Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az online jelenlét mára a legtöbb vállalkozás számára természetessé vált. A cégek többsége igyekszik saját honlapján minél többet nyújtani látogatóiknak és a lehető leghatékonyabb módon megválaszolni az esetlegesen felmerülő kérdéseket.
Nem véletlen tehát, hogy az elmúlt években igencsak elterjedté vált a chatbotok használata, melyek automatizált módon segítenek abban, hogy ügyfélszolgálatunk hatékonyabban és gördülékenyebben működhessen.
Most megmutatjuk azt, hogyan is működnek a chatbotok, és milyen esetben lehet érdemes 2021-ben neked is alkalmaznod őket saját weboldaladon!
A chatbot nem más, mint a mesterséges intelligencia egy formája. Ez elsőre rendkívül sejtelmesen hangzik, azonban nem feltétlenül kell semmiféle futurisztikus, megfoghatatlan dologra gondolnod.
A chatbot gyakorlatilag nem más, mint egy egyszerű szoftver, mely előre programozott módon, vagy gépi tanulás segítségével utánozza, szimulálja az emberi beszélgetés élményét.
Utóbbi megoldás használata az üzleti weboldalak esetében nem igazán jellemző. Az előbbi, úgynevezett szkriptelt verziók ugyanis tökéletesen elvégzik a feladatot. Ezek előre meghatározott logikai kérdéssoron vezetik végig a látogatókat, a fejlettebb verziók pedig akár különböző adatbázisokhoz csatlakozva adjanak válaszokat a kérdéseinkre. Az olyan felhasználói preferenciákat is figyelembe véve, mint például a tartózkodási helyünk.
A chatbotokat persze egyáltalán nem nevezhetjük új megoldásnak, hiszen hosszú évek óta velünk vannak. A vállalkozások többsége azonban csak az elmúlt néhány évben kezdte kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket.
Chatbotokat a cégek általában annak érdekében használnak, hogy a kommunikáció egy részét hatékonyan automatizálják. Ilyen lehet például az ügyfélszolgálati, vagy HR-es feladataik egyszerűsítése, de akár az online ajánlatkérés folyamatának egyszerűsítse is.
A leggyakrabban ezek a szoftverek irányított beszélgetés formájában segítenek a gyakran feltett kérdések megválaszolásában, ilyen módon hatékonyan veszik le a terhet a cég alkalmazottainak válláról.
De egyáltalán nem ritkák az olyan chatbotok se, melyek fő célja a vásárlói döntés megkönnyítése. Egy irányított beszélgetés például kiváló megoldás lehet az olyan, tanácstalan felhasználók számára, akik nem tudják eldönteni, egy adott webshop kínálatából mely termék lenne számukra a leginkább megfelelő.
Ilyen például egy chatbot a nemre, életkorra és személyes preferenciákra irányuló kérdések segítségével segíthet abban, hogy a vásárló a számára leginkább megfelelő döntést hozhassa.
Habár a chatbotok segítségével rengeteg kérdést tudunk hatékonyan megválaszolni, a teljes ügyfélszolgálati folyamatot az ezek a szoftverek még nem képesek kiváltani. Mindig akadhatnak ugyanis olyan személyre szabott kérdések és problémák, melyekhez elengedhetetlen egy hús-vér ügyfélszolgálatos kolléga segítsége.
Az azonban igaz, hogy az automatizált megoldások rengeteg terhet képesek levenni a vállunkról, és ügyfeleink életét is megkönnyítik, hiszen a gyakran felmerülő kérdések esetében nincs szükség arra, hogy e-mailben vagy telefonon érdeklődjenek vállalkozásunknál.
Összességében elmondható, hogy egy jól programozott chatbot szinte minden online vállalkozás számára jó döntés lehet, még azután is, hogy a körülöttük kerekített hype egy ideje lecsengeni látszik. Egyrészt segíthet az ügyfélszolgálati teendők minimalizálásában, másrészt pedig növelheti a vásárlói elégedettséget.
Annak pedig, hogy a mesterséges intelligenciát saját oldalunkon milyen formában használjuk, tulajdonképpen csak a fantáziánk szabhat határt, hiszen a chatbotokban rejlő lehetőségek tárháza az elmúlt években egyre csak szélesebbé vált. Ez a horizont pedig a jövőben nagy valószínűséggel ennél is tovább növekedhet.
Végeredményben tehát elmondható, hogy egy chatbot 2021-ben is kiváló szolgálatot tehet. Integrálása során azonban ügyeljünk arra, hogy a felugró ablakokhoz hasonlóan ne legyen tolakodó, megjelenése pedig illeszkedjen weboldalunk egészének dizájnjába.
Címkék
2020. február 20.
A landing page ugyanis mind a webfejlesztésben, mind a marketingben jól ismert koncepció. Szakmán kívül azonban sokan továbbra sem tudják, mit is takar a megnevezés valójában, és miért lehet hasznos egy landing oldal egy olyan vállalkozás számára, melynek célja az online marketing fejlesztése, vagy a direkt online értékesítés. Ebben a bejegyzésben tisztázzuk fogalmat, és megmutatjuk azt, mik azok az alapvető dolgok, melyek egy jól működő landing oldal létrehozásához szükségesek.
2022. december 07.
Számtalan webáruház vérzik el rajta, mert annyira kézenfekvőnek tűnik, pedig mégsem az. Egy rosszul, vagy nem elég jól működő keresőmezőn nagyon sok eladást bukhatsz el. Hogyan kellene ennek kinéznie és milyen funkcióknak kellene megfelelnie, hogy tényleg jó legyen? Szerintem mindannyian jártunk már úgy, hogy betévedtünk egy webáruházba, ahol találtunk egy olyan terméket, aminek a megvásárlásán elgondolkodtunk, de szerettük volna előbb átnézni, kapható-e itt még hasonló.