Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az online jelenlét mára a legtöbb vállalkozás számára természetessé vált. A cégek többsége igyekszik saját honlapján minél többet nyújtani látogatóiknak és a lehető leghatékonyabb módon megválaszolni az esetlegesen felmerülő kérdéseket.
Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években igencsak elterjedté vált a chatbotok használata, melyek automatizált módon segítenek abban, hogy ügyfélszolgálatunk hatékonyabban és gördülékenyebben működhessen.
Most megmutatjuk azt, hogyan is működnek a chatbotok, és milyen esetben lehet érdemes 2021-ben neked is alkalmaznod őket saját weboldaladon!
A chatbot nem más, mint a mesterséges intelligencia egy formája. Ez elsőre rendkívül sejtelmesen hangzik, azonban nem feltétlenül kell semmiféle futurisztikus, megfoghatatlan dologra gondolnod.
A chatbot gyakorlatilag nem más, mint egy egyszerű szoftver, mely előre programozott módon, vagy gépi tanulás segítségével utánozza, szimulálja az emberi beszélgetés élményét.
Utóbbi megoldás használata az üzleti weboldalak esetében nem igazán jellemző. Az előbbi, úgynevezett szkriptelt verziók ugyanis tökéletesen elvégzik a feladatot. Ezek előre meghatározott logikai kérdéssoron vezetik végig a látogatókat, a fejlettebb verziók pedig akár különböző adatbázisokhoz csatlakozva adjanak válaszokat a kérdéseinkre. Az olyan felhasználói preferenciákat is figyelembe véve, mint például a tartózkodási helyünk.
A chatbotokat persze egyáltalán nem nevezhetjük új megoldásnak, hiszen hosszú évek óta velünk vannak. A vállalkozások többsége azonban csak az elmúlt néhány évben kezdte kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.
Chatbotokat a cégek általában annak érdekében használnak, hogy a kommunikáció egy részét hatékonyan automatizálják. Ilyen lehet például az ügyfélszolgálati, vagy HR-es feladataik egyszerűsítése, de akár az online ajánlatkérés folyamatának egyszerűsítse is.
A leggyakrabban ezek a szoftverek irányított beszélgetés formájában segítenek a gyakran feltett kérdések megválaszolásában, ilyen módon hatékonyan veszik le a terhet a cég alkalmazottainak válláról.
De egyáltalán nem ritkák az olyan chatbotok se, melyek fő célja a vásárlói döntés megkönnyítése. Egy irányított beszélgetés például kiváló megoldás lehet az olyan, tanácstalan felhasználók számára, akik nem tudják eldönteni, egy adott webshop kínálatából mely termék lenne számukra a leginkább megfelelő.
Ilyen például egy chatbot a nemre, életkorra és személyes preferenciákra irányuló kérdések segítségével segíthet abban, hogy a vásárló a számára leginkább megfelelő döntést hozhassa.
Habár a chatbotok segítségével rengeteg kérdést tudunk hatékonyan megválaszolni, a teljes ügyfélszolgálati folyamatot az ezek a szoftverek még nem képesek kiváltani. Mindig akadhatnak ugyanis olyan személyre szabott kérdések és problémák, melyekhez elengedhetetlen egy hús-vér ügyfélszolgálatos kolléga segítsége.
Az azonban igaz, hogy az automatizált megoldások rengeteg terhet képesek levenni a vállunkról, és ügyfeleink életét is megkönnyítik, hiszen a gyakran felmerülő kérdések esetében nincs szükség arra, hogy e-mailben vagy telefonon érdeklődjenek vállalkozásunknál.
Összességében elmondható, hogy egy jól programozott chatbot szinte minden online vállalkozás számára jó döntés lehet, még azután is, hogy a körülöttük kerekített hype egy ideje lecsengeni látszik. Egyrészt segíthet az ügyfélszolgálati teendők minimalizálásában, másrészt pedig növelheti a vásárlói elégedettséget.
Annak pedig, hogy a mesterséges intelligenciát saját oldalunkon milyen formában használjuk, tulajdonképpen csak a fantáziánk szabhat határt, hiszen a chatbotokban rejlő lehetőségek tárháza az elmúlt években egyre csak szélesebbé vált. Ez a horizont pedig a jövőben nagy valószínűséggel ennél is tovább növekedhet.
Végeredményben tehát elmondható, hogy egy chatbot 2021-ben is kiváló szolgálatot tehet. Integrálása során azonban ügyeljünk arra, hogy a felugró ablakokhoz hasonlóan ne legyen tolakodó, megjelenése pedig illeszkedjen weboldalunk egészének dizájnjába.
Címkék
2023. november 24.
A honlap akkor éri el célját, ha informatív, azaz az oda látogató emberek megtalálják rajta, amit kerestek. Minél több időt töltenek az oldalon, annál nagyobb eséllyel veszik igénybe a meghirdetett szolgáltatásokat. Van azonban néhány dolog, ami elrettenti a felhasználókat a vásárlástól, megrendeléstől. A sok nyelvtani, helyesírási hiba például egyértelműen bizalmatlanságot szül. Cikkünkben bemutatjuk, mire érdemes figyelned ezzel kapcsolatban.
2020. december 28.
Az online marketing berkein belül az egyik leggyakrabban használt fogalom a lead. Sokszor merül fel weboldaltervezés, és főként landing oldalak készítése során. Utóbbiaknak ugyanis szerves része a leadek generálása. De mit is jelent pontosan a lead, mi az a lead generálás, és milyen eszközökkel szerezhetjük meg a számunkra hasznos lead-eket?