Utolsó frissítés: Szerző:

Mikor van szükségem weboldalam felújítására?

Mikor érdemes weboldalad felújításán gondolkodni? Milyen szempontok mentén érdemes elkezdeni az újra tervezés fázisát?

Felgyorsult világban élünk, ami hatással van egész életünkre. Nem csoda hát, hogy weboldalad egy idő után elavulttá válik. Először a design az, ami megkopik, mivel legalább 1-2 évente új webdesignok, stílusok jelennek meg – ez azonban még nem feltétlenül jelenti azt, hogy ekkora időközönként újra kellene tervezned a weboldaladat.

Azonban, amikor már az elavult kontent, a funkciók és a design is az eladások rovására mennek, akkor itt az ideje a tettek mezejére lépni.

Mikor kell felújítani egy weboldalt?

Egy webhely átlagos élettartama 1,5-2,5 év. Mivel a trendek változnak, a technológia pedig fejlődik, átlagosan ennyi időnként kellene újra tervezni egy weboldalt, hogy mindig friss legyen. Azonban a legtöbb cégnek, vállalkozásnak erre nincs elegendő erőforrása.

Sokkal fontosabb tehát az, hogy te vállalkozóként mikor látod értelmét az újra tervezésnek!

1. Branding váltás

Ha céged egy branding-váltás előtt áll (új színek, logó) vagy átalakul a szolgáltatásod, a termékek palettája, akkor egyértelmű, hogy ezt a weboldalon is közölni kell.

2. Csökkenő konverziók

Ha te is azon tudatos vezetők közé tartozol, akik rendszeresen mérik, elemzik, mekkora a webes forgalmuk, és hogyan javulnak a teljesítménymutatók. Ha a rendszeres és friss kontent ellenére a konverziók, az eladások csökkenő tendenciát mutatnak, érdemes megvizsgálni azt, hogy szükséged van-e redesignra.

3. Ha lelassult az oldalad

A sebesség nagyon fontos SEO-mutató, mivel nagyon sokan használják a weboldalt telefonról. Ha sok a termék, ha nincs megfelelően karbantartva a weboldal, akkor egy idő után nagyon be tud lassulni. Ez pedig hatással lehet a keresőben elért helyezésedre, valamint az eladásokra és a konverziókra is. Ha egy oldal betöltése több mint 3 másodpercet vesz igénybe, akkor a legtöbb felhasználó ezt nem várja meg, hanem egész egyszerűen tovább kattint.

4. Ha az oldal nem mobilbarát

Az okostelefonok korában ma már alapelvárás, hogy egy weboldal reszponzív legyen. Ez azt jelenti, hogy kitűnően használható mobilos, illetve tabletes nézetben is. Ma már a felhasználók több mint 70%-a böngészik telefonról, így igencsak nagy luxus, ha a honlapod csak asztali gépről érhető el. Gondolj csak bele, hogy így elveszítheted a potenciális vásárlóid, ügyfeleid 70%-át!

Amennyiben egy olyan CMS-sel (tartalomkezelő-rendszerrel) készült a honlapod, ami nem támogatja a reszponzív megjelenést, úgy minél előbb érdemes átállni egy új rendszerre.

5. Láss a felhasználók szemén keresztül

A legegyszerűbb, ha bizonyos időközönként te is felkeresed a saját oldaladat telefonról, vagy asztali gépről. Menj végig az egyes folyamatokon, és próbálj meg felhasználóként böngészni. Mi az, ami téged zavar? Lassú az oldal? Rossz helyen vannak a gombok? Nem frissül rendszeresen a tartalom?

Ezer oka lehet annak, ha csökken az organikus vagy épp fizetett látogatók száma, épp ezért minden eszközt meg kell ragadni, hogy kiderítsd ennek az okát.

Ha nem tudod eldönteni, hogy weboldal megérett-e az újra tervezésre, akkor vedd figyelembe az alábbi kérdéseket:

  • Elavultnak tűnik a dizájn?
  • Csökkennek az eladások?
  • Lassan tölt be az oldal?
  • Az oldal megjelenik mobiltelefonon és tableten is?

Az ezekre adott válaszok gyorsan eldöntik, hogy szükséged van-e a weboldalad felújítására, vagy sem.

Ha szeretnéd felújítani a weboldaladat, akkor mi ebben is segítünk, keress minket bátran.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2023. szeptember 27.

A járványban otthon töltött idő egyre több embert késztetett arra, hogy többlettevékenység után nézzen. Egyesek főzni kezdtek, mások sportolni, sokan pedig kézzel készített termékeket kezdtek el csinálni. Azok pedig, akik elkezdték a kézi gyártást, meglehetősen egyszerű megközelítést alkalmaznak: oktatóanyagokat néznek a YouTube-on, folyamatosan teszteket és próbákat végeznek, fejlesztik és felfedezik magukat, majd a kézi munka kis művészeivé válnak.

2023. november 22.

Az emelkedő adóktól, a nehéz beszerzésekig vagy a létszámhiányig minden érezhető egy vállalkozás életében. Mindezek az akadályok még fontosabbá teszik az ünnepi szezonra való felkészülést az eladások növelése érdekében, ami egyes felmérések szerint akár 9-10 százalék körüli árbevétel-növekedést jelent. Íme 3 tipp, amellyel felkészítheted vállalkozásod az ünnepi szezonra.

Népszerű bejegyzések