CoderWeb honlapkészítés és honlapfelújítás gyorsan

2018. november 27.

Kulcsszóval vagy anélkül? – A megfelelő domain kiválasztása

Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket.
A domain név választást már körbe jártuk egy másik cikkünkben, de vizsgáljuk meg keresőoptimalizálás szempontokból is.

Meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?

A kulcsszavak hatalma

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek rengeteg hatékony módszert dolgoztak ki annak érdekében, hogy a keresőmotorok weboldalunkat minél előkelőbb helyen jelenítsék meg találati rangsorukban. Alapvető technikának számít a kulcsszavak ideális mennyiségben történő használata, amely nagymértékben meghatározza, hogy a keresők milyen keresési találatok között jelenítik meg weboldalunkat. SEO-szempontból jó döntés, ha a domain nevünk tartalmazza honlapunk egyik domináns kulcsszavát.
 Ilyen módon az oldal nagyobb eséllyel végez előkelőbb helyen a nagy keresőmotorok találati listáin. Elég megnéznünk a Google által elsőként megjelenített linkeket egy bizonyos szolgáltatásra rákeresve, és máris láthatjuk, hogy a kulcsszavakat tartalmazó weblapokat a kereső általában magasabb pozícióba rangsorolja. Jó példaként szolgál erre a „hotels” kifejezés, melyre rákeresve az első találat a hotels.com szállásfoglaló weboldalra mutató, kulcsszavas domain.
Tartsuk azonban észben, hogy a megfelelő kulcsszó használata önmagában még nem jelent garanciát az instant sikerre.

Tartalom mindenek felett

A Google egy ideje a túloptimalizált tartalmakat kevésbé részesíti előnyben, és amennyire csak lehet, próbálja megszűrni azokat. Algoritmusainak folyamatos fejlődése lehetővé teszi, hogy a populáris kulcsszavak halmozása helyett az adott oldalak tartalmi értékét vegye számításba, és ez alapján rangsorolja a találatait.
Ahhoz, hogy honlapunk valóban sikeres legyen, magát az oldalt is megfelelően kell optimalizálnunk és releváns, valódi forgalmat generáló tartalommal kell feltöltenünk. A túlságosan sok kulcsszó néha többet árt, mint használ, és ezt a domain név megválasztásánál is érdemes észben tartanunk.

Kulcsszó vagy brand?

Végeredményben melyik megoldás vonz több látogatót weboldalunkra: ha saját brandünk, vállalkozásunk neve után választjuk meg netes elérhetőségünket, vagy ha kulcsszavakon alapuló domain nevet használunk?
A kulcsszavas domain név leginkább abban az esetben jelent megoldást, ha vállalkozásunk, márkánk neve nehezen megjegyezhető, és netes elérhetőségként történő alkalmazása kevés visszatérő látogatóval kecsegtet. Ha brandünk elnevezése alapvetően kommunikálja a cégünk által képviselt értékeket, érdemes márkanevünket domain névként is alkalmaznunk. A kérdés megoldására a legjobb stratégia pedig, ha weboldalunk eléréséhez több, átirányított domain nevet is társítunk. 

Ajánlott bejegyzések

2019. júnuis 13.

Az infografikák használata a modern design területén az elmúlt években egyre nagyobb sikernek örvend. Az adatokkal és látványos grafikai elemekkel operáló illusztrációk alkalmazását a magazinok után rengeteg modern weboldal vette át, népszerűségük pedig gyakorlatilag évek óta töretlennek számít az online marketing világában. De vajon mi lehet az oka annak, hogy ennyire szeretjük a vizuális tartalommal megtámogatott információhordozókat?

2019. január 16.

A legtöbb kisvállalkozás nem fordít elég időt arra, hogy weboldalát a keresőmotorok igényeihez igazítva adjon esélyt magának a nagyobb látogatottságra. Jól megválasztott kulcsszavakkal pedig az olyan keresők, mint a Google az egyik leginkább effektív marketing-alternatívának bizonyulnak. Miért olyan fontos, hogy a te céged is megfelelő hangsúlyt fektessen a keresőoptimalizálásra?