Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
A megalapozott üzleti döntéshozatalhoz szükség van olyan online marketing eszköztárra, amely hatékonyan elemzi a kialakított folyamatok eredményességét és rámutat az esetleges hiányosságokra, gyengeségekre. Legyen szó a weboldal, az e-mail-marketing vagy épp a social media kampányok teljesítményéről vagy keresőoptimalizálásról, van néhány eszköz a tarsolyunkban, ami a nyers adatokat hasznosítható formában prezentálja.
Ez hatékonyabb kampányokhoz, az ügyfelek jobb megértéséhez és végső soron a vállalkozás eredményének fellendítéséhez vezet. A marketingelemző eszközök széles körben való navigálása azonban ijesztő feladat lehet a marketingvezetők számára. Mutatjuk, mi miket ajánlunk állandó használatra.
1. Google Analytics
A Google Analytics a napjainkban használt egyik legjobb teljesítmény mérésre hangolt marketingeszköz. Ennek részben az az oka, hogy a legtöbb marketinges tapasztalatától vagy képzettségi szintjétől függetlenül, egyszerűen tudja használni. Alapvető célja, hogy adatokat gyűjtsön a weboldalakról és kapcsolt részeikről.
Míg a Google Analytics alapbeállítása remek adatokat biztosít az elemzéshez, ezek általában az oldalmegtekintések és azzal kapcsolatos folyamatok körül forognak. Akkor azonban, ha például webshop is integrálva van a weboldalba, akkor érdemes próbát tenni a Google Analytics továbbfejlesztett, e-kereskedelemre szabott verziójával is, az Enchanced Ecommerce-szel is. Ez az eszköz a termékeket a mutatók, jelentések és dimenziók középpontjába helyezi.
2. Google Search Console
A Google Search Console lehetővé teszi a különböző kampányok teljesítményének nyomon követését, magára vállalja a hibák keresését és segít a keresési lista előkelőbb helyeire kerülni a vállalkozásoknak, alapszinten a kulcsszókutatásba is besegíthet. Bár a Google Search Console API használata ingyenes, a platformnak vannak korlátait, így érdemes inkább a különböző marketing stratégiák kiegészítő részeként használni.
3. Looker Studio
Korábbi hivatalos nevén Google Data Studio, olyan ingyenes eszköz, ami basic szinten ugyan, de még a kezdőknek is lehetővé teszi a vizuális megjelenítések kialakítását. A Looker Studio kínálatában több mint 800-féle lehetőség és sablon közül választhatsz.
4. Hotjar
A Hotjar platformja valós idejű vizuális visszajelzést biztosít a weboldal látogatóinak tevékenységeiről és viselkedéséről. Ennek eszköze a hőtérkép, amely megmutatja, hogy az emberek hova kattintanak (vagy hova nem). A weboldal látogatóinak útjával szinkronizálva szó szerint egy pillantással láthatod, hogy mit kell módosítani, melyik oldal teljesít jól vagy rosszul, vagy hol vannak az egyes aloldalakon gyengébben teljesítő részek.
5. OptiMonk
Az OptiMonk egy abszolút az online marketing teljesítmény növelésére tervezett platform. Segít felkelteni az ügyelmét, ráadásul a valós idejű tevékenységekre is sikeresen reagál. Például személyre szabott ajánlatokkal kecsegtető pop up ablakok vagy a potenciális ügyfelek weboldal elhagyási szándékára reagáló exit-intent pop up ablakok optimalizálása.
Ezen felül a marketingüzenetek szegmentálását is rábízhatjuk, plusz rengeteg sablonjuk van, ami már néhány kattintással elérhető a felhasználók számára. Ami tényleg szinte kihagyhatatlanná teszi az OptiMonkot, a viselkedésalapú célzás, hiszen az első látogatókat és a visszatérő vásárlókat is úgy tudjuk vele megcélozni, hogy az tökéletesen és tolakodásmentesen passzoljon a látogatók magatartásához.
6. Ahrefs
Az Ahrefs rendkívül hasznos eszköz, ha a keresőoptimalizáláson van a fókusz. Nemcsak remek kulcsszó generátora és az organikus kulcsszavak elemzését, ellenőrzését lehetővé tevő felülete van, de a backlink ellenőrző skillsetje is sok hasznos infóval lát el, amire a linképítés során is ajánlott odafigyelni.
Emellett az Ahrefs azt is megbecsüli, hogy a versenytársad mekkora forgalmat ér el egy adott kulcsszóra, de meghatározhatod vele a weboldal legjobban teljesítő tartalmát és a visszamutató hivatkozások forrásait is. Röviden, az Ahrefs egy fantasztikus eszköz nemcsak a versenyelemzéshez, hanem annak biztosítására is, hogy a már meglévő tartalmaid megfelelnek a keresőoptimalizálás kritériumainak.
7. SEMrush
A SEMrush kifejezetten hasznos eszköz olyan online marketing szakemberek számára, akik tartalommarketinggel, közösségi média marketinggel, keresőoptimalizálással, PPC-vel és egyéb marketingstratégiákkal és csatornákkal dolgoznak.
A platform segítségével elemezhetjük a versenytársak teljesítményét, hasznos eszköz a linképítéshez a backlink elemzése és a vendégblogolási lehetőségek felkutatására során, de felméri a meglévő tartalmak minőségét is. Ezen felül a kulcsszókutatásban is hatékony, többek között.
Szeretnéd növelni az online marketing eredményeidet? Elhanyagoltad idáig a keresőoptimalizálást? Vagy új, egyedi weboldal létrehozásában gondolkozol?
Csak szólunk: pont ezeken a területeken tudunk segíteni neked!
Címkék
2020. április 10.
A linkek keresőoptimalizálási szempontból továbbra is a legfontosabb besorolási tényezők egyikét jelentik. Az, hogy honlapunkon milyen hivatkozásokat használunk, illetve milyen más oldalak hivatkoznak ránk, jelentősen befolyásolhatja helyezésünket a keresőmotorok találati listáján.
2020. február 05.
Az elmúlt évtizedben az online megjelenés olyannyira fontos dologgá vált a cégek életében, hogy azt is mondhatnánk: ha egy vállalkozás nem rendelkezik saját weboldallal, az olyan, mintha nem is létezne. Bemutatjuk, miért jelent hosszú távon jó befektetést egy saját weboldal létrehozása!