Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Az elmúlt évek során már többször foglalkoztunk azzal, mekkora jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás egy sikeres üzleti weboldal szempontjából. Arról azonban talán kevesebb szó esett, hogy a SEO olyan tevékenység, mely csak akkor tud megfelelően működni, ha saját igényeinkhez igazítva, specifikus módon végezzük.
A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás hatékony marketingeszköz, melyet a hazai vállalkozók kevésbé használnak, pedig érdemes lenne. Éppen ezért, ha szeretnél versenytársaid előtt végezni a találati listákon, nem érdemes szó nélkül elmenned mellette.
Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a local SEO, és hogyan használhatod annak érdekében, hogy felpörgesd üzleti weboldalad látogatószámát.
A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás a kis cégek és helyi vállalkozások online marketingjének egyik hatékony eszköze. Lényege, hogy egy adott ország, országrész vagy épp település helyi ügyfeleit segíti abban, hogy online keresés során megtalálják a számukra leginkább releváns megoldást egy adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.
Ez különféle módszerekkel érhető el, amelyek némelyike hasonlít a szokásos SEO gyakorlathoz, némelyike pedig eltér tőle. Alapvetően elmondható persze, hogyha tisztában vagyunk a keresőoptimalizálás alapjaival, akkor oldalunknak nagy valószínűséggel a local SEO szempontjából is rendben kell lennie.
Mindenesetre akad néhány apróság, amire a helyi optimalizáltság esetében mindenképp érdemes odafigyelnünk.
A local SEO alapját leginkább a bizalmi tényezők jelentik, így a helyi keresőoptimalizálás eredményeit jelentős mértékben befolyásolják a külső hivatkozások. Ha oldalunkra különböző, megbízható honlapok hivatkoznak, az nagymértékben hozzájárulhat a helyi elérések hatékony növekedéséhez.
Ha egy frappáns hasonlattal szeretnénk élni, tulajdonképp olyan ez, mint a szájról szájra terjedő pozitív vélemény. Egy közegen belül minél többen hallanak rólunk ismerőseiktől, barátaiktól, annál többen fogják igénybe venni szolgáltatásainkat. A Google pedig a megbízható linkeknek köszönhetően a lokális közösség azon tagjainak is ajánl majd minket, akikhez másképp nem feltétlenül jutna el az üzenet.
A helyi keresőoptimalizálás esetében éppen ezért rendkívül fontos a megfelelő kulcsszavak használata is. Ez logikus, hiszen lokális marketingről beszélünk, éppen ezért az adott település nevének gyakori használata, a helyi testimonialok, valamint az elérhetőségek beillesztése is hasznos lehet abban az esetben, ha kifejezetten helyi közösségekre szeretnénk üzleti weboldalunkat optimalizálni.
De nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy cégünket regisztráljuk a Google Cégem szolgáltatásában, melynek adatbázisa szintén hozzájárul ahhoz, hogy oldalunk lokális szempontból megfelelően optimalizált legyen. Ehhez nincs más dolgunk, mint regisztrálni a szolgáltatásban, és a Google által küldött hitelesítő kóddal megerősíteni azt, hogy a szóban forgó üzlet valóban a mi vállalkozásunk.
A keresőoptimalizálás egy weboldal forgalmának szempontjából alapvetően lényeges tevékenység, a lokális SEO azonban nem csak a forgalom generálása okán lényeges. Akad egy másik dolog, melyben verhetetlen, ez pedig nem más, mint a bizalomépítés, ami a lokális kisvállalkozások szempontjából talán az egyik legfontosabb dolog az ügyfelek megszerzése és megtartása szempontjából.
A Google ugyanis adott kulcsszavakra minél gyakrabban dobja fel weboldalunkat a helyi lakosságnak, annál jobban köztudatba kerül cégünk neve, és annál jobban megbíznak majd szakmai hozzáértésünkben.
Címkék
2020. augusztus 11.
Sokan gondolják úgy, hogy a sikerhez vezető út a már működő formulák másolása. Ugye te sem szeretnél beolvadni a tömegbe? Te sem szeretnél plágium vétsége miatt a bíróságra járni? Akkor itt az ideje, hogy lemondj a szolgai másolásról! Most megmutatjuk, saját weboldal tervezése során miért nem szabad száz százalékosan lemásolnod azt, amit a konkurencia csinál!