Utolsó frissítés: Szerző:

3+1 ok, amiért a Google nem kedveli a honlapod

Egy tárhely megvásárlása és domain név lefoglalása egyáltalán nem jelent életbiztosítást arra, hogy új honlapunk azonnal elsők közt jelenik meg a nagy keresőmotorok találati listáján. Ehhez bizony elkell némi idő és segítség. Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a keresőoptimalizálás legalább annyira fontos feladat egy új honlap életébe, mint maga a webdizájn vagy épp a minőségi tartalomgyártás.

Most megmutatjuk azt a 3+1 leggyakrabban elkövetett hibát, ami miatt a kereső honlapunk nevét beírva az első oldalak egyikén sem dob fel ránk mutató javaslatot

Túlzottan hamar várjuk a csodát

Bármennyire is lehangoló lehet, de sajnos számolnunk kell azzal, hogy a keresőmotoroknak idő kell ahhoz, hogy rátaláljanak honlapunkra és annak tartalmát feltérképezve releváns tartalomszolgáltatóként hivatkozzanak ránk. Ez nem működik egyik napról a másikra, azonban minél több értékes tartalommal töltjük fel oldalunkat és minél gyakrabban frissítjük, annál nagyobb az esély arra, hogy csupán néhány hét, és egy adott keresőszó beírásával a Google első oldalán látjuk majd viszont magunkat.

Nem megfelelő kulcsszavak használata

A türelem után az első, egyben legfontosabb dolog, hogy weboldalunk felépítését tekintve legyen információkban gazdag, koncentráljon egy bizonyos célközönségre. Az adott tartalmakat azonban nem elég bárki számára elérhetővé tennünk, de érdemes őket megfelelően megválasztott kulcsszavak köré is építenünk.

Minél több potenciális keresési kulcsszó szerepel egy adott szövegben, annál nagyobb az esély arra, hogy a témában kutakodó net-felhasználó ráakad az általunk kínált, minőségi tartalomra, és ezáltal fellendül a forgalom. Persze óvakodjunk a kulcsszavak túlzsúfolásától is, hiszen ez hátrányosan is érintheti a honlap helyezését.

Félrevezető cím, vagy tagek

Abban az esetben, ha weboldalunk címe, valamint az azonosítására szolgáló, rövid tagek nem kommunikálják tisztán és érthetően a honlap funkcióját, esélyünk sincs a túlélésre.

Legyen bármilyen jó is a tartalom, direkt üzenet nélkül csak kevés látogatóra számíthatunk.  Az emberek ugyanis általában a keresőmotorok segítségével egy bizonyos problémára keresnek hatásos és gyors megoldást, és nyilvánvaló, hogy azt az ajánlatot fogják majd választani, melyről egyértelműen el tudják dönteni, hogy az adott szituációban képes kielégíteni igényeiket.

A képek

Sokan megfeledkeznek erről az apróságról, azonban jóval fontosabb lehet a keresőoptimalizálásban, mint azt elsőre gondolnánk. Fontos, hogy a kulcsszavak mellett arra is ügyeljünk, hogy a képeket leírásokkal lássuk el, megszövegezzük az úgynevezett ALT attribútumaikat. Mégpedig nem is akárhogyan: a szöveg mindig az adott képen látható tartalomra utaljon, hiszen a keresőrobotok csak az oldal szöveges tartalmát képesek feltérképezni, a képfájlokat, az azokon látható tartalmat nem.

Olvasd el további tippjeinket is a képek használatára: Milyen képeket használj a weboldaladon?

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Ajánlott bejegyzések

2021. január 05.

Napjainkban a technológia rendkívül gyorsan változik. Nem meglepő tehát, hogy a webdesign is folyamatosan alakul, az új eszközökhöz, azok felhasználóinak igényeihez igazodik. Éppen ezért érdemes lépést tartani a korral és képben lenni a legújabb trendekkel. Most összegyűjtöttünk néhány olyan dolgot, melyek az idei év tapasztalatai alapján előre láthatólag nagy hatással lesznek 2021 webdesign divatjára!

2024. augusztus 19.

Az omichannel marketing fogalmáról és a multi-, illetve cross-channel marketing közötti különbségeket már kiveséztük az előző cikkünkben. Cikksorozatunk második részében azt fogjuk bemutatni, hogy mik az előnyei az ominchannel marketing stratégiai megközelítésének.

Népszerű bejegyzések