Utolsó frissítés: Szerző:

Mi az a local SEO és miért van rá szüksége a te weboldaladnak is?

Az elmúlt évek során már többször foglalkoztunk azzal, mekkora jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás egy sikeres üzleti weboldal szempontjából. Arról azonban talán kevesebb szó esett, hogy a SEO olyan tevékenység, mely csak akkor tud megfelelően működni, ha saját igényeinkhez igazítva, specifikus módon végezzük.

A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás hatékony marketingeszköz, melyet a hazai vállalkozók kevésbé használnak, pedig érdemes lenne. Éppen ezért, ha szeretnél versenytársaid előtt végezni a találati listákon, nem érdemes szó nélkül elmenned mellette.

Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a local SEO, és hogyan használhatod annak érdekében, hogy felpörgesd üzleti weboldalad látogatószámát.

Mit jelent a local SEO?

A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás a kis cégek és helyi vállalkozások online marketingjének egyik hatékony eszköze. Lényege, hogy egy adott ország, országrész vagy épp település helyi ügyfeleit segíti abban, hogy online keresés során megtalálják a számukra leginkább releváns megoldást egy adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.

Ez különféle módszerekkel érhető el, amelyek némelyike hasonlít a szokásos SEO gyakorlathoz, némelyike pedig eltér tőle. Alapvetően elmondható persze, hogyha tisztában vagyunk a keresőoptimalizálás alapjaival, akkor oldalunknak nagy valószínűséggel a local SEO szempontjából is rendben kell lennie.

Mindenesetre akad néhány apróság, amire a helyi optimalizáltság esetében mindenképp érdemes odafigyelnünk.

Néhány hasznos eszköz a lokális keresőoptimalizáláshoz

A local SEO alapját leginkább a bizalmi tényezők jelentik, így a helyi keresőoptimalizálás eredményeit jelentős mértékben befolyásolják a külső hivatkozások. Ha oldalunkra különböző, megbízható honlapok hivatkoznak, az nagymértékben hozzájárulhat a helyi elérések hatékony növekedéséhez.

Ha egy frappáns hasonlattal szeretnénk élni, tulajdonképp olyan ez, mint a szájról szájra terjedő pozitív vélemény. Egy közegen belül minél többen hallanak rólunk ismerőseiktől, barátaiktól, annál többen fogják igénybe venni szolgáltatásainkat. A Google pedig a megbízható linkeknek köszönhetően a lokális közösség azon tagjainak is ajánl majd minket, akikhez másképp nem feltétlenül jutna el az üzenet.

A helyi keresőoptimalizálás esetében éppen ezért rendkívül fontos a megfelelő kulcsszavak használata is. Ez logikus, hiszen lokális marketingről beszélünk, éppen ezért az adott település nevének gyakori használata, a helyi testimonialok, valamint az elérhetőségek beillesztése is hasznos lehet abban az esetben, ha kifejezetten helyi közösségekre szeretnénk üzleti weboldalunkat optimalizálni.

De nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy cégünket regisztráljuk a Google Cégem szolgáltatásában, melynek adatbázisa szintén hozzájárul ahhoz, hogy oldalunk lokális szempontból megfelelően optimalizált legyen. Ehhez nincs más dolgunk, mint regisztrálni a szolgáltatásban, és a Google által küldött hitelesítő kóddal megerősíteni azt, hogy a szóban forgó üzlet valóban a mi vállalkozásunk.

A tartalommarketing szerepe a lokális keresőoptimalizálásban

A digitális marketing világában a tartalommarketing és a keresőoptimalizálás kéz a kézben járnak, különösen, ha helyi ügyfeleket szeretnénk megszólítani. A tartalommarketing célja, hogy olyan tartalmat hozzunk létre, amely segít a potenciális ügyfeleknek választ kapni a kérdéseikre, problémáikra, miközben a vállalkozásunkhoz kapcsolódó megoldásokat kínál.
Ha ezt a helyi szinten tesszük, az több dologban is segíthet.

Egyrészt növeli a helyi láthatóságot, másrészt elősegíti a kapcsolatépítést a helyi közösséggel. A lokális vonatkozású tartalom közelebb hozza a vállalkozást az emberekhez, hiszen olyan témákról szól, amelyek közvetlenül érintik őket. Ennek köszönhetően a minőségi lokális kontent létrehozásával növelhetjük az elköteleződést is.

Hatékony tartalommarketing-stratégiák, melyek segítik a lokális SEO-t

  • Helyi hírek és események feldolgozása
    A helyi SEO szempontjából nagy előnyt jelent, ha olyan tartalmakat hozunk létre, amelyek a helyi hírekhez, eseményekhez vagy akár a közösségi élet kérdéseihez kapcsolódnak. Írhatunk
    blogot helyi eseményekről vagy aktuális közéleti kérdésekről, amelyek relevánsak lehetnek a célközönségünk számára. Ha például egy helyi éttermet üzemeltetünk, blogolhatunk egy helyi gasztronómiai fesztiválról, ahol mi is részt vettünk.

