CoderWeb honlapkészítés és honlapfelújítás gyorsan
info@coderweb.hu
06 30 327 1223

2018. november 27.

Kulcsszóval vagy anélkül? – A megfelelő domain kiválasztása SEO szempontból

Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket.
A domain név választást már körbe jártuk egy másik cikkünkben, de vizsgáljuk meg keresőoptimalizálás szempontokból is.

Meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?

A kulcsszavak hatalma

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek rengeteg hatékony módszert dolgoztak ki annak érdekében, hogy a keresőmotorok weboldalunkat minél előkelőbb helyen jelenítsék meg találati rangsorukban. Alapvető technikának számít a kulcsszavak ideális mennyiségben történő használata, amely nagymértékben meghatározza, hogy a keresők milyen keresési találatok között jelenítik meg weboldalunkat. SEO-szempontból jó döntés, ha a domain nevünk tartalmazza honlapunk egyik domináns kulcsszavát.
 Ilyen módon az oldal nagyobb eséllyel végez előkelőbb helyen a nagy keresőmotorok találati listáin. Elég megnéznünk a Google által elsőként megjelenített linkeket egy bizonyos szolgáltatásra rákeresve, és máris láthatjuk, hogy a kulcsszavakat tartalmazó weblapokat a kereső általában magasabb pozícióba rangsorolja. Jó példaként szolgál erre a „hotels” kifejezés, melyre rákeresve az első találat a hotels.com szállásfoglaló weboldalra mutató, kulcsszavas domain.
Tartsuk azonban észben, hogy a megfelelő kulcsszó használata önmagában még nem jelent garanciát az instant sikerre.

Tartalom mindenek felett

A Google egy ideje a túloptimalizált tartalmakat kevésbé részesíti előnyben, és amennyire csak lehet, próbálja megszűrni azokat. Algoritmusainak folyamatos fejlődése lehetővé teszi, hogy a populáris kulcsszavak halmozása helyett az adott oldalak tartalmi értékét vegye számításba, és ez alapján rangsorolja a találatait.
Ahhoz, hogy honlapunk valóban sikeres legyen, magát az oldalt is megfelelően kell optimalizálnunk és releváns, valódi forgalmat generáló tartalommal kell feltöltenünk. A túlságosan sok kulcsszó néha többet árt, mint használ, és ezt a domain név megválasztásánál is érdemes észben tartanunk.

Kulcsszó vagy brand?

Végeredményben melyik megoldás vonz több látogatót weboldalunkra: ha saját brandünk, vállalkozásunk neve után választjuk meg netes elérhetőségünket, vagy ha kulcsszavakon alapuló domain nevet használunk?
A kulcsszavas domain név leginkább abban az esetben jelent megoldást, ha vállalkozásunk, márkánk neve nehezen megjegyezhető, és netes elérhetőségként történő alkalmazása kevés visszatérő látogatóval kecsegtet. Ha brandünk elnevezése alapvetően kommunikálja a cégünk által képviselt értékeket, érdemes márkanevünket domain névként is alkalmaznunk. A kérdés megoldására a legjobb stratégia pedig, ha weboldalunk eléréséhez több, átirányított domain nevet is társítunk. 

Hasonló bejegyzések

2018. szeptember 11.

Egy tárhely megvásárlása és domain név lefoglalása egyáltalán nem jelent életbiztosítást arra, hogy új honlapunk azonnal elsők közt jelenik meg a nagy keresőmotorok találati listáján. Ehhez bizony elkell némi idő és segítség. Most megmutatjuk azt a 3+1 leggyakrabban elkövetett hibát, ami miatt a kereső honlapunk nevét beírva az első oldalak egyikén sem dob fel ránk mutató javaslatot.

2018. október 13.

Az első és talán legfontosabb lépés, hogy találjuk cégünknek egy igazán ütős, frappáns nevet, melyet később webes elérhetőségünkben is megfelelő módon tudunk integrálni. Kreativitás, egyszerűség, lényegre törő gondolkodás. Most megmutatjuk neked a három legalapvetőbb dolgot, ami segíthet weboldalad domain nevének hatékony kiválasztásában!