3+1 újabb tipp arra, hogyan vonzz több látogatót a weboldaladra!

Utolsó frissítés: Szerző:

3+1 újabb tipp arra, hogyan vonzz több látogatót a weboldaladra!

Egyetlen weboldal sem születik céltalanul. Az üzemeltetők legfőbb célkitűzése pedig általában nem más, minthogy honlapjuk segítségével minél több látogatót, érdeklődőt, és új kuncsaftot szerezzenek vállalkozásuk számára.

Ahhoz azonban, hogy ezek az elvárások teljesüljenek, nem feltétlenül elég, ha a direkt marketingeszközökre, fizetett hirdetésekre hagyatkozol.

Ebben a bejegyzésben mutatunk négy olyan dolgot, melyek kiválóan működnek abban az esetben, ha szeretnél minél több aktív látogatót, potenciális kuncsaftot saját weboldaladra csábítani.

Egyszerű domain

Minél egyszerűbben megjegyezhető oldalad elérhetősége, annál nagyobb az esélye annak, hogy az nem csak a látogatók, de webes keresőmotorok memóriájában is nyomot hagy.

Érdemes rövid, frappáns, könnyen memorizálható domainnév mellett dönteni, mely hűen tükrözi márkád arculatát, igazodik a brandhez. Ellenben az olyan beszédes nevek alkalmazása is rengeteg látogatót vonz, melyek kulcsszavakkal épülnek annak az adott problémának a megoldására, mellyel vállalkozásod foglalkozik.

Ha például macskáknak gyártasz kalapokat, és még nem foglalt a macskakalap.hu domain, érdemes rá lecsapnod, hiszen valószínű, hogy a kedvencüknek jelmezt kereső gazdik így egyszerűbben és gyorsabban találnak rá webes felületedre, mintha oldalad kizárólag a céged fantázianevén regisztrált domainnel lenne elérhető.

Komolyabb optimalizáltság

Rengeteget beszéltünk már a keresőoptimalizálás jelentőségéről, azonban nem lehet elégszer hangsúlyozni: gyárthatunk bármilyen jó tartalmat, ha nem figyelünk oda eléggé arra, hogy a keresőmotorok szeressék oldalunkat. A megfelelő kulcsszavak és a linképítés ugyanis nem minden. A megfelelő keresőoptimalizáltság rengeteg egyéb, a látogatók számára láthatatlan dolgon múlik.

A honlapunk betöltési idejétől kezdve, az akadálymentes navigáción át, egészen a megjelenő tartalom minőségéig, számtalan dolog hozzájárul ahhoz, hogy előrébb végezzünk a Google találati listáján, ezáltal pedig több látogatót, aktív vásárlót szerezzünk.

A SEO olyannyira sokoldalú dolog, hogy gyakorlatilag külön üzletág épül rá, és legalább olyan fontos részét képzi egy sikeres weboldal felépítésének, mint a megfelelő webdesign, vagy a célirányos online marketing.

Online közösségépítés

Ha már léteznek a közösségi média által kínált lehetőségek, érdemes kihasználnunk őket. És nem kizárólag hirdetési felületként.

Cégünk üzenete annál több emberhez jut el, minél több helyen vagyunk jelen, azonban a közösségi médiában létrehozott oldalainkat és profilunkat érdemes rendszeresen frissíteni, karbantartani. Minél többet foglalkozunk ezzel, annál hatékonyabban építhetünk márkánk köré lojális, aktív követőbázist, akik készséggel kattintanak majd rá az általunk megosztott linkekre.

Nem csak a közösségi médiafelületek alkalmasak azonban a közösségépítésre. Saját oldalunkon is megadhatjuk felhasználóinknak az interakció lehetőségét, tartalmaink, cikkeink alatt megteremtve a kommentelés lehetőségét, vagy épp termékoldalainkon engedélyezve a szolgáltatásaink véleményezését.

Használd a statisztikai adatokat

Végül, de nem utolsó sorban érdemes megemlítenünk a látogatottsági adatok elemzését. Ha ugyanis ismerjük oldalunk forgalmának fő forrásait, nem csak reklámjainkat könnyebb targetálni, de weboldalunk tartalmát, vagy akár megjelenését is célirányosan szabhatjuk testre.

Érdemes odafigyelni az olyan adatokra, mint az egyedi oldalak megjelenítése, a honlapon eltöltött idő, a visszafordulási arány, a forgalom forrásai, valamint a látogatók elérhető demográfiai információi.

Ezek mind-mind olyan, értékes adatok, melyek segítenek abban, hogy a honlapod hatékonyan optimalizáld, és nagyobb eséllyel érd el azt a célközönséget, akik felé az általad kínált termékek, szolgáltatások, vagy épp szöveges tartalom valóban irányulnak.

 

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. november 17.

3+1 jel, ami arra utal, hogy egy webdesign trendet érdemes komolyan venned

A webdesign terén a divat évről évre változik. Nem biztos azonban, hogy minden hóbortba érdemes fejest ugrani. Ami ma még korszerű és látványos, könnyen lehet, hogy holnapra már idejét múlttá és unalmassá válik. Most megmutatjuk azokat a jeleket, amik arra utalnak, hogy egy divathullám mikor működhet hatékonyan egy üzleti weboldal esetében és mikor érdemes felugrani a trendvonatra.

2023. december 18.

Mi az A/B tesztelés és mikor van rá szükséged?

Előfordult már veled, hogy egyik nap a melbát, a másik nap a csokis kekszet kóstoltad meg egy fagyizóban? Esetleg gyakran cserélgeted a képedet a Facebookon? Nos, valójában ez is A/B tesztelésnek számít, de az online marketingben ezt egy konverziónövelő eszközként tartjuk számon. Írásunkból kiderül, hogyan is működik ez és mire való.

Népszerű bejegyzések