CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Kulcsszóval vagy anélkül? – A megfelelő domain kiválasztása

Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket.

A domain név választást már körbe jártuk egy másik cikkünkben, de vizsgáljuk meg keresőoptimalizálás szempontokból is.

Meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?

A kulcsszavak hatalma

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek rengeteg hatékony módszert dolgoztak ki annak érdekében, hogy a keresőmotorok weboldalunkat minél előkelőbb helyen jelenítsék meg találati rangsorukban.

Alapvető technikának számít a kulcsszavak ideális mennyiségben történő használata, amely nagymértékben meghatározza, hogy a keresők milyen keresési találatok között jelenítik meg weboldalunkat.
SEO szempontból jó döntés volt régen, ha a domain nevünk tartalmazza honlapunk egyik domináns kulcsszavát. Manapság viszont minimális előnyt ad nekünk ez a technika, de néhány területen még most is kimutatható előnyt ad.

Ilyen módon a weboldal nagyobb eséllyel végez előkelőbb helyen a nagy keresőmotorok találati listáin. Elég megnéznünk a Google által elsőként megjelenített linkeket egy bizonyos szolgáltatásra rákeresve, és máris láthatjuk, hogy a kulcsszavakat tartalmazó weblapokat a kereső sokszor magasabb pozícióba rangsorolja. Jó példaként szolgál erre a „hotels” kifejezés, melyre rákeresve az első találat a hotels.com szállásfoglaló weboldalra mutató, kulcsszavas domain.

Tartsuk azonban észben, hogy a megfelelő kulcsszó használata önmagában még nem jelent garanciát az instant sikerre.

Tartalom mindenek felett

A Google egy ideje a túloptimalizált tartalmakat kevésbé részesíti előnyben, és amennyire csak lehet, próbálja megszűrni azokat. A Google algoritmusainak folyamatos fejlődése lehetővé teszi, hogy a populáris kulcsszavak halmozása helyett az adott oldalak tartalmi értékét vegye számításba, és ez alapján rangsorolja a találatait, ezért is számítanak egyre kevésbé a kulcsszavas domain nevek.

Ahhoz, hogy honlapunk valóban sikeres legyen, magát a weboldalt is megfelelően kell optimalizálnunk és releváns, valódi forgalmat generáló tartalommal kell feltöltenünk.
A túlságosan sok kulcsszó néha többet árt, mint használ, és ezt a domain név megválasztásánál is érdemes észben tartanunk.

Kulcsszó vagy brand?

Végeredményben melyik megoldás vonz több látogatót weboldalunkra: ha saját brandünk, vállalkozásunk neve után választjuk meg netes elérhetőségünket, vagy ha kulcsszavakon alapuló domain nevet használunk?

A kulcsszavas domain név leginkább abban az esetben jelent megoldást, ha vállalkozásunk, márkánk neve nehezen megjegyezhető, és netes elérhetőségként történő alkalmazása kevés visszatérő látogatóval kecsegtet.

A vállalkozásunk neve sok esetben nem egyezik meg a márkanevünkkel, ezért további lehetőségeket nyit meg számunkra.
Ha brandünk elnevezése alapvetően kommunikálja a cégünk által képviselt értékeket, érdemes márkanevünket domain névként is alkalmaznunk, hisz ezt fogják megsmerni, megjegyezni.

Amenyiben nem a cégnevünk, vagy a brand név lesz választva a domain nevünknek, akkor mindenképpen érdemes a weboldalunk eléréséhez több, átirányított domain nevet is társítunk, lefoglalva azokat a címeket amik a vállalkozásunkhoz tartoznak.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. május 02.

Ha szeretnél sikeres honlapot üzemeltetni, meg kell tanulnod megérteni, és alkalmazni célközönséged nyelvezetét. Ismerned kell vágyaikat, igényeiket, problémáikat, és meg kell tanulnod ezekre a megfelelő módon reflektálni is. Hogy mégis hogyan? Az alábbi, rövid cikkből megtudhatod, mik a kölcsönös tisztelet legfőbb jelei, melyeket minden profi weboldalnak érdemes magán hordoznia!

2019. június 06.

Honlapod nézettségének növelése érdekében rengeteg praktikát bevethetsz. Akadnak azonban olyan dolgok, melyek apróságnak tűnnek, mégis rengeteget számíthatnak egy weboldal sikerének szempontjából. Az alábbi bejegyzésben röviden megmutatjuk, mi is az a konverzió, és mit tehetsz annak érdekében, hogy a Te weboldalad is hatékonyabban alakítsa az egyszerű látogatókat aktív felhasználókká, visszatérő vásárlókká!

Népszerű bejegyzések