  • Lokális vendégblogolás és partnerség
    A helyi tartalomkészítésbe más helyi szakértőket, üzleti partnereket vagy influencereket is bevonhatunk. A vendégblogolás növeli a weboldalunk hitelességét és a láthatóságot is, hiszen egy-egy érdekes vendégbejegyzés vagy együttműködés rengeteg megosztást képes generálni.
    Kérjünk fel helyi influencereket vagy más vállalkozásokat, hogy írjanak vendégposztot a blogunkra, vagy mi is írjunk nekik. Ezzel nemcsak minőségi tartalmat kapunk, de értékes linkeket is szerezhetünk, amelyek szintén pozitívan hatnak oldalunk optimalizáltságára.

  •  Helyi esettanulmányok és sikersztorik
    A helyi ügyfelekkel kapcsolatos esettanulmányok és sikertörténetek bemutatása szintén kiváló módja annak, hogy erősítsük az oldalunk iránti lokális érdeklődést és annak megfelelő
    optimalizáltságát. Az ilyen jellegű tartalom azért is lehet jó döntés, mert nem csak a helyi közönség számára releváns. Segít a szakmai hitelesség megerősítésében is.

  •  Felhasználói tartalmak és értékelések integrálása
    A felhasználói értékelések és visszajelzések jelentős hatással vannak a helyi SEO-ra. Az ilyen tartalmak nemcsak hitelesebbé teszik a vállalkozásodat, hanem a helyi keresési rangsorolás
    javításában is rengeteget segíthetnek. Kérjük meg ügyfeleinket, hogy hagyjanak értékelést és írják meg véleményüket a weboldalunkon vagy a Google My Business profilunkon. Mutassuk
    be ezeket a véleményeket a weboldalunkon, hogy más helyi felhasználók is láthassák, milyen pozitív tapasztalataik voltak másoknak a vállalkozásunkkal.

A linképítés jelentősége

A linképítés az egyik legfontosabb eszköz a keresőoptimalizálás, különösen a lokális SEO terén. A linkek, amelyeket más weboldalak helyeznek el a saját tartalmaikban, a Google számára azt jelzik, hogy honlapunk valóban hiteles és megbízható. Minél több releváns weboldal hivatkozik a vállalkozásunkra, annál előkelőbb helyen végezhetünk a találati listákon. A lokális SEO esetében az a cél, hogy olyan helyi forrásokból szerezzünk linkeket, amelyek a közösség számára is hitelesek. Ilyen lehet például:

  • a helyi szervezetek és cégek,
  •  a helyi híroldalak,
  • vagy épp a helyi események honlapja.

A linképítés során fontos azonban megjegyezni, hogy a minőségi linkek sokkal többet érnek a mennyiségnél. Olyan oldalakról kell tehát hivatkozásokat szereznünk, amelyek
relevánsak a vállalkozásunk és a helyi piac szempontjából is, mert ezek hiteles forrásnak számítanak a keresőmotorok szemében. A nem releváns vagy spam jellegű linkek nem segítik a SEO-t, sőt, akár károsak is lehetnek.

Miért annyira fontos a lokális optimalizáltság?

A keresőoptimalizálás egy weboldal forgalmának szempontjából alapvetően lényeges tevékenység, a lokális SEO azonban nem csak a forgalom generálása okán lényeges. Akad egy másik dolog, melyben verhetetlen, ez pedig nem más, mint a bizalomépítés, ami a lokális kisvállalkozások szempontjából talán az egyik legfontosabb dolog az ügyfelek megszerzése és megtartása szempontjából.

A Google ugyanis adott kulcsszavakra minél gyakrabban dobja fel weboldalunkat a helyi lakosságnak, annál jobban köztudatba kerül cégünk neve, és annál jobban megbíznak majd szakmai hozzáértésünkben.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2024. április 08.

Sok kezdő vállalkozás esik abba a hibába, hogy nem vagy nem jól határozza meg a célcsoportját, pedig hatékonyan értékesíteni nem lehet enélkül. Te is tudod, hogy nem lehet mindenki az ügyfeled, a vásárlód. Ahhoz, hogy sikeres legyél, először is létre kell hozni egy buyer personát, azaz egy képzeletbeli ideális vevőt. Ennek mikéntjéről olvashatsz a cikkben.

2018. augusztus 28.

Míg egy ügyesen felépített, minőségi honlap a siker kulcsa lehet cégünk számára, addig egy átgondolatlan, összecsapott oldal akár a bukásunkhoz is vezethet. Mik azok a hibák, melyeket hajlamosak vagyunk elkövetni egy céges weboldal felépítése során, de mindenképp érdemes elkerülnünk, ha szeretnénk, hogy vállalkozásunk magabiztos és megbízható piaci szereplőként jelenjen meg a potenciális ügyfelek előtt?

Népszerű bejegyzések