Utolsó frissítés: Szerző:

Az omichannel marketing 2024-ben - 2. rész

Az omichannel marketing fogalmáról és a multi-, illetve cross-channel marketing közötti különbségeket már kiveséztük az előző cikkünkben. Cikksorozatunk második részében azt fogjuk bemutatni, hogy mik az előnyei az ominchannel marketing stratégiai megközelítésének.

Az ominchannel marketing számos előnyt tartogat a vállalkozások számára, amiből ráadásul nem csak az online marketing révén értékesítő cégek, de a fizikai bolttal is rendelkező vállalkozások is profitálhatnak.

Az omnichannel marketing 7 előnye

1. Javítja az ügyfélélményt

Az ominchannel marketing lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy több platformon és eszközön keresztül kommunikáljanak a márkáddal és találkozzanak az üzeneteiddel. A személyre szabással kombinálva mind az ügyfelek lojalitása, mind a márka ismertsége növekedni fog.

2. Növeli a visszatérő vásárlók arányát

Az új ügyfelek vonzása szinte mindig drágább, mint a régiek újra célzása. Az omnichannel marketing használatával újra megcélozhatod azokat az ügyfeleket, akik már vásároltak a cégedtől vagy igénybe vették a szolgáltatásodat.

Ezáltal egy bizonyos fokú bizalom már kialakult a vállalkozás iránt, így valószínűleg a további szolgáltatások és termékek, illetve a különböző csatornákon hirdetett kedvezmények is felkelthetik a figyelmüket.

3. Rengeteg adatot biztosít az optimalizáláshoz

Az omnichannel megközelítés esetén viszonylag gyorsan át lehet látni, hogy mely csatornák működnek és mik azok, amelyek csak viszik a pénzt valós teljesítmény nélkül. Ez lehetővé teszi, hogy elvégezd a szükséges kiigazításokat a lemaradó marketingcsatornákon, és tovább építsd a kapcsolatokat, illetve a márka iránti elköteleződést a jól funkcionáló, eredményeket hozó csatornákon keresztül.

4. Magas ügyfélmegtartási arány és növekvő márkahűség

A fogyasztók mindig olyan márkától vásárolnak, amelyben megbíznak. Az omnichannel marketing konzisztens élményt biztosít a különböző platformokon. Minden platform egyedi és személyre szabott üzenettel rendelkezik a különböző vásárlók számára, ami nemcsak a márkahangot teszi egyedivé, de az ügyfelek bizalmát is építi, az érdeklődésüket is növeli. Ennek köszönhetően az ügyfélmegtartási arány és a márkahűség is növekedni fog.

5. Egyszerűbben teljesíthető ügyféléletutat kínál

Ha megérted, hogyan viselkednek az ügyfelek az értékesítési tölcséren végighaladva, az minden bizonnyal javítja a teljesítményt, és csökkenti a lemorzsolódási pontokat a fogyasztó életút során, illetve zökkenőmentesebben terelhetjük tovább az érdeklődőt a funnel következő pontjára.

6. Azonnali bevételnövekedés

A megnövekedett ROI az egyik legfontosabb mérőszám minden marketingtevékenységben. Pontos szegmentálással és személyre szabással az omnichannel marketing stratégia nagyon sikeres lehet. Az ügyfelek nagyobb elköteleződése több konverziót és magasabb ROI-t eredményez.

7. Integráltabb ügyvitel

Az omnichannel marketing egyik előnye, hogy együttműködésre készteti a cég különböző területeit. Ahelyett, hogy a különböző részlegek a saját céljaikért dolgoznának, itt egy olyan rendszert kapunk, amelyben a különálló osztályok egy cél érdekében egyesítik az erőiket. Jó ominchannel marketing példa erre az integrált ügyfélszolgálattal, értékesítéssel, marketinggel és készlet-erőforrás-tervezéssel rendelkező cég, ahol minden osztály egyetlen cél elérésére összpontosít.

Gyakran előfordul, hogy azoknál a vállalkozásoknál, ahol nem egy ilyen komplex szemlélet alapján szervezik a folyamatokat, minden osztály a saját, olykor más társosztállyal ellentétes céljáért dolgozik. Ez eléggé rontja a hatékonyságot és az eredményességet is.

Az omnichannel marketing egyik legnagyobb előnye tehát az, hogy kilép az online térből és nemcsak az internetes értékesítésre fókuszál. Bár felhasználja például az inbound marketing eszközeit is, ennél valamivel komplexebb az eszköztára, hiszen nemcsak a social mediára, a webáruházra vagy épp az e-mail-marketingre kell koncentrálnia.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. szeptember 17.

A saját weboldal egy vállalkozás esetében alapkövetelmény. Egyszerűbben kereshető, több információt tárolhatunk és rendszerezhetünk rajta, és a bizalomépítésben is erősebb eszköz. Az alábbiakban bemutatjuk azt, miért nem képes 2020-ban sem a közösségi média arra, hogy pótolni tudjon egy jól megtervezett, profi weboldalt!

2024. július 08.

Ma már szinte minden vállalkozásnak van weboldala. Legyen szó akár egy szolgáltatóról – például fodrászról, ügyvédről vagy grafikusról –, termelő/gyártó cégről vagy webshopról, a saját honlap már elengedhetetlen feltétele az üzleti érvényesülésnek. Azonban attól, hogy van egy többé-kevésbé működő és üzemelő weboldal a cég tarsolyában, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy az hatékony és segít elérni az üzleti célokat. Éppen ezért a nagy kérdés az, hogy: mikor van itt az ideje egy új weboldalnak?

Népszerű bejegyzések