Utolsó frissítés: Szerző:

Milyen képeket használj a weboldaladon?

Egy kép többet mond ezer szónál. Legalábbis így tartja a közmondás, ami, ha jobban belegondolunk, nem is lehetne pontosabb. Az, hogy weboldalunkon milyen minőségű képeket alkalmazunk, sokat elárul rólunk. Ez pedig egyaránt vezethet a látogatók megnyeréséhez, vagy elvesztéséhez is.

Milyen fotókat érdemes alkalmaznunk abban az esetben, ha szeretnénk fellendíteni forgalmunkat, és mik azok a hibák, melyeket tanácsos elkerülnünk?

Használjunk jogtiszta fotókat

Fontos, hogy weboldalunk felépítése során kizárólag legális forrásból származó képeket használjunk. Ezek lehetnek saját fotók, de ingyenes, vagy előfizetéses stock fotóoldalakról származó képek is. A lényeg, hogy saját tartalmunk illusztrálása érdekében soha ne éljünk vissza mások tulajdonával. Ez ugyanis rontja honlapunk hitelességét és a későbbiekben akár jogi vitákhoz is vezethet.

Ha szeretnél jogtiszta képeket használni a weboldaladon, összegyűjtöttünk neked néhány ingyenes, jogtiszta fotó letöltő oldalt.

Legyen célja a képeknek

Soha ne használjunk felesleges fotókat az oldalon csak azért, mert első ránézésre jól mutatnak!

Fontos, hogy az általunk alkalmazott képek mindig egy bizonyos, specifikus cél érdekében kerüljenek ki honlapunkra, például illusztráció egy szöveges tartalomhoz, vagy egy márkánk értékeit reprezentáló fejléckép. Ezekben az esetekben indokolt a jól megválasztott, témához illő fotók használata. A felesleges sallangot pedig felejtsük el, hiszen a szükségtelenül sok kép többet árthat weboldalunk forgalmának, mint amennyit használ.

Ne legyen túl nagy a felbontás

Minél nagyobb egy fotó felbontása, annál lassabban tölt majd be az adott honlap. A túlzottan nagyméretű képeket feltöltés előtt érdemes ideális méretűre zsugorítanunk, viszont igyekezzünk megtalálni azt a képméretet, melynek használatával az adott fotók még kifogástalan minőségben jelennek meg.

A megfelelő felbontás kiválasztása után nem árt használnunk egy kép optimalizálást sem, ami az adott képet észrevehető minőségromlás nélkül kisebb méretűre tömöríti. Erre az egyik nagyon hasznos szoftver az Optimizilla, de találni több hasonlót is. Ilyen módon nem kell feláldoznunk a vizuális élményt, és weblapunk is ideális sebességgel jelenik majd meg a látogatók által használt, különböző eszközökön.

Optimalizáljunk megfelelően

A keresési találatok szempontjából lényeges, hogy fotóinkat bizonyos leírásokkal, úgynevezett ALT attribútumokkal is kiegészítsük.

Ezek olyan, képeinkről készült, rövid leírások, melyeket a keresőmotorok szöveges tartalomként kezelnek, ám magán a honlapon nem jelennek meg. Mivel a keresők nem tudják még teljesen felismerni a képeket vagy az azokon található feliratokat, így az ALT attribútumok segíthetnek ebben nekik.

Éppen ezért fontos, hogy minden egyes feltöltött képnél adjuk meg ezeket a kulcsszavakat, mondatokat, hiszen így jóval nagyobb lesz az esélye annak, hogy a Google keresője képeink alapján is rátalál majd weboldalunkra, így ez keresőoptimalizálás szempontjából nem elhanyagolható tényező.

A legjobb képek ellenére is eltudja rontani az összhatást a nem megfelelő webdesign.
Olvasd el újabb hasznos cikkünket: Az egyszerű, de nagyszerű webdesign 3 alapfeltétele

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. február 20.

A landing page ugyanis mind a webfejlesztésben, mind a marketingben jól ismert koncepció. Szakmán kívül azonban sokan továbbra sem tudják, mit is takar a megnevezés valójában, és miért lehet hasznos egy landing oldal egy olyan vállalkozás számára, melynek célja az online marketing fejlesztése, vagy a direkt online értékesítés. Ebben a bejegyzésben tisztázzuk fogalmat, és megmutatjuk azt, mik azok az alapvető dolgok, melyek egy jól működő landing oldal létrehozásához szükségesek.

2022. augusztus 14.

A landing oldal az online értékesítés és a konverzióra csábítás hatékony eszköze. De csak akkor, ha a kivitelezés professzionális: a design segíti a konverziószerzést, a szöveg pedig ütős, meggyőző és nem hagyja a látogatót kihátrálni a konverzióból. A munka első felét nyugodtan bízd ránk. A másik feléhez pedig megmutatjuk, milyen elemekből kell állnia egy landing oldal szövegezésének ahhoz, hogy dőljenek a konverziók.

Népszerű bejegyzések