Az omichannel marketing 2024-ben - 2. rész

Utolsó frissítés: Szerző:

Az omichannel marketing 2024-ben - 2. rész

Az omichannel marketing fogalmáról és a multi-, illetve cross-channel marketing közötti különbségeket már kiveséztük az előző cikkünkben. Cikksorozatunk második részében azt fogjuk bemutatni, hogy mik az előnyei az ominchannel marketing stratégiai megközelítésének.

Az ominchannel marketing számos előnyt tartogat a vállalkozások számára, amiből ráadásul nem csak az online marketing révén értékesítő cégek, de a fizikai bolttal is rendelkező vállalkozások is profitálhatnak.

Az omnichannel marketing 7 előnye

1. Javítja az ügyfélélményt

Az ominchannel marketing lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy több platformon és eszközön keresztül kommunikáljanak a márkáddal és találkozzanak az üzeneteiddel. A személyre szabással kombinálva mind az ügyfelek lojalitása, mind a márka ismertsége növekedni fog.

2. Növeli a visszatérő vásárlók arányát

Az új ügyfelek vonzása szinte mindig drágább, mint a régiek újra célzása. Az omnichannel marketing használatával újra megcélozhatod azokat az ügyfeleket, akik már vásároltak a cégedtől vagy igénybe vették a szolgáltatásodat.

Ezáltal egy bizonyos fokú bizalom már kialakult a vállalkozás iránt, így valószínűleg a további szolgáltatások és termékek, illetve a különböző csatornákon hirdetett kedvezmények is felkelthetik a figyelmüket.

3. Rengeteg adatot biztosít az optimalizáláshoz

Az omnichannel megközelítés esetén viszonylag gyorsan át lehet látni, hogy mely csatornák működnek és mik azok, amelyek csak viszik a pénzt valós teljesítmény nélkül. Ez lehetővé teszi, hogy elvégezd a szükséges kiigazításokat a lemaradó marketingcsatornákon, és tovább építsd a kapcsolatokat, illetve a márka iránti elköteleződést a jól funkcionáló, eredményeket hozó csatornákon keresztül.

4. Magas ügyfélmegtartási arány és növekvő márkahűség

A fogyasztók mindig olyan márkától vásárolnak, amelyben megbíznak. Az omnichannel marketing konzisztens élményt biztosít a különböző platformokon. Minden platform egyedi és személyre szabott üzenettel rendelkezik a különböző vásárlók számára, ami nemcsak a márkahangot teszi egyedivé, de az ügyfelek bizalmát is építi, az érdeklődésüket is növeli. Ennek köszönhetően az ügyfélmegtartási arány és a márkahűség is növekedni fog.

5. Egyszerűbben teljesíthető ügyféléletutat kínál

Ha megérted, hogyan viselkednek az ügyfelek az értékesítési tölcséren végighaladva, az minden bizonnyal javítja a teljesítményt, és csökkenti a lemorzsolódási pontokat a fogyasztó életút során, illetve zökkenőmentesebben terelhetjük tovább az érdeklődőt a funnel következő pontjára.

6. Azonnali bevételnövekedés

A megnövekedett ROI az egyik legfontosabb mérőszám minden marketingtevékenységben. Pontos szegmentálással és személyre szabással az omnichannel marketing stratégia nagyon sikeres lehet. Az ügyfelek nagyobb elköteleződése több konverziót és magasabb ROI-t eredményez.

7. Integráltabb ügyvitel

Az omnichannel marketing egyik előnye, hogy együttműködésre készteti a cég különböző területeit. Ahelyett, hogy a különböző részlegek a saját céljaikért dolgoznának, itt egy olyan rendszert kapunk, amelyben a különálló osztályok egy cél érdekében egyesítik az erőiket. Jó ominchannel marketing példa erre az integrált ügyfélszolgálattal, értékesítéssel, marketinggel és készlet-erőforrás-tervezéssel rendelkező cég, ahol minden osztály egyetlen cél elérésére összpontosít.

Gyakran előfordul, hogy azoknál a vállalkozásoknál, ahol nem egy ilyen komplex szemlélet alapján szervezik a folyamatokat, minden osztály a saját, olykor más társosztállyal ellentétes céljáért dolgozik. Ez eléggé rontja a hatékonyságot és az eredményességet is.

Az omnichannel marketing egyik legnagyobb előnye tehát az, hogy kilép az online térből és nemcsak az internetes értékesítésre fókuszál. Bár felhasználja például az inbound marketing eszközeit is, ennél valamivel komplexebb az eszköztára, hiszen nemcsak a social mediára, a webáruházra vagy épp az e-mail-marketingre kell koncentrálnia.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. november 17.

3+1 jel, ami arra utal, hogy egy webdesign trendet érdemes komolyan venned

A webdesign terén a divat évről évre változik. Nem biztos azonban, hogy minden hóbortba érdemes fejest ugrani. Ami ma még korszerű és látványos, könnyen lehet, hogy holnapra már idejét múlttá és unalmassá válik. Most megmutatjuk azokat a jeleket, amik arra utalnak, hogy egy divathullám mikor működhet hatékonyan egy üzleti weboldal esetében és mikor érdemes felugrani a trendvonatra.

2019. február 25.

Öt tuti tipp a tökéletes szöveges tartalom létrehozásához

Korábban már említettük, mennyire fontos egy weboldal esetében a rendszeresen publikált, minőségi tartalom. Arról azonban még nem esett szó, hogyan állj neki a létrehozásának. Most hoztunk neked öt tuti tippet azzal kapcsolatban, hogyan gyárts te is hétről hétre olyan szöveges kontentet, mely nem csupán bevonzza a látogatókat, de arra is készteti őket, hogy újra és újra visszatérjenek weboldaladra!

Népszerű bejegyzések