CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Hibák, melyeket 2021-ben egyetlen üzleti weboldalnak sem szabadna elkövetnie

Egy üzleti weboldal legfőbb célja, hogy hatékonyan vonzza be a látogatókat és aktív ügyfelekké alakítsa őket. Ahhoz azonban, hogy ez sikerüljön, a honlapnak kívül-belül rendben kell lennie. Megfelelő tartalmat kell szolgáltatnunk célközönségünk számára, mégpedig olyan formában, ami képes arra, hogy átadja szakmaiságunkat és segítsen a leendő ügyfelekkel történő bizalom kiépítésében.

Most mutatunk néhány olyan dolgot, melyek a legtökéletesebb tartalommal működő weboldalt is képesek tönkre tenni, és megingatni a leendő vásárlóink, ügyfeleink bizalmát.

Túlzottan sok animáció

Volt idő, amikor a weboldalak versenyéből azok az interaktív honlapok kerültek ki győztesen, melyek a legtöbb mozgó elemet, indokolt vagy épp indokolatlan animációt tartalmazták. Az elmúlt évtizedben azonban fordult a kocka, és a helyzet megváltozott.

Az Adobe Flash támogatásának megszűnésével a túlzottan sok animációt tartalmazó honlapok lassan, de biztosan eltűntek a süllyesztőben, helyüket pedig átvették a letisztult, egyszerű designnal működő weboldalak.

Éppen ezért itt az ideje annak, hogy megszabaduljunk a feleslegesen animált logóktól, kurzoroktól, automatikusan elinduló, videós tartalmaktól. A kevesebb ugyanis néha több.

Természetesen továbbra is akadnak olyan üzleti weboldalak, melyek alkalmaznak animációt, azonban ezek leginkább a háttérben vagy a fejlécben futó, rövid videók, melyek nem zavarják a felhasználói élményt, és nem teszik áttekinthetetlenné az adott honlapot.

Zsúfolt tartalom

Ha már a megjelenésnél tartunk, érdemes megemlítenünk azt is, mennyire fontos az, hogy látogatóink számára gördülékeny és élvezetes böngészési élményt biztosítsunk. Ezt egyrészt honlapunk navigációs rendszere, másrészt pedig a főoldalon megjelenő tartalom elrendezése garantálja.

Annak érdekében, hogy a látogatókat megnyerjük és megtartsuk magunknak, weboldalunk tartalmát érdemes jól átlátható, könnyen olvashat, szellős módon elrendeznünk. A kontenttel túlzsúfolt kezdőlap ugyanis könnyedén rendezetlen látszatot kelthet, és pillanatok alatt elriaszthatja azokat a látogatókat, akik információszerzési, regisztrációs, feliratkozási, vagy esetleg vásárlási szándékkal érkeznek oldalunkra.

Meta adatok hiánya

A meta adatok olyan adatok, melyek a weboldal látogatói számára láthatatlanok. A tartalom felépítése során mégis rendkívül fontos szerepet töltenek be, főként a keresőoptimalizálás szempontjából.

Többféle meta adat létezik, a legfontosabbak azonban weboldalunk szempontjából a következők: A meta cím (title), és a meta leírás (meta description).

Ezek a szöveges tartalmakhoz és képekhez tartozó, láthatatlan leírások és címkék segítenek abban, hogy a keresőmotorok egyszerűbben találhassanak rá honlapunkra. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy tartalmaink meta adatait minden esetben a keresők elvárásainak és igényeinek megfelelően optimalizáljuk.

Azzal, hogy milyen is a jó meta description, korábban már egy teljes cikk formájában is foglalkoztunk.

SSL tanúsítvány hiánya

Az SSL tanúsítvány a modern weboldalak elkerülhetetlen velejárója. Biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi honlapunkat, arról nem is beszélve, hogy keresőoptimalizálás szempontjából is aranyat ér. Hogy miért?

Az SSL tanúsítvány kódolt csatornák formájában biztosítja felhasználóink adatainak magasabb szintű védelmét. Egy esetleges kibertámadás esetén megvédi őket az illetéktelen behatolóktól, akik a kódolás miatt csak nehezen visszafejthető adathalmazokhoz férhetnek hozzá, mely számukra tulajdonképp haszontalan.

Az SSL használata nem minden weboldal esetében kötelező, azonban a Google keresője és böngészője egyaránt hátrányban részesíti azokat a honlapokat, melyek nem rendelkeznek vele. Így SSL tanúsítvány hiányában oldalad nem csak kevésbé biztonságos, de SEO szempontból sem megfelelően optimalizált.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2020. december 11.

Egy üzleti weboldal sikere rengeteg dolgon múlhat. Sok tulajdonos százezreket áldoz reklámra, mégsem megy úgy a szekér, ahogyan szeretné. Másoknak hirdetés sem szükség ahhoz, hogy weboldaluk mágnesként vonzza a látogatókat. Most hoztunk néhány egyszerű pszichológiai trükköt, melyek segítségével nem csak a látogatók, de a vásárlók és aktív feliratkozók száma is hatékonyan növelhető!

2020. január 21.

A sikeres weboldal kulcsa a minőségi webdesign és az érdekes tartalom összhangja. De hogyan igazodhat egymáshoz a kettő? Az alábbi bejegyzésben megmutatjuk, miért fontos a megjelenés és a tartalom közti egyensúly megteremtése, és azt is, hogyan segítheti az egyik a másik kialakítását.

Népszerű bejegyzések