Utolsó frissítés: Szerző:

Digitális marketing trendek 2024-ben: mire számíthatunk jövőre?

Alapvetés, hogy ma már nem elég a felhasználókat, leendő és meglévő ügyfeleket, valamint a csapatodat kiszolgáló egyedi weboldallal rendelkezned ahhoz, hogy növekedni tudj.

Akár a kosárérték növelését, akár az új ügyfelek szerzését, új termék bevezetését vagy új értékesítési csatorna kiaknázását tűzted ki célul, lépést kell tartani a folyamatosan érkező trendekkel és eszközökkel.

Lehet, hogy te nem teszed, de a versenytársad biztosan meglátja a kínálkozó alkalmat.

Digitális marketing trendek 2024-re

1. AI (mesterséges intelligencia)

A marketingszakemberek számára már világos, hogy a ChatGPT és más mesterséges intelligencia-eszközök (egyelőre még) nem azok a mindent tudó, mindenható eszközök, amelyeknek korábban hittük őket.

Megvannak a hibáik és a korlátaik, ugyanakkor mind a PPC, mind a SEO, mind a content marketing területén tevékenykedő szakemberek megtanulták, hogyan alkalmazzák az AI-t a hatékonyabb munkavégzés érdekében.

Idén talán az volt az egyik legnagyobb felismerés, hogy a mesterséges intelligencia ugyan nagy mértékben megkönnyítheti a munkavégzést, az egész munkát mégsem tudja elvégezni helyettünk. Ami a felhasználhatóságot illeti, sok cég létrehozza saját AI- vezérelte chatbot-verzióját, így például az ügyfélszolgálati és bizonyos értékesítési, vagy legalábbis döntés-előkészítő folyamatokban megfelelő hátteret nyújthat.

A mesterséges intelligencia még nem tudja elvégezni egy ember munkáját, de tájékoztathat, inspirálhat és felgyorsíthatja a digitális marketing tevékenységeket például:

  • tartalomgenerálás,
  • elemzés,
  • közönség szegmentálás,
  • Gyakran Ismételt Kérdések összeállítása,
  • ügyfelélelköteleződés növelés,
  • és AI-vezérelte chatbotok ügyfélszolgálati teendői segítségével.

2. „Emeri” tartalom és storytelling

Ha már a robotokról és mesterséges intelligenciáról beszéltünk az előző pontban, a célközönség mostanában jobban értékeli a valódi és hiteles, emberi hangvételű beszélgetést, mint valaha.

Korábban mindig elválasztottuk egymástól a B2B és a B2C kommunikációt, pedig 2024-re itt az ideje kicsit módosítani a perspektíván: a business-to-human (B2H) megközelítés sokkal hatékonyabb lehet, legalábbis akkor, ha a storytellingnek is kellő szerepet hagysz benne.

Gondolj csak bele: gyerekkorunk óta szeretjük a történeteket. Persze ma már talán kevésbé vagyunk elragadtatva a boszorkányoktól és varázslóktól, de még mindig szeretünk mesélni, illetve történeteket olvasni és meghallgatni. Ezt kell átültetni a content marketing gyakorlatba is.

Hozz létre olyan tartalmat, amely nemcsak leköti a közönséged figyelmét, de emellett emberi hangon is szól hozzájuk. Ez természetesen nem jelenti azt, hogy le kell mondani a SEO stratégiákról és a kulcsszavakról, csak nem a vállalat nevében, felülről-lefelé stílusban kell kommunikálni.

Sokkal inkább azon van a hangsúly, hogy nagyobb odafigyeléssel kell megválasztani a kommunikáció hangszínét, vagy az összetettebb és az egyszerűbb témákat, amelyekkel edukálnád, illetve szórakoztatnád a közönséged. Bár kivételek mindig, mindenhol akadnak, manapság az az egyik legjobb taktika, ha úgy tálalod a különböző témákat, mintha egy bárban vagy kávézóban beszélgetnél a barátoddal.

3. Magával ragadó és interaktív marketing

Még ebben a fehér zajban is éhezik a közönség arra, hogy interakcióba léphessen a kedvenc márkájával, influencerével vagy épp éttermével. Éppen ezért jövőre az interaktív marketing elemek iránti igény egyre csak fokozódik.

