Utolsó frissítés: Szerző: Szabó Zsolt
Amikor új webhelyet hozunk létre, honlapunk témájától függetlenül a legfontosabb döntés az ideális domain kiválasztása. A domain név egyik alapvető feladata, hogy megfelelően reprezentálja vállalkozásunk tevékenységét, képes legyen hangsúlyozni a cégünk által képviselt értékeket.
A domain név választást már körbe jártuk egy másik cikkünkben, de vizsgáljuk meg keresőoptimalizálás szempontokból is.
Meghatározhatja-e a keresési találatokat a megfelelően megválasztott netes elérés? Ha igen, mennyit nyom a latba stratégiánk szempontjából a tökéletes domain név kiválasztása?
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek rengeteg hatékony módszert dolgoztak ki annak érdekében, hogy a keresőmotorok weboldalunkat minél előkelőbb helyen jelenítsék meg találati rangsorukban.
Alapvető technikának számít a kulcsszavak ideális mennyiségben történő használata, amely nagymértékben meghatározza, hogy a keresők milyen keresési találatok között jelenítik meg weboldalunkat.
SEO szempontból jó döntés volt régen, ha a domain nevünk tartalmazza honlapunk egyik domináns kulcsszavát. Manapság viszont minimális előnyt ad nekünk ez a technika, de néhány területen még most is kimutatható előnyt ad.
Ilyen módon a weboldal nagyobb eséllyel végez előkelőbb helyen a nagy keresőmotorok találati listáin. Elég megnéznünk a Google által elsőként megjelenített linkeket egy bizonyos szolgáltatásra rákeresve, és máris láthatjuk, hogy a kulcsszavakat tartalmazó weblapokat a kereső sokszor magasabb pozícióba rangsorolja. Jó példaként szolgál erre a „hotels” kifejezés, melyre rákeresve az első találat a hotels.com szállásfoglaló weboldalra mutató, kulcsszavas domain.
Tartsuk azonban észben, hogy a megfelelő kulcsszó használata önmagában még nem jelent garanciát az instant sikerre.
A Google egy ideje a túloptimalizált tartalmakat kevésbé részesíti előnyben, és amennyire csak lehet, próbálja megszűrni azokat. A Google algoritmusainak folyamatos fejlődése lehetővé teszi, hogy a populáris kulcsszavak halmozása helyett az adott oldalak tartalmi értékét vegye számításba, és ez alapján rangsorolja a találatait, ezért is számítanak egyre kevésbé a kulcsszavas domain nevek.
Ahhoz, hogy honlapunk valóban sikeres legyen, magát a weboldalt is megfelelően kell optimalizálnunk és releváns, valódi forgalmat generáló tartalommal kell feltöltenünk.
A túlságosan sok kulcsszó néha többet árt, mint használ, és ezt a domain név megválasztásánál is érdemes észben tartanunk.
Végeredményben melyik megoldás vonz több látogatót weboldalunkra: ha saját brandünk, vállalkozásunk neve után választjuk meg netes elérhetőségünket, vagy ha kulcsszavakon alapuló domain nevet használunk?
A kulcsszavas domain név leginkább abban az esetben jelent megoldást, ha vállalkozásunk, márkánk neve nehezen megjegyezhető, és netes elérhetőségként történő alkalmazása kevés visszatérő látogatóval kecsegtet.
A vállalkozásunk neve sok esetben nem egyezik meg a márkanevünkkel, ezért további lehetőségeket nyit meg számunkra.
Ha brandünk elnevezése alapvetően kommunikálja a cégünk által képviselt értékeket, érdemes márkanevünket domain névként is alkalmaznunk, hisz ezt fogják megsmerni, megjegyezni.
Amenyiben nem a cégnevünk, vagy a brand név lesz választva a domain nevünknek, akkor mindenképpen érdemes a weboldalunk eléréséhez több, átirányított domain nevet is társítunk, lefoglalva azokat a címeket amik a vállalkozásunkhoz tartoznak.
Címkék
2020. március 08.
Ha a keresőoptimalizálás kerül szóba, sokan hajlamosak vagyunk az alapoknál leragadni. Pedig fontos tudni, hogy a kulcsszavakon túl is van élet. Éppen ezért ebben a bejegyzésben összegyűjtöttünk néhány olyan ötletet, mely a megfelelő kulcsszavak használatán túl segíthet azon, hogy a te honlapod is a találati listák élén landoljon!
2023. október 20.
Oké, tudom, hogy ez őrültségnek hangzik. De ha jobban belegondolsz, az internet tele van olyan cikkekkel, amik ötletek százait vonultatják fel arra vonatkozóan, hogyan lehet sikeres az üzleted. De hé, itt a farsang, áll a bál! Fordítsuk meg egy kicsit a dolgot a hecc kedvéért, és nézzük, mi kell ahhoz, hogy garantáltan ne menjen az online üzleted.