Utolsó frissítés: Szerző:

Miért érdemes infografikát használnod a weboldaladon?

Az infografikák használata a modern design területén az elmúlt években egyre nagyobb sikernek örvend. Az adatokkal és látványos grafikai elemekkel operáló illusztrációk alkalmazását a magazinok után rengeteg modern weboldal vette át, népszerűségük pedig gyakorlatilag évek óta töretlennek számít az online marketing világában.

De vajon mi lehet az oka annak, hogy ennyire szeretjük a vizuális tartalommal megtámogatott információhordozókat? És vajon valóban működőképesek lehetnek abban az esetben, ha saját honlapunkon szeretnénk alkalmazni őket?

Mi is pontosan az az infografika?

Az infografika nem más, mint képformátumú dokumentum, vizuális adathordozó. Célja, hogy a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb módon képes legyen átadni megtekintője számára egy adott mennyiségű információt. Az infografikák letisztult grafikus és szöveges elemek együttes alkalmazásán keresztül érik el ezt, ilyen módon illusztrálnak egy adott témát. Ezáltal képesek gyorsabban áttekinthetővé és könnyebben befogadhatóvá tenni látogatóink számára az általunk kommunikálni kívánt tartalmak lényegét is.

A jó infografikák könnyedén felismerhetők: egyszerre közérthetők, figyelemfelkeltők, és informatívak. Nagy előnyük továbbá, hogy rendkívül helytakarékosak is, hiszen vizuális tartalom segítségével, egyfajta kivonatként képesek az írott szöveghez képest kisebb helyen nagyobb információmennyiség közvetítésére.

Fő felhasználási területük

Míg az infografikák fő felhasználási területét korábban a nyomtatott sajtó jelentette, az elmúlt évtizedben alkalmazásuk a digitális média különböző területein is rendkívül népszerűvé vált. Rendszeresen találkozhatunk velük üzleti prezentációkban, különböző közösségi médiafelületeken, de gyakorta alkalmazott vizuális kísérőelemnek tekintetők a modern, letisztult weboldalokon is.

Ez nem véletlen, hiszen az infografika rendkívül hasznos és hatékony információhordozónak számítanak, erős vizuális természetük pedig lehetővé teszi azt, hogy szinte azonnali, impulzusszerű ingerként gyakoroljanak hatást egy adott weboldal látogatóira.

Egy jól irányzott infografika jóval több tehát, mint egyszerű illusztráció. A vizuális marketing hatékony eszköze, ami segíthet abban, hogy hatékony módon juttathassuk el célközönségünkhöz az általunk kommunikálni kívánt üzenet lényegét, esszenciáját.

Miért szeretjük annyira az infografikákat?

A vizuális adatközlés eme formájának egyik legfőbb előnye nem másban, mint, egyszerűségében rejlik. Az infografikák a legtöbb olvasó számára a szöveges tartalmakkal ellentétben könnyedén és gyorsan értelmezhetők, használatuk segítségével így időt takaríthatunk meg weboldalunk látogatóinak.

Az infografikák vizualitásukon keresztül nem csak könnyebben áttekinthetővé, de gyorsabban megjegyezhetővé is teszik az általuk közölni kívánt információt. Ez már csak azért is fontos, mert az emberek többsége jóval könnyebben tanul vizuális elemek segítségével, és könnyebben ragad meg benne a lényeg, mint egy száraz, kizárólag szöveges elemekből álló tartalom elolvasása esetén.

Éppen ezért egy jól irányzott infografika kiváló eszköz lehet arra, hogy szélesebb réteghez juttassuk el üzenetünket. A gondosan megtervezett, informatív vizuális tartalom bizonyítottan nagyobb megosztást generál, mint a tisztán szöveges kontentek, az infografikák által előidézett forgalomgyarapodás pedig hosszú távon a keresőoptimalizálásra is pozitív hatással lehet. Minél nagyobb nézettséggel bír ugyanis egy adott poszt, annál valószínűbb, hogy előkelőbb helyet vívhatunk ki magunknak az olyan, nagy keresőmotorok találati listáin, mint a Google.

Hogyan készítsünk infografikát?

Legegyszerűbb megoldásnak azt mondanám, hogy szólj a grafikusodnak, hisz egy profi designer kisujjból fogja neked összerakni a szebbnél szebb infografikákat. De persze ez a lehetőség nem elérhető mindenkinek, sokan maguk szeretnék elkészíteni ezeket, de erre is van megoldás!

Biztos hallottál már a nagy népszerűségnek örvendő Canva képszerkesztőről, ez lesz az egyik legegyszerűbb megoldás számodra. Ha nincs még fiókod, regisztrálj egyet gyorsan, majd jelentkezz be. Itt az új terv készítésénél többféle terv tipusból tudsz választani, ezek közül az egyik az infógrafika. Ha ezt kiválasztod, rengeteg előre elkészített sablonból tudsz válogatni, kedvedre módosíthatod ezek megjelenését, vagy ha megvagy vele elégedve, csak egyszerűen lecseréled rajta az adatokat a sajátodra, és egy mentés után már használhatod is a weboldaladon. Ennyire egyszerű, szóval infografikáért irány a Canva!

Mikor használjuk?

Mindent összegezve tehát az infografikák nem csupán a hatékony adatközlés szempontjából jelentenek kiváló alternatívát, de ha ügyesen használjuk őket, digitális marketingkampányunkban is hatékony eszközként működhetnek, és rengeteg új látogató megnyerésében segítetik vállalkozásunkat. Éppen ezért ha tehetjük, ne hagyjunk ki egyetlen jó lehetőséget sem arra, hogy saját weboldalunkon is integráljunk néhány szép és beszédes infografikát!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. február 20.

A landing page ugyanis mind a webfejlesztésben, mind a marketingben jól ismert koncepció. Szakmán kívül azonban sokan továbbra sem tudják, mit is takar a megnevezés valójában, és miért lehet hasznos egy landing oldal egy olyan vállalkozás számára, melynek célja az online marketing fejlesztése, vagy a direkt online értékesítés. Ebben a bejegyzésben tisztázzuk fogalmat, és megmutatjuk azt, mik azok az alapvető dolgok, melyek egy jól működő landing oldal létrehozásához szükségesek.

2022. augusztus 06.

A minap olvastam egy bejegyzést egy marketing csoportban, ahol egy weboldal tulajdonos tette fel az alábbi kérdést. „Miért nem jelenik meg a webhelyem a Google-ban? Rengeteg órát töltöttünk a weboldal elkészítésével, de nincs organikus forgalom, és még ha beírom is a márkanevünket, sem jön be semmi...”

Népszerű bejegyzések