Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Mint köztudott, az emberek nagyon sokszor érzelmi alapon döntenek egy-egy vásárlás során. Hiába gondoljuk azt, hogy racionális oka van a választásunknak, a kutatások szerint igenis az érzelmeink befolyásolnak minket.
A színek pedig képesek érzelmeket kiváltani, s ebből kifolyólag hatnak a cselekedeteinkre. Ezért nem mindegy tehát, hogy egy-egy cég, vállalat, webáruház hogyan használja fel az arculati elemeket a kommunikációjában, milyen színeket, alakzatokat választ.
Számodra mit jelent a fehér szín? Valószínűleg ezek jutottak először eszedbe: tisztaság, nyugalom, átláthatóság, ártatlanság, új kezdetek. És a zöld? Szintén nyugalmat sugall, természetközeliséget, megbízhatóságot.
Nem véletlenül preferálják napjainkban ezt a két színt azok a vállalatok, amelyek számára fontos a környezettudatosság. Gondolj csak a Greenpeace civil természetvédelmi szervezetre!
Ahhoz, hogy ki tudd választani a vállalatod profiljához leginkább illeszkedő árnyalatokat, jó, ha tisztában vagy az egyes színek alapjelentéseivel.
Felsoroljuk azokat a kulcsszavakat, melyek kapcsolatba hozhatók a színekkel:
A színek hatását az emberre a pszichológia is régóta vizsgálja, a kapott eredményeket érdemes felhasználni a vevőkkel, ügyfelekkel való kommunikációs során is. Aki egy kicsit is tisztában van azzal, hogyan lehet befolyásolni az embereket – persze csak etikusan -, figyel arra is, hogy milyen színeket használjon a weboldalán.
A szakemberek azt javasolják, hogy 2-3-nál több színt ne alkalmazzunk, hiszen a jelenleg divatos trendek alapján manapság főleg a minimalizmus a menő a honlapkészítés terén is. Így azzal biztosan nem lőhetsz mellé, ha az egyszerűségre és a letisztult hatásra törekszel.
Elsőre kissé ellentmondásosnak tűnhet, de fontos, hogy a kiválasztott színek viszont harmonizáljanak egymással, ugyanakkor szakértő tervezés mellett az sem baj, ha kontrasztban is állnak. Ezt például használhatjuk figyelemfelkeltésre is.
A legegyszerűbb eset, ha feketét és fehéret választunk, amin a piros CTA-gombok remekül mutatnak. Persze, ha egy profi csapatot – például minket, a CoderWeb munkatársait – bíztok meg a honlapkészítéssel, biztosan igényesebb és szebb dizájnt tudnak létrehozni.
Érdekesség, hogy a legtöbben a kék valamelyik tónusát választják honlapjuk alapszínének. Sok nagy márka él ezzel a lehetőséggel, főleg azok, akik valamilyen módon kommunikációval foglalkoznak: a Facebook, a Twitter, a Skype, a Dell, a WordPress, az IBM. A kék az igazság és a profizmus színe is. Jut eszembe: a CoderWeb színeit láttad már?
A CoderWeb a honlapkészítés során nem sablonokkal dolgozik, így minden weblap más és más lesz! A közös munka során látványtervet is készítünk neked, melynek alapján pontról pontra át tudjuk beszélni, mi az, ami tetszik neked, és mi az, ami nem. Segítünk a honlapod színének, betűtípusának kiválasztásában is!
Bízd profi szakemberekre ezt a munkát! Többéves tapasztalattal, tartalmas referenciákkal a hátunk mögött nyugodtan állíthatjuk: olyan honlapot készítünk neked, amire mindig is vágytál! Keress minket bizalommal!
Címkék
2020. május 12.
Minden tudásodat latba vetve felépíted üzleti weboldalad, kicsinosítod, feltöltöd tartalommal. A látogatók azonban a legnagyobb erőbedobás ellenére is elmaradnak. De vajon mi lehet ennek az oka? Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk pár alapvető dolgot, melyek megakadályozzák azt, hogy egy alapvetően jó ötlet bevételt generáljon.
2021. július 17.
Az online kereskedelem példátlan növekedést mutatott be az elmúlt évben. A járvány előtt a teljes kereskedelemnek csupán 5-6%-át tette ki az e-kereskedelem, de napjainkban ez már jócskán 10% felett van. Az alábbiakban azt vizsgáljuk meg, hogy milyen okok játszanak szerepet a növekedés hátterében, illetve azt is megmutatjuk, hogy melyek voltak azok az iparágak, amelyek a legnagyobb bővülést könyvelhették el.