Íme néhány módszer arra vonatkozóan, hogyan tedd a digitális marketingedet kicsit interaktívabbá, kicsit magával ragadóbbá, és ezáltal vonzóbbá:

a) Interaktív videók

Az interakció és az elköteleződés fokozásának biztos módja, ha bizonyos körülmények között a felhasználók irányíthatják a látottakat és nyomon követhetik az eseményeket. Például az ingatlan-, a vendéglátás- és a turizmus, meg persze a fashion ipar területén tevékenykedők számára óriási előnyt jelent, ha olyan 3D-s túrákat biztosítanak a látogatóiknak, ahol a felhasználó bármilyen irányba barangolhat a virtuális térben.

b) Számlálók és kalkulátorok

Figyeld meg, hogy a népszerűbb weboldalak többsége tartalmaz valamilyen interaktív eszközt, például kalkulátorokat (mondjuk jelzáloghitel vagy adó kiszámításához, de akár kalóriabevitelhez, testtömegindex-méréshez stb.). Mindez azért van így, mert ez értéket jelent a felhasználók számára és megkíméli őket attól, hogy maguk is bonyolult matematikai számításokat végezzenek. Vagyis a felhasználói élmény tökéletesen ki lesz szolgálva.

c) Kvízek és szavazások

Az emberek szeretik, ha megértik és meghallgatják őket, pláne, ha még hallgatnak is rájuk. Ezért működnek olyan jól a weboldalon, a hírlevélben és főként a social mediában megosztott kvízek és szavazások.

Nem mellesleg, a játékosság mellett ez igencsak hatékony módja lehet az e-mail-címek begyűjtéséhez és így a listaépítéshez, ha például a szavazás eredményét vagy a kvíz általi elemzést e-mailben küldöd el. És cserébe elkéred az e-mail-címet vagy regisztrációhoz kötöd a részvételt.

d) E-mail és a hirdetések személyre szabása

Ha az e-mail-marketingben vagy a hirdetéscélzásban név szerint szólítod meg az ügyfeleidet, az igazán személyes hatással lesz rájuk. És végül is ez a hirdetések és hírlevelek feladata nem igaz? Akkor működnek jól, ha jó az ajánlatod és ha nehéz ezeket figyelmen kívül hagyni.

e) Tartalommutáció

Vélhetően a te branded sem csupán egyetlen social media felületen van jelen. Bizonyára az is feltűnt már, hogy a különböző kommunikációs csatornákon bár van valamennyi átfedés, azért elég eltérő módon fogyasztja a célközönséged a tartalmat.

Akkor teszed a brandeddel a legjobbat, ha igazodsz ahhoz, hogy az emberek különféle módokon érdeklődhetnek a mondanivalód iránt. Írtál egy jó blogcikket? Semmi gond: publikáld a weboldaladon, oszd meg a linkjét a felületeiden.

De, ha ki akarod maxolni a hatást, akkor az adott közösségi média csatornának megfelelő formátumban például rövid videóval TikTokra, Rheels videóval / infografikával Instagramra, illetve rövid, üzeneteket tartalmazó tweetek formájában Twitterre is megoszthatod a cikked lényegét. Ezzel a mutációval szélesebb közönséget szólíthatsz meg és fokozza elköteleződést azáltal, hogy emészthetőbbé teszed a mondanivalódat számukra.

4. Tartsd közel a barátaidat és még közelebb a versenytársaidat

A versenytársaink tevékenységének nyomon követése mindig is szerepelt marketingteendőink listáján, hiszen a digitális marketing világa versenyképesebb, mint korábban bármikor. Abban a korban, amikor naponta több mint 250 000 új weboldal jön létre világszerte, a versenytársak megfigyelése és a konkurenciaelemzés folyamatát erősen ajánlott kidolgozni.

Néhány dolog, amit érdemes figyelemmel követned:

  • Weboldalelemzés: ajánlott felmérni a versenytársak weboldalainak forgalmát, valamint a best practice-t, amely alapján felépítették a honlapot.
  • Marketingkommunikáció: milyen csatornákon vannak jelen és külső szemmel mik tűnnek hatékonynak? Ezt az egyes csatornákon tapasztalható interakciókkal (kommentek, lájkok, követők, megosztások stb.), márkaemlítésekkel vizsgálhatod meg többek között. Így megnézheted, hogy mely marketingcsatornák teljesítenek jól és mire összpontosít a stratégiájuk.
  • Kulcsszóelemzés: térképezd fel a versenytársaid kulcsszóstratégiáját és azt, hogy mely kulcsszavak hatékonyak náluk.
  • PPC: érdemes néhány pillantással felmérni, hogy a PPC-ben milyen kulcsszavakkal céloznak, milyen a hirdetésszöveg és a kreatív, a CPC.
  • Szegmensek: hasonlítsd össze a konkurensfigyelés során, hogy milyen szegmensekre céloznak, van-e esetleg olyan, amire te még nem lőttél pedig a terméked megfelelhet nekik? De érdemes úgy is megfordítani a kérdést, hogyha egy cég nem is közvetlen versenytársad, viszont a termékükkel/szolgáltatásukkal ugyanarra a szegmensre céloznak, mint például te. Ez is produkálhat érdekes eredményeket.

5. Hiper-perszonalizáció

Igen, igen a perszonalizálás nem egy új digitális marketingtrend, ugyanakkor el kell ismernünk, hogy az évek folyamán az online marketingben alkalmazott személyre szabás lehetőségek kissé unalmasak és kicsit kiszámíthatóak lettek.

