek 81%-a tartalomírást, 40%-a a grafikai tervezéssel kapcsolatos feladatokat, 28%-a pedig a szerkesztéssel, lektorálással kapcsolatos SEO szolgáltatásokat szervezte ki.
Nem meglepő, hogy a tartalomírás a tartalommarketing leginkább kihelyezett része, tekintve, hogy az Orbit Media szerint átlagosan három-négy órát vesz igénybe egy kivételes cikk elkészítése.
Azonban a tartalomkészítő munkája nem ér véget egy cikk megírása után, hanem a legmegfelelőbb keresőoptimalizálási módszerek megtalálásával folytatódik.
Megfelelő optimalizálási technikák nélkül az oldalon és azon kívül a tartalom nem látható a keresőmotorok felhasználói számára, ami azt jelenti, hogy hiábavaló volt a megírt cikk.
Mind a B2B, mind a B2C szolgáltató vállalkozások nagyon nehéz kihívásnak találják a tapasztalt és hozzáértő tartalomkészítők megtalálását. A sok tartalommal kapcsolatos feladat kiszervezése azonban feltétlenül szükséges.
Persze innentől a következő akadályok is megjelenhetnek:
– a partnerek azonosításának nehézsége, a célközönség nyelvén történő tartalom létrehozásához;
– az értékek túl kicsik ahhoz, hogy demonstrálják a tartalomalkotásba való befektetés érdemeit;
– a tájékozott tanácsadásra képes partnerek azonosításának nehézségei;
– hatékony megoldások hiánya a partnerek részéről.
De még ezekkel az akadályokkal is, a legtöbb marketinges továbbra is úgy dönt, hogy másokra hagyatkozik a tartalomkészítés során, és folyamatosan arra törekszik, hogy alkalmas és tehetséges stratégiai partnereket találjon, akik közelebb viszik céljaihoz.
Fontos, hogy akár te generálod a tartalmakat, akár másnak szervezed ki, tudnod kell azonosulni céged konkrét célkitűzéseivel, hangnemével, hiszen csak így lehet hosszú távú sikert elérni.
Ha pedig segítségre van szükséged az online marketing kapcsán, vedd fel velünk a kapcsolatot!
Címkék
2023. március 29.
Amikor digitális marketingről beszélünk, elmondható, hogy egy olyan módszer, amely a siker magaslataira emelheti vállalkozásodat. De mindez csak egy jól kidolgozott, a márkának megfelelő, és az iparág új trendjeihez igazodó stratégiával lehetséges. Folyamatosan változó iparágként minden évben látjuk a várt és kevésbé várt trendek megjelenését, amelyek segítenek a jövő szélesebb perspektívájának fejlesztésében.
2020. november 17.
A webdesign terén a divat évről évre változik. Nem biztos azonban, hogy minden hóbortba érdemes fejest ugrani. Ami ma még korszerű és látványos, könnyen lehet, hogy holnapra már idejét múlttá és unalmassá válik. Most megmutatjuk azokat a jeleket, amik arra utalnak, hogy egy divathullám mikor működhet hatékonyan egy üzleti weboldal esetében és mikor érdemes felugrani a trendvonatra.