Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Mikor érdemes weboldalad felújításán gondolkodni? Milyen szempontok mentén érdemes elkezdeni az újra tervezés fázisát?
Felgyorsult világban élünk, ami hatással van egész életünkre. Nem csoda hát, hogy weboldalad egy idő után elavulttá válik. Először a design az, ami megkopik, mivel legalább 1-2 évente új webdesignok, stílusok jelennek meg – ez azonban még nem feltétlenül jelenti azt, hogy ekkora időközönként újra kellene tervezned a weboldaladat.
Azonban, amikor már az elavult kontent, a funkciók és a design is az eladások rovására mennek, akkor itt az ideje a tettek mezejére lépni.
Egy webhely átlagos élettartama 1,5-2,5 év. Mivel a trendek változnak, a technológia pedig fejlődik, átlagosan ennyi időnként kellene újra tervezni egy weboldalt, hogy mindig friss legyen. Azonban a legtöbb cégnek, vállalkozásnak erre nincs elegendő erőforrása.
Sokkal fontosabb tehát az, hogy te vállalkozóként mikor látod értelmét az újra tervezésnek!
Ha céged egy branding-váltás előtt áll (új színek, logó) vagy átalakul a szolgáltatásod, a termékek palettája, akkor egyértelmű, hogy ezt a weboldalon is közölni kell.
Ha te is azon tudatos vezetők közé tartozol, akik rendszeresen mérik, elemzik, mekkora a webes forgalmuk, és hogyan javulnak a teljesítménymutatók. Ha a rendszeres és friss kontent ellenére a konverziók, az eladások csökkenő tendenciát mutatnak, érdemes megvizsgálni azt, hogy szükséged van-e redesignra.
A sebesség nagyon fontos SEO-mutató, mivel nagyon sokan használják a weboldalt telefonról. Ha sok a termék, ha nincs megfelelően karbantartva a weboldal, akkor egy idő után nagyon be tud lassulni. Ez pedig hatással lehet a keresőben elért helyezésedre, valamint az eladásokra és a konverziókra is. Ha egy oldal betöltése több mint 3 másodpercet vesz igénybe, akkor a legtöbb felhasználó ezt nem várja meg, hanem egész egyszerűen tovább kattint.
Az okostelefonok korában ma már alapelvárás, hogy egy weboldal reszponzív legyen. Ez azt jelenti, hogy kitűnően használható mobilos, illetve tabletes nézetben is. Ma már a felhasználók több mint 70%-a böngészik telefonról, így igencsak nagy luxus, ha a honlapod csak asztali gépről érhető el. Gondolj csak bele, hogy így elveszítheted a potenciális vásárlóid, ügyfeleid 70%-át!
Amennyiben egy olyan CMS-sel (tartalomkezelő-rendszerrel) készült a honlapod, ami nem támogatja a reszponzív megjelenést, úgy minél előbb érdemes átállni egy új rendszerre.
A legegyszerűbb, ha bizonyos időközönként te is felkeresed a saját oldaladat telefonról, vagy asztali gépről. Menj végig az egyes folyamatokon, és próbálj meg felhasználóként böngészni. Mi az, ami téged zavar? Lassú az oldal? Rossz helyen vannak a gombok? Nem frissül rendszeresen a tartalom?
Ezer oka lehet annak, ha csökken az organikus vagy épp fizetett látogatók száma, épp ezért minden eszközt meg kell ragadni, hogy kiderítsd ennek az okát.
Ha nem tudod eldönteni, hogy weboldal megérett-e az újra tervezésre, akkor vedd figyelembe az alábbi kérdéseket:
Az ezekre adott válaszok gyorsan eldöntik, hogy szükséged van-e a weboldalad felújítására, vagy sem.
Ha szeretnéd felújítani a weboldaladat, akkor mi ebben is segítünk, keress minket bátran.
Címkék
2020. április 10.
A linkek keresőoptimalizálási szempontból továbbra is a legfontosabb besorolási tényezők egyikét jelentik. Az, hogy honlapunkon milyen hivatkozásokat használunk, illetve milyen más oldalak hivatkoznak ránk, jelentősen befolyásolhatja helyezésünket a keresőmotorok találati listáján.
2023. október 04.
Az automatizálás általános előnyei, mint például az alacsonyabb működési költségek, a versenyképes üzleti ökoszisztéma létrehozása és a folyamatok leegyszerűsítése, minden vállalkozás számára előrelépést jelent 2023-ban. Ez a szempont azonban még erősebb a marketingben, ahol a piacot az erős dinamizmus jellemzi. A Global Advertising Market Report szerint pedig évi 590,3 milliárd dolláros piacról beszélünk.