Az emberek elkezdték megérteni a célzott hirdetéseket és kommunikációt, valamint azok működését. Átlátják, és látják, milyen kevés erőfeszítést igényel a %%FIRST_NAME%% hozzáadása a hírlevélhez, ez pedig nem feltétlenül hat jól a márka hitelességre.

De mit lehet akkor csinálni?

Amikor a perszonalizáció, azaz a személyre szabás szóba kerül, ma már nem arról van szó, hogy az ügyfeleket a keresztnevükön szólítsák. Sokkal inkább azon van a hangsúly, hogy időszerű és releváns tartalmat nyújtsunk nekik, amely figyelembe veszi, hol tartanak a felhasználói útjuk során, de az ügyfél személyiségéhez is passzol.

Ezen információk megszerzéséhez és a személyre szabott marketing megfelelő kialakításához 3 dologra van szükség: buyer personákra, jól átgondolt tartalomstratégiára és ADATOK, ADATOK, ADATOK tömkelegére.

A személyre szabott marketing néhány jól ismert példája az Amazon és termékajánlóinak listája a vásárlási előzmények alapján, a Spotify „ízprofil” létrehozása a Discover Weekly, a Spotify Wrapped és más személyre szabott lejátszási listák megjelenítéséhez, valamint a Netflix folyamatosan változó ajánlásai, amelyek többségében a legutóbb nézett tartalmakon alapulnak.

Ez a három példa folyamatosan javul, és a saját szinteden, de neked is ajánlott megvalósítani ezeket. Minél több adatot és betekintést nyersz, annál jobban fejlesztheted a személyre szabott marketingedet. Végül is, a szórakozásnak sosincs vége, nem igaz?

6. A közösségi média, mint kereső

Világszerte 4,80 milliárd ember használja a közösségi médiát és csak az elmúlt 12 hónapban 150 millióan érkeztek az internetre. Nemcsak az idők során bevezetett közösségimédia-platformok száma változott azonban - az átlagember havonta átlagosan 6,6 közösségi média alkalmazást használ -, hanem az is, hogy hogyan és mire használjuk ezeket a platformokat.

Azok az idők, amikor az emberek egymás Facebook-falára írtak, elmúltak. Ma már sokkal több videótartalmat, influencer szponzorációt és célzott hirdetést látunk hírfolyamainkon, mint a barátaink vagy családtagjaink üzeneteit, egyéb megosztásait.

A vállalkozások és az emberek megtanulták, hogyan lehet hasznot húzni a közösségi médiából. Például a TikTok-felhasználók 67%-a használja az alkalmazást új márkák felfedezésére, új vásárlási helyekre. A közösségi média használók 63%-a pedig a social media platformokhoz fordul, ha új éttermet vagy akár új receptet, könyvajánlót szeretne keresni.

Éppen ezért ajánlott a tartalmaidat, a hashtagek mögé rejtett kulcsszavaidat is okosan célozni, hogy a kereslet végre találkozhasson a kínálattal. Meg persze a tartalomfogyasztási szokásokkal. Például azokkal a rövid és pimasz videókkal, amelyek hajlamosak több platformon is virálissá válni.

Hatékony bevezetésük esetén ezek a trendek jelentős lökést adhatnak a ROI-nak. A hiper-perszonalizáció például jobb elköteleződési arányt érhet el, míg a mesterséges intelligencia optimalizálhatja a hirdetési kiadásokat, az interaktív marketing pedig emlékezetes márkaélményt teremthet, ami növeli az ügyfelek hűségidőtartamát.

Mindazonáltal ahogy az egyedi weboldal teljesítményedet is monitorozod, ugyanolyan kulcsfontosságú a digitális marketing stratégiák rendszeres figyelemmel kísérése is. És ha az eredmények alapján szükséges, akkor azok módosítása az optimális teljesítmény biztosítása érdekében.

Végül is, alkalmazkodni tudni kell.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. november 13.

A legtöbb lojális látogató szívéhez a vizuális megjelenésen keresztül vezet az út. Azonban érdemes tudni, hogy néha egy első látásra tökéletesnek tűnő weboldal is hagyhat némi kívánnivalót maga után. Hogy miért? Ennek több apró, ám fontos oka is lehet. Mi ezek közül mutatjuk most meg neked a három leggyakoribbat.

2023. október 09.

Bár szeretjük azt hinni, hogy döntéseinket logika és észérvek alapján hozzuk meg, az igazság az, hogy döntéseink 85%-a érzelmeken alapul. Nos, ez a fantasztikus felfedezés hozta létre azt, amit érzelmi marketingnek nevezünk. Úgy vagyunk programozva, hogy a külső ingerekre először érzelmileg reagálunk (a limbikus rendszer aktiválásával az agy központjában), majd logikusan. Ebben az összefüggésben érdekes módon a vizsgálatok azt találták, hogy a limbikus rendszer károsodásával élő emberek képtelenek döntéseket hozni. Ha azon tűnődsz, hogy mi köze van ennek a marketinghez, olvass tovább, és megtudod.

Népszerű bejegyzések