GDPR Cookie Consent by Free Privacy Policy
CoderWeb honlapkészítés, weboldal és webshop készítés

Utolsó frissítés: Szerző:

Kulcsszóval vagy anélkül? – A megfelelő domain kiválasztása

Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket.

A domain név választást már körbe jártuk egy másik cikkünkben, de vizsgáljuk meg keresőoptimalizálás szempontokból is.

Meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?

A kulcsszavak hatalma

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek rengeteg hatékony módszert dolgoztak ki annak érdekében, hogy a keresőmotorok weboldalunkat minél előkelőbb helyen jelenítsék meg találati rangsorukban.

Alapvető technikának számít a kulcsszavak ideális mennyiségben történő használata, amely nagymértékben meghatározza, hogy a keresők milyen keresési találatok között jelenítik meg weboldalunkat.
SEO szempontból jó döntés volt régen, ha a domain nevünk tartalmazza honlapunk egyik domináns kulcsszavát. Manapság viszont minimális előnyt ad nekünk ez a technika, de néhány területen még most is kimutatható előnyt ad.

Ilyen módon a weboldal nagyobb eséllyel végez előkelőbb helyen a nagy keresőmotorok találati listáin. Elég megnéznünk a Google által elsőként megjelenített linkeket egy bizonyos szolgáltatásra rákeresve, és máris láthatjuk, hogy a kulcsszavakat tartalmazó weblapokat a kereső sokszor magasabb pozícióba rangsorolja. Jó példaként szolgál erre a „hotels” kifejezés, melyre rákeresve az első találat a hotels.com szállásfoglaló weboldalra mutató, kulcsszavas domain.

Tartsuk azonban észben, hogy a megfelelő kulcsszó használata önmagában még nem jelent garanciát az instant sikerre.

Tartalom mindenek felett

A Google egy ideje a túloptimalizált tartalmakat kevésbé részesíti előnyben, és amennyire csak lehet, próbálja megszűrni azokat. A Google algoritmusainak folyamatos fejlődése lehetővé teszi, hogy a populáris kulcsszavak halmozása helyett az adott oldalak tartalmi értékét vegye számításba, és ez alapján rangsorolja a találatait, ezért is számítanak egyre kevésbé a kulcsszavas domain nevek.

Ahhoz, hogy honlapunk valóban sikeres legyen, magát a weboldalt is megfelelően kell optimalizálnunk és releváns, valódi forgalmat generáló tartalommal kell feltöltenünk.
A túlságosan sok kulcsszó néha többet árt, mint használ, és ezt a domain név megválasztásánál is érdemes észben tartanunk.

Kulcsszó vagy brand?

Végeredményben melyik megoldás vonz több látogatót weboldalunkra: ha saját brandünk, vállalkozásunk neve után választjuk meg netes elérhetőségünket, vagy ha kulcsszavakon alapuló domain nevet használunk?

A kulcsszavas domain név leginkább abban az esetben jelent megoldást, ha vállalkozásunk, márkánk neve nehezen megjegyezhető, és netes elérhetőségként történő alkalmazása kevés visszatérő látogatóval kecsegtet.

A vállalkozásunk neve sok esetben nem egyezik meg a márkanevünkkel, ezért további lehetőségeket nyit meg számunkra.
Ha brandünk elnevezése alapvetően kommunikálja a cégünk által képviselt értékeket, érdemes márkanevünket domain névként is alkalmaznunk, hisz ezt fogják megsmerni, megjegyezni.

Amenyiben nem a cégnevünk, vagy a brand név lesz választva a domain nevünknek, akkor mindenképpen érdemes a weboldalunk eléréséhez több, átirányított domain nevet is társítunk, lefoglalva azokat a címeket amik a vállalkozásunkhoz tartoznak.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2019. február 06.

Keresőoptimalizálási hibákba nagyon könnyű belefutni, kijavítani viszont annál nehezebb őket. Ha az oldalunk felépítése és tartalomgyártás során odafigyelünk egy-két alapvető dologra, akkor ezeknek a problémáknak a nagy része könnyedén elkerülhető. Most megmutatjuk a három leggyakrabban előforduló hibát, ami weboldalunk forgalmának szempontjából akár végzetes is lehet.

2019. május 09.

A webdesign világa az a hely, ahol a trendek rendkívül gyorsan változhatnak, és a legfelkapottabb dolog is válhat egyik napról a másikra elavulttá és enyhén kínossá is. Most mutatunk nektek néhány olyan trendet, melyek egykoron sikeresnek számítottak, azonban képtelenek voltak arra, hogy felvegyék a versenyt egy változó kor változó vizuális igényeivel és elvárásaival.

Népszerű bejegyzések