Utolsó frissítés: Szerző:

Mi az a local SEO és miért van rá szüksége a te weboldaladnak is?

Az elmúlt évek során már többször foglalkoztunk azzal, mekkora jelentőséggel bír a keresőoptimalizálás egy sikeres üzleti weboldal szempontjából. Arról azonban talán kevesebb szó esett, hogy a SEO olyan tevékenység, mely csak akkor tud megfelelően működni, ha saját igényeinkhez igazítva, specifikus módon végezzük.

A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás hatékony marketingeszköz, melyet a hazai vállalkozók kevésbé használnak, pedig érdemes lenne. Éppen ezért, ha szeretnél versenytársaid előtt végezni a találati listákon, nem érdemes szó nélkül elmenned mellette.

Most megmutatjuk, mit is jelent pontosan a local SEO, és hogyan használhatod annak érdekében, hogy felpörgesd üzleti weboldalad látogatószámát.

Mit jelent a local SEO?

A local SEO, azaz a helyi keresőoptimalizálás a kis cégek és helyi vállalkozások online marketingjének egyik hatékony eszköze. Lényege, hogy egy adott ország, országrész vagy épp település helyi ügyfeleit segíti abban, hogy online keresés során megtalálják a számukra leginkább releváns megoldást egy adott termékkel, szolgáltatással kapcsolatban.

Ez különféle módszerekkel érhető el, amelyek némelyike hasonlít a szokásos SEO gyakorlathoz, némelyike pedig eltér tőle. Alapvetően elmondható persze, hogyha tisztában vagyunk a keresőoptimalizálás alapjaival, akkor oldalunknak nagy valószínűséggel a local SEO szempontjából is rendben kell lennie.

Mindenesetre akad néhány apróság, amire a helyi optimalizáltság esetében mindenképp érdemes odafigyelnünk.

Néhány hasznos eszköz a lokális keresőoptimalizáláshoz

A local SEO alapját leginkább a bizalmi tényezők jelentik, így a helyi keresőoptimalizálás eredményeit jelentős mértékben befolyásolják a külső hivatkozások. Ha oldalunkra különböző, megbízható honlapok hivatkoznak, az nagymértékben hozzájárulhat a helyi elérések hatékony növekedéséhez.

Ha egy frappáns hasonlattal szeretnénk élni, tulajdonképp olyan ez, mint a szájról szájra terjedő pozitív vélemény. Egy közegen belül minél többen hallanak rólunk ismerőseiktől, barátaiktól, annál többen fogják igénybe venni szolgáltatásainkat. A Google pedig a megbízható linkeknek köszönhetően a lokális közösség azon tagjainak is ajánl majd minket, akikhez másképp nem feltétlenül jutna el az üzenet.

A helyi keresőoptimalizálás esetében éppen ezért rendkívül fontos a megfelelő kulcsszavak használata is. Ez logikus, hiszen lokális marketingről beszélünk, éppen ezért az adott település nevének gyakori használata, a helyi testimonialok, valamint az elérhetőségek beillesztése is hasznos lehet abban az esetben, ha kifejezetten helyi közösségekre szeretnénk üzleti weboldalunkat optimalizálni.

De nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy cégünket regisztráljuk a Google Cégem szolgáltatásában, melynek adatbázisa szintén hozzájárul ahhoz, hogy oldalunk lokális szempontból megfelelően optimalizált legyen. Ehhez nincs más dolgunk, mint regisztrálni a szolgáltatásban, és a Google által küldött hitelesítő kóddal megerősíteni azt, hogy a szóban forgó üzlet valóban a mi vállalkozásunk.

Miért annyira fontos a lokális optimalizáltság?

A keresőoptimalizálás egy weboldal forgalmának szempontjából alapvetően lényeges tevékenység, a lokális SEO azonban nem csak a forgalom generálása okán lényeges. Akad egy másik dolog, melyben verhetetlen, ez pedig nem más, mint a bizalomépítés, ami a lokális kisvállalkozások szempontjából talán az egyik legfontosabb dolog az ügyfelek megszerzése és megtartása szempontjából.

A Google ugyanis adott kulcsszavakra minél gyakrabban dobja fel weboldalunkat a helyi lakosságnak, annál jobban köztudatba kerül cégünk neve, és annál jobban megbíznak majd szakmai hozzáértésünkben.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2018. december 13.

Egy kép többet mond ezer szónál. Legalábbis így tartja a közmondás, ami, ha jobban belegondolunk, nem is lehetne pontosabb. Az, hogy weboldalunkon milyen minőségű képeket alkalmazunk, sokat elárul rólunk. Ez pedig egyaránt vezethet a látogatók megnyeréséhez, vagy elvesztéséhez is. Milyen fotókat érdemes alkalmaznunk abban az esetben, ha szeretnénk fellendíteni forgalmunkat, és mik azok a hibák, melyeket tanácsos elkerülnünk?

2020. április 19.

A legtöbben úgy gondolnánk, a grafikai tervezés során csak a látható elemek azok, melyek számítanak, és hozzájárulnak ahhoz, hogy az összhatás létrejöjjön. Sok esetben azonban valaminek a hiánya legalább annyira beszédes lehet, mint egy jól eltalált illusztráció. Ebben a hiányban ugyanis jóval több kiaknázatlan potenciál rejlik, mint azt sokan elsőre gondolnák. Most megmutatjuk, miért!

Népszerű bejegyzések