Utolsó frissítés: Szerző: Heveli Edwin
Mint köztudott, az emberek nagyon sokszor érzelmi alapon döntenek egy-egy vásárlás során. Hiába gondoljuk azt, hogy racionális oka van a választásunknak, a kutatások szerint igenis az érzelmeink befolyásolnak minket.
A színek pedig képesek érzelmeket kiváltani, s ebből kifolyólag hatnak a cselekedeteinkre. Ezért nem mindegy tehát, hogy egy-egy cég, vállalat, webáruház hogyan használja fel az arculati elemeket a kommunikációjában, milyen színeket, alakzatokat választ.
Számodra mit jelent a fehér szín? Valószínűleg ezek jutottak először eszedbe: tisztaság, nyugalom, átláthatóság, ártatlanság, új kezdetek. És a zöld? Szintén nyugalmat sugall, természetközeliséget, megbízhatóságot.
Nem véletlenül preferálják napjainkban ezt a két színt azok a vállalatok, amelyek számára fontos a környezettudatosság. Gondolj csak a Greenpeace civil természetvédelmi szervezetre!
Ahhoz, hogy ki tudd választani a vállalatod profiljához leginkább illeszkedő árnyalatokat, jó, ha tisztában vagy az egyes színek alapjelentéseivel.
Felsoroljuk azokat a kulcsszavakat, melyek kapcsolatba hozhatók a színekkel:
A színek hatását az emberre a pszichológia is régóta vizsgálja, a kapott eredményeket érdemes felhasználni a vevőkkel, ügyfelekkel való kommunikációs során is. Aki egy kicsit is tisztában van azzal, hogyan lehet befolyásolni az embereket – persze csak etikusan -, figyel arra is, hogy milyen színeket használjon a weboldalán.
A szakemberek azt javasolják, hogy 2-3-nál több színt ne alkalmazzunk, hiszen a jelenleg divatos trendek alapján manapság főleg a minimalizmus a menő a honlapkészítés terén is. Így azzal biztosan nem lőhetsz mellé, ha az egyszerűségre és a letisztult hatásra törekszel.
Elsőre kissé ellentmondásosnak tűnhet, de fontos, hogy a kiválasztott színek viszont harmonizáljanak egymással, ugyanakkor szakértő tervezés mellett az sem baj, ha kontrasztban is állnak. Ezt például használhatjuk figyelemfelkeltésre is.
A legegyszerűbb eset, ha feketét és fehéret választunk, amin a piros CTA-gombok remekül mutatnak. Persze, ha egy profi csapatot – például minket, a CoderWeb munkatársait – bíztok meg a honlapkészítéssel, biztosan igényesebb és szebb dizájnt tudnak létrehozni.
Érdekesség, hogy a legtöbben a kék valamelyik tónusát választják honlapjuk alapszínének. Sok nagy márka él ezzel a lehetőséggel, főleg azok, akik valamilyen módon kommunikációval foglalkoznak: a Facebook, a Twitter, a Skype, a Dell, a WordPress, az IBM. A kék az igazság és a profizmus színe is. Jut eszembe: a CoderWeb színeit láttad már?
A CoderWeb a honlapkészítés során nem sablonokkal dolgozik, így minden weblap más és más lesz! A közös munka során látványtervet is készítünk neked, melynek alapján pontról pontra át tudjuk beszélni, mi az, ami tetszik neked, és mi az, ami nem. Segítünk a honlapod színének, betűtípusának kiválasztásában is!
Bízd profi szakemberekre ezt a munkát! Többéves tapasztalattal, tartalmas referenciákkal a hátunk mögött nyugodtan állíthatjuk: olyan honlapot készítünk neked, amire mindig is vágytál! Keress minket bizalommal!
Címkék
2021. február 28.
A különböző űrlapok használata lehetővé teszi, hogy bizonyos folyamatokat leegyszerűsítsünk. A különböző űrlapok használata sok esetben hasznos lehet. De vajon megéri-e saját üzleti weboldalunkon is alkalmazni? Most megmutatjuk azt, miért érdemes neked is alkalmaznod őket és hogyan tehetik egyszerűbbé vállalkozásod működését!
2020. május 12.
Minden tudásodat latba vetve felépíted üzleti weboldalad, kicsinosítod, feltöltöd tartalommal. A látogatók azonban a legnagyobb erőbedobás ellenére is elmaradnak. De vajon mi lehet ennek az oka? Ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk pár alapvető dolgot, melyek megakadályozzák azt, hogy egy alapvetően jó ötlet bevételt generáljon.