CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Van élet a Google keresőjén túl?

Mi jut eszedbe arról a szóról, hogy kereső? Ha online felületben gondolkodsz, fogadni mernénk, hogy a válaszod a Google! Ezzel nem vagy egyedül, hiszen a Google keresőjét világszerte több milliárdan használják, és ha valamit gyorsan meg kell keresnünk, természetesen mi is ide kattintunk először.

Érdemes azonban tudni, hogy a Google nem az egyetlen megoldás a keresőmotorok piacán. Sőt, az elmúlt időszakban egyre több olyan alternatívával találkozhatunk, melyek hatékonyan vehetik fel a versenyt a világ legnagyobb és legsikeresebb keresőjével.

Most azok közül mutatunk meg mutatunk néhányat, melyekre weboldalad optimalizálása során a Google mellett érdemes lehet odafigyelned!

Bing, a legnagyobb rivális

A Bing a Microsoft saját fejlesztésű keresőmotorja, mely a Google után a legnépszerűbb a világon. Nem véletlenül, hiszen hatékonyságát tekintve hasonlít a listavezető keresőre. Azonban több funkciója is akad, amiben jobb nála. Jóval kényelmesebb videókereső opcióval rendelkezik például, és segítségével egy adott oldal legjobbra rangsorolt kimenő linkjeit is kilistázhatjuk.

Azt érdemes azonban megemlíteni, hogy keresési algoritmusa még némileg elmarad a Google-tól. Ettől függetlenül egy üzleti weboldalt mindenképp érdemes lehet Bing-re is optimalizálni. Rengetegen használják ugyanis, és a Microsoft Edge alapértelmezett keresője is ez.

Arról már nem is beszélve, hogy a harmadik legismertebb keresőmotor, a Yahoo is erősen támaszkodik a Bing-re, hiszen a két brand 2011 óta egy és ugyanazon cég kezében van.

DuckDuckGo, a személyes adatok elkötelezett védelmezője

A DuckDuckGo egyik legnagyobb erénye vetélytársaival szemben, hogy fokozott odafigyeléssel kezeli a felhasználók személyes adatait. Míg a Google nevét sokat hallhattuk az elmúlt évek adatkezelési botrányai kapcsán, addig a DuckDuckGo nem tárol személyes információkat, nem menti a keresési előzményeket, és nem használja azokat olyan marketingcélokra, mint a hirdetések személyre szabása.

Éppen ezért a DuckDuckGo hazánkban is egyre népszerűbb alternatíva és egyre több olyan felhasználó kedvenc keresője, akik számára fontos a tudatos böngészés és a személyes adatok fokozott védelme. Éppen ezért a megfelelő kulcsszavakkal és jó minőségű linkekkel erre a keresőre is érdemes koncentrálni weboldalad optimalizálása során.

Ecosia, a tudatos, környezetbarát megoldás

Az Ecosia.org egy különleges megoldás a listán. Leginkább azok számára ajánlott, akiknek a releváns találatok mellett a környezettudatos életvitel is fontos. Az Ecosia ugyanis amellett, hogy a Google egy hatékony alternatívája, a reklámokból befolyó bevételeinek 80%-át fák ültetésére fordítja. Használata teljesen ingyenes, egy-egy kereséssel azonban mégis tehetünk valami jót a környezetünk érdekében.

Az Ecosia egy rendkívül érdekes kezdeményezés, azonban nem az egyetlen, úgynevezett „zöld keresőmotor”. Ma már több olyan alternatíva is akad, melynek üzemeltetői kifejezetten nagy figyelmet fordítanak a környezetvédelemre és a jó ügyért küzdő szervezetek támogatására.

Ezek hazánkban még kevésbé elterjedtek, azonban érdemes rájuk odafigyelni, hiszen jelen korunk egyik legfontosabb kérdése a környezettudatos életmód.

Hogyan optimalizálhatok egyszerre több keresőmotorra?

Habár a Google és az itt felsorolt alternatívák kereséssel kapcsolatos algoritmusai alapvetően eltérőek, a legfontosabb SEO technikák szinte minden esetben fontosak az optimalizálás szempontjából. Lényeges a megfelelő kulcsszavak megfelelő mennyiségben történő használata, a releváns tartalom, valamint a külső és belső linkek minőségéről sem szabad megfeledkeznünk.

Ezek mellett minden keresőnek megvannak a saját praktikái, melyeknek céljaink tükrében érdemes utánanézni azelőtt, hogy belevágnánk az optimalizálásba. Ha nem vagyunk egészen biztosak abban, hogy számunkra mi lenne a megfelelő megoldás, bízzuk a feladatot a keresőoptimalizálás terén jártas SEO szakemberre!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. július 10.

Sokan gondolják úgy, hogy ha egy honlap elkészült és elérhetővé vált a böngészők számára, a munka befejeződött. A tervezési stádium befejeződésével a munka nem áll meg, a tennivalók folytatódnak. Egy jól működő weboldal ugyanis rendszeres karbantartást igényel, és csak akkor lehet igazán sikeres, ha elegendő időt szánunk az üzemben tartására.

2020. március 18.

A felhasználói élmény és az ügyfélélmény, amik első ránézésre hasonlónak tűnnek, mégis rengeteg dologban térnek el egymástól. De mit jelent pontosan ez a két fogalom, és mit érdemes róluk tudni, ha hatékonyan szeretnénk használni őket saját weboldalunk felépítése során? Most megmutatjuk!

Népszerű bejegyzések